• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Kör dude här med idag. Den har blivit lite styvmoderligt behandlad ett tag men så fort den åker på inser jag att jag ju gillar den. Även 960 kändes rätt idag även om jag nog gärna hade hittat någon lösning för att få den på lite läder eller kanske mocka - svingluggar hade suttit som en smäck för det känner jag. Dagen till ära fick den låna en ring också, vilken nog är det närmaste ett luna-dudebygge jag lär komma, i vart fall inom överskådlig framtid.

E975CE3E-474F-41EC-8E2D-66AA8F12C4A1.jpeg

137FDE04-9659-42E1-8463-C5F7D0AB80D9.jpeg

Jag har extra adapter för o kunna köra band eller extra "skruv" om man vill klippa till eget band... Till självkostndaspris.

20220110_140739.jpg
 

Utvisaren

Patek
Kör dude här med idag. Den har blivit lite styvmoderligt behandlad ett tag men så fort den åker på inser jag att jag ju gillar den. Även 960 kändes rätt idag även om jag nog gärna hade hittat någon lösning för att få den på lite läder eller kanske mocka - svingluggar hade suttit som en smäck för det känner jag. Dagen till ära fick den låna en ring också, vilken nog är det närmaste ett luna-dudebygge jag lär komma, i vart fall inom överskådlig framtid.

E975CE3E-474F-41EC-8E2D-66AA8F12C4A1.jpeg

137FDE04-9659-42E1-8463-C5F7D0AB80D9.jpeg
Svingluggar? What the Häckeberga? 🤔 🤔
1641820994586.png
 

Utvisaren

Patek
Kör dude här med idag. Den har blivit lite styvmoderligt behandlad ett tag men så fort den åker på inser jag att jag ju gillar den. Även 960 kändes rätt idag även om jag nog gärna hade hittat någon lösning för att få den på lite läder eller kanske mocka - svingluggar hade suttit som en smäck för det känner jag. Dagen till ära fick den låna en ring också, vilken nog är det närmaste ett luna-dudebygge jag lär komma, i vart fall inom överskådlig framtid.

E975CE3E-474F-41EC-8E2D-66AA8F12C4A1.jpeg

137FDE04-9659-42E1-8463-C5F7D0AB80D9.jpeg
Så på ett 710 case skulle jag villja ha. :hungry::hungry:
 

Utvisaren

Patek
Mm jag med, min kom i ett 710 men jag har inte hittat någon band/bezel-kombination som gör att jag trivs riktigt med den boetten ännu. Väldigt konstigt då jag tycker att det är den som ser bäst ut på bild - men verkligheten kan ju vara bråkig ibland när det gäller sånt där.. 😒
Verkligheten och gravitationen. Två av mina ärkefiender. 😁😁

Just idag när man äntligen fått tag i en gammal hurts för att organisera mitt klockrum... ja då jäklas verkligheten med 0.5 cm. Hurtsen är för hög... 😠😁
20220110_093758.jpg
 

Utvisaren

Patek
Ser ut som bordet har höjbara ben!?
1641826058768.png
Skarpsynt! Sant till en viss gräns. Bordet är dessutom ihopfällbart, så det sitter även en allt för nerstickande metallist undertill. Men jag har hittat en lösning hos handikappades riksförbund. Sådana där lösben man kan palla upp tex sin säng med. Så höjer jag hela bordet 15 cm och får bättre ergonomi till mitt näst intill obefintliga hobbyskruvande 😁😁
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Skarpsynt! Sant till en viss gräns. Bordet är dessutom ihopfällbart, så det sitter även en allt för nerstickande metallist undertill. Men jag har hittat en lösning hos handikappades riksförbund. Sådana där lösben man kan palla upp tex sin säng med. Så höjer jag hela bordet 15 cm och får bättre ergonomi till mitt näst intill obefintliga hobbyskruvande 😁😁
Det där låter faktiskt inte alls så dumt. Rätt arbetshöjd för klock-meckande är av min erfarenhet betydligt högre jmf med normal skrivbordshöjd. Själv löser jag det tvärtom, genom att sänka ner arbetsstolen till en ngt lägre höjd... :)
 

Delgada

Patek
Mm jag med, min kom i ett 710 men jag har inte hittat någon band/bezel-kombination som gör att jag trivs riktigt med den boetten ännu. Väldigt konstigt då jag tycker att det är den som ser bäst ut på bild - men verkligheten kan ju vara bråkig ibland när det gäller sånt där.. 😒
Jag känner igen det där på sätt och vis när det gäller länk och mesh. Tycker det kan se mycket bra ut när andra har det, men när jag själv testar ser det bara gubbigt ut. (Kanske beroende på att jag i någon mening uppnåt gubbålder.🤔)
Jag har inte behållit en enda originallänk till de Amphibior jag köpt.
Däremot har jag fått upp ögonen för mocka. Passar till nästan allt. Kanske inte superpraktiskt med tanke på nedsmutsning osv, men mocka med slitage/patina kan vara riktigt coolt.
20220110_190907.jpg
20220110_190920.jpg
 

Utvisaren

Patek
Jag känner igen det där på sätt och vis när det gäller länk och mesh. Tycker det kan se mycket bra ut när andra har det, men när jag själv testar ser det bara gubbigt ut. (Kanske beroende på att jag i någon mening uppnåt gubbålder.🤔)
Jag har inte behållit en enda originallänk till de Amphibior jag köpt.
Däremot har jag fått upp ögonen för mocka. Passar till nästan allt. Kanske inte superpraktiskt med tanke på nedsmutsning osv, men mocka med slitage/patina kan vara riktigt coolt.
20220110_190907.jpg
20220110_190920.jpg
Tror det är mycket om att få ner glansen på armbanden så det går ihop med resten av klockan. Stålulla (inte Stål-Ulla) lite på lädret om det är nytt så du får en yta som inte är helt homogen så skulle jag tro att du trivs bättre med dem. Det är lite det so mockan gör. Ojämn yta - mattare - trevligare för ögat och klockan står ut mer och får vara kung. Mina 5 öre.
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Jag känner igen det där på sätt och vis när det gäller länk och mesh. Tycker det kan se mycket bra ut när andra har det, men när jag själv testar ser det bara gubbigt ut. (Kanske beroende på att jag i någon mening uppnåt gubbålder.🤔)
Jag har inte behållit en enda originallänk till de Amphibior jag köpt.
Däremot har jag fått upp ögonen för mocka. Passar till nästan allt. Kanske inte superpraktiskt med tanke på nedsmutsning osv, men mocka med slitage/patina kan vara riktigt coolt.
20220110_190907.jpg
20220110_190920.jpg
Mums! Ja mocka är väldigt lockande just nu och ser riktigt trevligt ut 😃 håller på att pula ihop ett bygge som ska bli en present till sambon och där kommer det att bli mocka eller möjligen vintage-läder - givetvis måste det handlas lite för egen konsumtion också när man ändå är igång 😅
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Det är nog ganska enkelt. Gammal kåk så det är ju isolerat med... kol. Bara att gräva ur ett par gropar under respektive golvbräda!
En person jag jobbade med för några år sedan skulle riva en mindre (icke bärande) vägg i deras hus, från ca början av 1900-talet. Tigersågen åkte fram. Allt gick bra tills sågen stöter på ngt form av motstånd. När bladet får mer tryck spricker plötsligt väggen och ut väller ett mer eller mindre finkornig svart damm. Tre dagar senare hade de lyckats städa ut eländet.
Som en person som har jobbat med att projektera trådlösa nätverk vet jag även att kol som isoleringsmaterial kan absorbera väldigt mycket radiovågor och därigenom effektivt stoppa all utbredning av ett tänkt radiobaserat nätverk.
 
Topp