• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Har en gul i längre modell liggandes om du vill testa? Noterat att "B"-kronorna med lite lägre profil är slutsålda överallt men en sån hade ju suttit fint där 👍🏼
Gärna det, tror att det kunde bli lite go funkistouch till kontrast mot allt blänk med en sådan 🙂 vi kan PM:as
Och ja, får klura lite på det där med kronan men jag tror att du har rätt
 

Utvisaren

Patek
Nu är alla grejer beställda till den nya modden. Tänkte eftersom ni ändå känns som min stora familj så kan jag väl ändå avslöja planerna.
Jag kommer förklara det hela med tre bilder. Armband har jag inte tänkt på ännu.
Screenshot_20220107-114506~3.png

710059

Bezel och insert
A-157.jpg
A.1-3.jpg
armband är inte ännu bestämt.
Hoppas detta blir bra i slutändan. Bara invänta den ryska julledigheten så man kan få grejerna
Posta klockrelaterade grejer va? Ska det vara på det viset tänker jag tjura. 😁 😁 Det där kommer att bli coolt!!!
 

Utvisaren

Patek
Jäklar vad länge sedan det var man hörde DKM nu ❤️
Såg dem i Oslo för en massa år sedan och fick en oavsiktlig skalle i ansiktet i moshpitten 😂 såg ut som kriget i ansiktet dagen efter på jobbet

Härligt med musikkväll i tråden 😃👌
Skulle jag gå miste om ett tillfälle att dyvla på andra min musiksmak? Skulle inte tro det va! 😄

Som Ramones och Morrisey i samma band! Hur har jag missat detta? :wideyed: :wideyed:
 

MAz_666

Rolex
Cool musik. Aldrig hört dem förut. Roligt att höra vad ni lyssnar på.
20220108_210647.jpg

Själv hör jag senaste veckan väldigt ofta på Zilverzurf alias Johan Zachrisson (gammal gitarrist från Dag Vag). Han har gjort den här tillsammans med trummisen Bosse Skoglund, salig i åminnelse, Bosse dog förra året på sin 85 årsdag.
Härlig baktakt, dub i hindi-version. Lyssna och njut (hoppas jag).
"Sanningens Silverflod" är en låt jag fortfarande sätter på då och då.
Att jag ovanpå detta såg "Turister i tillvaron" 2 ggr 1980 gör inte saken sämre.
Det är bara de djupt invigda som vet vad som hände på Eriksdalshallen, och som går till historien ...
Jag var där!
 

MAz_666

Rolex
Den sitter alltid där den sitter 😄
0pP4Fkn.jpg
Fast den insatte ser att denne Oleg-wanna-be troligen är polack.
Har själv en liter bisonvodka som försvinner i alldeles för sakta mak.
Har testat mig fram, och det ENDA denna dryck fungerar som (i) är en fulgrogg på bisonvodkan och äpplejuice (!)
Oväntat gott!
 

v0n

Patek
2-Faktor
Fast den insatte ser att denne Oleg-wanna-be troligen är polack.
Har själv en liter bisonvodka som försvinner i alldeles för sakta mak.
Har testat mig fram, och det ENDA denna dryck fungerar som (i) är en fulgrogg på bisonvodkan och äpplejuice (!)
Oväntat gott!
Blyat! Inte för att det är något fel med bisonvodka men det är klart jag borde redigerat bort den givna Zubrowskan 😘
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Kör vidare med tunna. Fått en del handledstid när originalringen åkte på
DSC_9606.JPG
DSC_9598.JPG
DSC_9597.JPG
DSC_9596.JPG
DSC_9595.JPG
blev mer än bara städ på gymmet igår. Fick för mig att möblera om hela gymmet för att få en nystart igen detta året. Haft möbleringen som var alldeles för många år. Så nu fick jag lite mer ytor på mitten av rummet istället.
Vet inte hur många ton jag konka på igår kväll
 

Utvisaren

Patek
Ja, själv är jag nog lite tråkigare. Enligt sammanfattningen från Spotify för 2021 är jag väldigt mycket inne på Coldplay och det stämmer nog ganska bra, faktiskt. Annars återvänder jag gärna till den gamle hedersknyffeln Johan Sebastian Bach, som jag inte tycks tröttna på. Mozart är rätt cool han med. Annars har jag Kiss samtliga vinylalbum tills de sminkade av sig första halvan av 80-talet. Depeche har jag också lyssnat på en hel del. Men i någon sorts cirkel har jag de senaste året ofta kommit tillbaka till just Coldplay.
Dvorak, Brahms och Sibelieus fungerar alltid. Lite Nielsen och Mendelsohn emellanåt.
Nya världen och Finlandia återkommer oftare än andra.
 
Topp