• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
Varit ute på skidor nån timme. Tänt brasa och ska strax laga pasta carbonara .
20220108_185031.jpg
20220108_185036.jpg
20220108_185310.jpg
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Insåg det när jag kollade sedan, det fanns ju för Helsinki inga kameror i lurarna då. Innovationen var ju att man själv kunde komponera polyfoniska signaler... WOW alltså vilken grej. Idag måste man ju i princip köpa andra ringsignaler. Ie jag vet inte om någon lur där man idag kan ta tex en mp3 låt eller annat ljud och göra den till sin ringsignal. Eller har jag fel? 🤔 🤔
Det går framåt, eller jag menar att det går utför, sorry 🤔
 
  • Like
Reactions: Beo

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Ja det är ju inte varje dag man har en 30-åring hängandes på armen. 😁 😁 Måste säga att den ser mycket bättre ut på din bild här än vad den brukar se ut i säljannonser. Nokia 3210? 🤔🤔 (Och valfri kamera till den. 24 eller 36 bilders rulle spelar mindre roll.)
Här hägrar en Samsung S10.
Klockan på behörigt avstånd från induktionsspisen när jag plockar fram lite undansmugglad oxfilé från nyårsaftonen, vilket förvandlas till lyxpastarätt.
20220108_192618.jpg
20220108_192454.jpg
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Man kan ha i stark kaffe och toppa med lite vispgrädde med, men inte för mycket bara så man späder ut alkoholen ;)

Russian Coffee
Ingredienser
2 tsk farinsocker, muscovado eller rörsocker
2 cl vodka, rysk Stolichnaya, Smirnoff eller Beluga eller (gud förbjude) svensk vodka som Absolut, Purity eller Spirit of Hven
2 cl Kahlua kaffelikör
1 cl Amaretto mandel-likör
1,5 dl starkt bryggkaffe
3 msk lättvispad grädde

Tillagning
Brygg kaffe.
Vispa grädden löst.
Blanda farinsocker och vodka, Kahlua och Amaretto i ett glas som tål värme.
Fyll på med varmt kaffe.
Skeda eller häll försiktigt över grädden.
Tack 😃🙏 fasen vilken bonus den här dagen bjöd på 🤩
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Tycker jag! Säljaren svarde glatt på mina frågor med "jag har inte tillverkat klockan". :banghead:

Han vet varken när den är servad, hur bra den håller tiden över 24 timmar eller kan öppna och ta en bild på verket.

Vad sägs om ett glatt, trevligt framför allt bedagat långfinger som svar på det? 🤔🤔

Synd på fin klocka.
”Bedagat långfinger” 😂
 
  • Like
Reactions: Beo

Delgada

Patek
Här hägrar en Samsung S10.
Klockan på behörigt avstånd från induktionsspisen när jag plockar fram lite undansmugglad oxfilé från nyårsaftonen, vilket förvandlas till lyxpastarätt.
20220108_192618.jpg
20220108_192454.jpg
Den stora ungen köpte sig en Samsung S10 + förra hösten och då fick jag hennes "gamla" lur, dvs denna S8+. Jag är helnöjd. Köper ingen ny utan väntar tills att hon ska köpa ny... så får jag S10 + då.😊👍
 

Delgada

Patek
Storstäd på gymmet, i lurarna rysk undergångsmetal, Doom. Ett band jag upptäckte långt innan de ryska klockorna. Episk känsla
DSC_9603.JPG
Cool musik. Aldrig hört dem förut. Roligt att höra vad ni lyssnar på.
20220108_210647.jpg

Själv hör jag senaste veckan väldigt ofta på Zilverzurf alias Johan Zachrisson (gammal gitarrist från Dag Vag). Han har gjort den här tillsammans med trummisen Bosse Skoglund, salig i åminnelse, Bosse dog förra året på sin 85 årsdag.
Härlig baktakt, dub i hindi-version. Lyssna och njut (hoppas jag).
 
Senast ändrad:

v0n

Patek
2-Faktor
Tackar 🙂
Jag vet inte riktigt faktiskt, är lite i valet och kvalet kring om jag ska byta ut sekunden mot något i guld eller gult 🤔 kronan kunde få sig ett lyft till något roligare den med
Har en gul i längre modell liggandes om du vill testa? Noterat att "B"-kronorna med lite lägre profil är slutsålda överallt men en sån hade ju suttit fint där 👍🏼
 
Senast ändrad:

hepanter

Patek
2-Faktor
Cool musik. Aldrig hört dem förut. Roligt att höra vad ni lyssnar på.
20220108_210647.jpg

Själv hör jag senaste veckan väldigt ofta på Zilverzurf alias Johan Zachrisson (gammal gitarrist från Dag Vag). Han har gjort den här tillsammans med trummisen Bosse Skoglund, salig i åminnelse, Bosse dog förra året på sin 85 årsdag.
Härlig baktakt, dub i hindi-version. Lyssna och njut (hoppas jag).

Eftersom det verkar vara allmäna dela-med-sig-av-musik-kvällen bjuder jag på Alestorm - 1741 (battle of Cartagena).


20220108_214300.jpg
Hörrni grabbar de svänger fint i tråden ikväll😁
Både lugnt och med lite tempo.
 

Utvisaren

Patek
Den stora ungen köpte sig en Samsung S10 + förra hösten och då fick jag hennes "gamla" lur, dvs denna S8+. Jag är helnöjd. Köper ingen ny utan väntar tills att hon ska köpa ny... så får jag S10 + då.😊👍
Har nästan samma förmånlig upplägg. Frugan köper ny, jag köper hennes gamla. Hade S8 tidigare och det var min själ den bästa lur jag haft. Underbar. Men jag bröt av den i en byggställning. Ja, det är sånt som händer mig. Trallen, jag och ärkefienden gravitationen var inte överens alls om fysikens lagar ett tag. Så var utan till hon skulle köpa ny så tog jag över hennes S10. Det jobbiga är ju att hon gått över till iPhone nu. Inte min kopp med glögg precis men man vänjer sig väl. 🤔
 
  • Wow
Reactions: Beo

hepanter

Patek
2-Faktor
Nu är alla grejer beställda till den nya modden. Tänkte eftersom ni ändå känns som min stora familj så kan jag väl ändå avslöja planerna.
Jag kommer förklara det hela med tre bilder. Armband har jag inte tänkt på ännu.
Screenshot_20220107-114506~3.png

710059

Bezel och insert
A-157.jpg
A.1-3.jpg
armband är inte ännu bestämt.
Hoppas detta blir bra i slutändan. Bara invänta den ryska julledigheten så man kan få grejerna
 

Vostok

Audemars
Nu är alla grejer beställda till den nya modden. Tänkte eftersom ni ändå känns som min stora familj så kan jag väl ändå avslöja planerna.
Jag kommer förklara det hela med tre bilder. Armband har jag inte tänkt på ännu.
Screenshot_20220107-114506~3.png

710059

Bezel och insert
A-157.jpg
A.1-3.jpg
armband är inte ännu bestämt.
Hoppas detta blir bra i slutändan. Bara invänta den ryska julledigheten så man kan få grejerna
Det där blir nog kanon det!! 👍
Beställde du dubbelhäftande klisterringar till inserten?
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Cool musik. Aldrig hört dem förut. Roligt att höra vad ni lyssnar på.
20220108_210647.jpg

Själv hör jag senaste veckan väldigt ofta på Zilverzurf alias Johan Zachrisson (gammal gitarrist från Dag Vag). Han har gjort den här tillsammans med trummisen Bosse Skoglund, salig i åminnelse, Bosse dog förra året på sin 85 årsdag.
Härlig baktakt, dub i hindi-version. Lyssna och njut (hoppas jag).
Ja, själv är jag nog lite tråkigare. Enligt sammanfattningen från Spotify för 2021 är jag väldigt mycket inne på Coldplay och det stämmer nog ganska bra, faktiskt. Annars återvänder jag gärna till den gamle hedersknyffeln Johan Sebastian Bach, som jag inte tycks tröttna på. Mozart är rätt cool han med. Annars har jag Kiss samtliga vinylalbum tills de sminkade av sig första halvan av 80-talet. Depeche har jag också lyssnat på en hel del. Men i någon sorts cirkel har jag de senaste året ofta kommit tillbaka till just Coldplay.
 
Topp