Jag brukar söka runt lite efter Desert Shield, mest bara för att det är kul och att 99,99% av det man hittar är franken, men här verkar det faktiskt vara en som är kosher. jag är ev lite skeptisk till de kritvita lume-pluttarna, som ofta brukar vara mer åt det bruna hållet. Annars tycker jag att de attribut som skall finnas är på plats, men den som säljer vet även hur man tar rejält betalt...
En liten kul detalj i bilden där verket är isärplockat är att det ligger två st fjädrar som jag identifierar som (den enda...) fjädern som skall sitta i keyless-mekanismen. Grejen är att det alltså bara skall finnas en sådan fjäder...
Vostok 2416 Б SU. The watch has been serviced by a watchmaker, all functions are working, the light mass has been replaced with a modern one. A leather factory belt and a box are included. Manual watch winding,automatic.
www.ebay.com
The Desert Shield by Vostok is a unique watch. First of all, a Soviet watch sporting an American flag is rather unusual. Even shocking, I would say. At the time this watch was made, the
vintagewatchinc.com