• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Gamla 350-Amphibians har såna.
1641650730464.png
På ryska ur är det kanske ovanligt men det få jag skruvat sönder av andra fabrikat har faktiskt haft skruvar som håller verket. Det kan väl inte vara ovanligt? Förutom på ryska då där det är mer praktistkt. Men klämmer de de fast det hela i urtavlan och hoppas att den inte tar skada? Vad gör de tavlorna i för material??? Högkvalitatit Lada-papp? 🤔 🤔
 
  • Like
Reactions: Beo

MAz_666

Rolex
På ryska ur är det kanske ovanligt men det få jag skruvat sönder av andra fabrikat har faktiskt haft skruvar som håller verket. Det kan väl inte vara ovanligt? Förutom på ryska då där det är mer praktistkt. Men klämmer de de fast det hela i urtavlan och hoppas att den inte tar skada? Vad gör de tavlorna i för material??? Högkvalitatit Lada-papp? 🤔 🤔
Takpapp i asbest! 😂 😂😂
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
350? Jo det stämmer
1641652784679.png
Vafa.. 500? Var fasiken kom det ifrån? 🤔🤣🤬🤪
Tur att det finns de som kan tolka mina obegripligheter. Men, bortsett från att jag hade fel så hade jag ju rätt, även om det blev fel... 🤔
Jag köpte en 350 (jorå... 🤣) i våras som visade sig sakna dessa fastlåsningsbleck. Detta gjorde att verket och därmed naturligtvis tavlan satt löst så fort som inte kronan var fastskruvad. Det var tydligt att trycket från bakstycket inte var tillräckligt för att hålla fast verket. När det även visade sig att balansfjädern var defekt (ej centrerad på ngt skumt sätt) och klockan därmed gick mer än 10 min för fort per dygn fick det räcka och säljaren i Estland gick med på att ta tillbaka klockan. Tror förresten att det var den första 350 jag köpte. Den sista var det dock inte... 😉
 
Senast ändrad:

Vostok

Audemars
På ryska ur är det kanske ovanligt men det få jag skruvat sönder av andra fabrikat har faktiskt haft skruvar som håller verket. Det kan väl inte vara ovanligt? Förutom på ryska då där det är mer praktistkt. Men klämmer de de fast det hela i urtavlan och hoppas att den inte tar skada? Vad gör de tavlorna i för material??? Högkvalitatit Lada-papp? 🤔 🤔
Verk-ringen gör att det hela ligger på plats så det hålls ej fast med urtavlan :)

1641660211216.png
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
På ryska ur är det kanske ovanligt men det få jag skruvat sönder av andra fabrikat har faktiskt haft skruvar som håller verket. Det kan väl inte vara ovanligt? Förutom på ryska då där det är mer praktistkt. Men klämmer de de fast det hela i urtavlan och hoppas att den inte tar skada? Vad gör de tavlorna i för material??? Högkvalitatit Lada-papp? 🤔 🤔

Ha! En av tavlorna i de två Molniafickuren hade äkta plast-tavla. Givetvis var ett av tavelbenen av, gammal torkad plast!

Urverket från den skall snart få leva vidare som vanlig armbandsur istället.

Min lilla oskyldiga fråga blev en riktig snackis😁

Kul att det händer något i tråden!!! 😃
 

Vostok

Audemars
Fasen vad gott det lät! Tyvärr inte men det hamnar på inköpslistan 🙂
Man kan ha i stark kaffe och toppa med lite vispgrädde med, men inte för mycket bara så man späder ut alkoholen ;)

Russian Coffee
Ingredienser
2 tsk farinsocker, muscovado eller rörsocker
2 cl vodka, rysk Stolichnaya, Smirnoff eller Beluga eller (gud förbjude) svensk vodka som Absolut, Purity eller Spirit of Hven
2 cl Kahlua kaffelikör
1 cl Amaretto mandel-likör
1,5 dl starkt bryggkaffe
3 msk lättvispad grädde

Tillagning
Brygg kaffe.
Vispa grädden löst.
Blanda farinsocker och vodka, Kahlua och Amaretto i ett glas som tål värme.
Fyll på med varmt kaffe.
Skeda eller häll försiktigt över grädden.
 

Utvisaren

Patek
Man kan ha i stark kaffe och toppa med lite vispgrädde med, men inte för mycket bara så man späder ut alkoholen ;)

Russian Coffee
Ingredienser
2 tsk farinsocker, muscovado eller rörsocker
2 cl vodka, rysk Stolichnaya, Smirnoff eller Beluga eller (gud förbjude) svensk vodka som Absolut, Purity eller Spirit of Hven
2 cl Kahlua kaffelikör
1 cl Amaretto mandel-likör
1,5 dl starkt bryggkaffe
3 msk lättvispad grädde

Tillagning
Brygg kaffe.
Vispa grädden löst.
Blanda farinsocker och vodka, Kahlua och Amaretto i ett glas som tål värme.
Fyll på med varmt kaffe.
Skeda eller häll försiktigt över grädden.
Mums. Lätt läge att spela sax, påse, sten sedan!!! :hungry::hungry::hungry:
 

Utvisaren

Patek
Ah, skall man in o buda??? 😉
Tycker jag! Säljaren svarde glatt på mina frågor med "jag har inte tillverkat klockan". :banghead:

Han vet varken när den är servad, hur bra den håller tiden över 24 timmar eller kan öppna och ta en bild på verket.

Vad sägs om ett glatt, trevligt framför allt bedagat långfinger som svar på det? 🤔🤔

Synd på fin klocka.
 

Utvisaren

Patek
Jag gillar inte att göra reklam för andras klockor men den här är lite speciell ( kyrillisk urtavla och kyrillisk bakboett ) och det är ganska bra pris på den också.
Det kanske är nå'n här som letar efter en speciell 350?
s-l1600.jpg

Tror inte någon blir upprörd över ärligt menade tips. Bara titta på allt mög jag lägger upp så inser du snart att du ligger riktigt bra till :)
 

Utvisaren

Patek
Lördagskväll och vad passar då bättre än att växla över till en kronograf? Dagen till ära en Poljot Sports, som dessutom fyller 30 år ganska precis nu.
20220108_181012.jpg
Ja det är ju inte varje dag man har en 30-åring hängandes på armen. 😁 😁 Måste säga att den ser mycket bättre ut på din bild här än vad den brukar se ut i säljannonser. Nokia 3210? 🤔🤔 (Och valfri kamera till den. 24 eller 36 bilders rulle spelar mindre roll.)
 

Vostok

Audemars
Ja det är ju inte varje dag man har en 30-åring hängandes på armen. 😁 😁 Måste säga att den ser mycket bättre ut på din bild här än vad den brukar se ut i säljannonser. Nokia 3210? 🤔🤔 (Och valfri kamera till den. 24 eller 36 bilders rulle spelar mindre roll.)
Har du redan hunnit pröva mitt recept? ;) 😂 👍
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Tycker jag! Säljaren svarde glatt på mina frågor med "jag har inte tillverkat klockan". :banghead:

Han vet varken när den är servad, hur bra den håller tiden över 24 timmar eller kan öppna och ta en bild på verket.

Vad sägs om ett glatt, trevligt framför allt bedagat långfinger som svar på det? 🤔🤔

Synd på fin klocka.

Han kanske inte har grejer för o öppna klockan? Kanske normalt inte säljer så många klockor?

Min 3133a köpte jag utan att ha sett verket då säljaren inte lyckats få upp locket. Den såg helt ok ut, jag gick endast på att den fungerade (alla funktioner).

Länk?
 
Topp