• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Samlarn

Rolex
Ja det är nog jätte opraktiskt och underbart :D Ja det är en Komandirskie men måste ändå lägga ut för det va så coolt!
Här är den en amphibia med lugg i boett:
LHmXO0R5Ato.jpg
iahoSuKVDw8.jpg

mRFd01GeDd0.jpg
Jo men den där har jag nog sett. Cool som f-n. Tror inte den blev såld. Det där är en av de klockorna som jag skulle vilja ha men är tvungen att avstå - just nu.
 

Samlarn

Rolex
20171212_liggande.jpg
20171212_sno.jpg
20171212_tak.jpg
20171211_ovan.jpg
20171211_bakboett.jpg
20171211_urverk.jpg

Vostok Amphibian Zissou
Jag satt och beklagade mig för att jag aldrig skulle kunna ha en Vostok Zissou i min samling eftersom jag trodde att modellen lanserades efter Sovjet-eran. Den är ju ganska läcker. Vostok (profilen här på forumet alltså ) var helt säker på att det fanns Zissou även innan klockorna stämplades med Russia på urtavlor och verk. Bara för att visa så letade han fram en bild från eBay. Jag kollade och han hade ju naturligtvis rätt. "Köpfingret" reagerade reflexmässigt och jag drämde till köpknappen så bordet gungade. Betalade så fort som möjligt. Jag hade ju inte en tanke på att Vostok här kanske hade för avsikt att köpa samma klocka. :confused::) Jag tror att han gillade den och jag frågade därför säljaren om han/hon hade flera likadana. D.v.s. med urtavlan som inte är stämplad "Russia" och urverket stansad S.U. istället för RUS. Säljaren bad om lite tid och återkom efter några dagar med ett negativt besked. Dennes urmakare hade sagt att hitta en likadan kräver ren tur... :banghead:
Nu har jag lovat Vostok här att om jag hittar en likadan så ska jag säga till. :)
Igårkväll kom den. Skitsnygg faktiskt - om jag får säga det själv. Tror inte jag har någon Vostok i den boetten tidigare. Ställde klockan efter datorn och den går väldigt exakt. Då är det ju ändå en klocka som har kanske 20 år på nacken.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
20171212_liggande.jpg
20171212_sno.jpg
20171212_tak.jpg
20171211_ovan.jpg
20171211_bakboett.jpg
20171211_urverk.jpg

Vostok Amphibian Zissou
Jag satt och beklagade mig för att jag aldrig skulle kunna ha en Vostok Zissou i min samling eftersom jag trodde att modellen lanserades efter Sovjet-eran. Den är ju ganska läcker. Vostok (profilen här på forumet alltså ) var helt säker på att det fanns Zissou även innan klockorna stämplades med Russia på urtavlor och verk. Bara för att visa så letade han fram en bild från eBay. Jag kollade och han hade ju naturligtvis rätt. "Köpfingret" reagerade reflexmässigt och jag drämde till köpknappen så bordet gungade. Betalade så fort som möjligt. Jag hade ju inte en tanke på att Vostok här kanske hade för avsikt att köpa samma klocka. :confused::) Jag tror att han gillade den och jag frågade därför säljaren om han/hon hade flera likadana. D.v.s. med urtavlan som inte är stämplad "Russia" och urverket stansad S.U. istället för RUS. Säljaren bad om lite tid och återkom efter några dagar med ett negativt besked. Dennes urmakare hade sagt att hitta en likadan kräver ren tur... :banghead:
Nu har jag lovat Vostok här att om jag hittar en likadan så ska jag säga till. :)
Igårkväll kom den. Skitsnygg faktiskt - om jag får säga det själv. Tror inte jag har någon Vostok i den boetten tidigare. Ställde klockan efter datorn och den går väldigt exakt. Då är det ju ändå en klocka som har kanske 20 år på nacken.
Kul Samlarn! Är själv sugen på en äldre variant av Zissou! Bra fångat!
 

Samlarn

Rolex
Jag ser nu att mitt inlägg ovan kanske kan missförstås. Det var alltså exemplaret som jag köpte som kom igårkväll. Exemplaret som jag har lovat att försöka hitta till Vostok har jag ännu inte hittat. :sorry: Hjälp mig att hitta Vostoks exemplar är ni hyggliga. :) :watching:
 

Vostok

Audemars
Jag ser nu att mitt inlägg ovan kanske kan missförstås. Det var alltså exemplaret som jag köpte som kom igårkväll. Exemplaret som jag har lovat att försöka hitta till Vostok har jag ännu inte hittat. :sorry: Hjälp mig att hitta Vostoks exemplar är ni hyggliga. :) :watching:
Så jäkla snygg!! Kul att du blev nöjd med och kul att jag lyckades hitta den åt dig!! :D Grattis!!!
Jag har så många kvar att hitta så det är ingen brådis här inte (om det ens går att hitta en till?) :D
 

Vostok

Audemars
IMG_1911.JPG

Paketöppning

Är det någon som vet historien kring denna ?
Militär eller civil?

Olegs gamla civila dykarklocka ?
Ryssland svar på en Certina dykare eller?
Amfibia 350193 (Case 350 och tror urtavlan heter 193?), dykare som dessutom varit på tur i rymden.
Kronan är väl ev. utbytt på din men grymt snygg!!
Model: Amphibia 2209 with swiwel lugs
Year: years '70s
Caliber: 2209, hand winding, 18 jewels
Note: very first generation of Amphibia watches, featuring swiwel lugs and a distinctive bezel. Very nice and professional look. Water resistant to 200M, screwdown crown, rotating bezel, acrylic glass, luminous hands. Diameter 38 mm.
Screen%20Shot%202016-06-24%20at%2010.41.42_zpstzilt4bn.png
 
Senast ändrad:

Ako

Rolex
2-Faktor
Stort tack

Amfibia 350193 (Case 350 och tror urtavlan heter 193?), dykare som dessutom varit på tur i rymden.
Kronan är väl ev. utbytt på din men grymt snygg!!
Model: Amphibia 2209 with swiwel lugs
Year: years '70s
Caliber: 2209, hand winding, 18 jewels
Note: very first generation of Amphibia watches, featuring swiwel lugs and a distinctive bezel. Very nice and professional look. Water resistant to 200M, screwdown crown, rotating bezel, acrylic glass, luminous hands. Diameter 38 mm.
Screen%20Shot%202016-06-24%20at%2010.41.42_zpstzilt4bn.png
 

Dondon

Cartier
Själv förälskade jag mig i den blå sekundvisaren på 120512 och när Zenitar erbjöd sig att stoppa in den i ett 710-case råkade jag köpa den förra veckan. Så om jag lyckas flytta över min turkosa scuba dude till mitt beställda 710 från meranom (antagligen framme till sommaren) så sitter jag på 3 stycken. Dags att börja gömma dem och insistera på att det visst är samma klocka som jag hade igår.

Edit: Nu framstod det ju bara som att jag ville ha en blå sekundvisare, men jag gillade ju förstås tavlan också! Scubas tycker jag är roliga och rätt häftiga och den här är lite mer stilren kanske, om man får säga så om Vostoks =)
russian-military-vostok-komandirskie-tank-watch-211306.jpg
 
Senast ändrad:

Samlarn

Rolex
Vostok Banana
20171215_banana3.jpg
20171215_banana1.jpg
20171215_banana2.jpg

Den senaste ( sista? ) klockan som skaffats till samlingen av ryska dykare. Bananen! Det här är inte orginalurtavlan men "close enough" tycker jag. Några hundralappar spenderade i webbshoppen hos asap31 på eBay och den blev min. Sprittny Albatross boett. Glaset är oskadat. Fräsch urtavla. Manuellt urverk. Ställde klockan igårkväll och den kan inte ha tappat många sekunder jämfört med datorns klocka.
Det finns flera kvar i webbshopen. Jag hade gärna köpt flera men försöker undvika att köpa dubletter.
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Vet inte om det är ok att "plugga" min annons här men jag lade just ut denna Amphibia till försäljning här på KS. Hoppas att den kan få ett nytt hem och litet mer kärlek hos någon annan. Hon har blivit något förbisedd hos mig den senaste tiden...
20171215_134824.jpg
 
Senast ändrad:

Vostok

Audemars
Vostok Banana
20171215_banana3.jpg
20171215_banana1.jpg
20171215_banana2.jpg

Den senaste ( sista? ) klockan som skaffats till samlingen av ryska dykare. Bananen! Det här är inte orginalurtavlan men "close enough" tycker jag. Några hundralappar spenderade i webbshoppen hos asap31 på eBay och den blev min. Sprittny Albatross boett. Glaset är oskadat. Fräsch urtavla. Manuellt urverk. Ställde klockan igårkväll och den kan inte ha tappat många sekunder jämfört med datorns klocka.
Det finns flera kvar i webbshopen. Jag hade gärna köpt flera men försöker undvika att köpa dubletter.
As cool!!! Man måste ha en banan!! Grattis till den!! :D
 
Topp