• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Vostok

Audemars
Jag tror det är denna raritet ...
;) 😂😂😂
1642334812185.png
Den där har jag nog fanken någonstans!!! Kanske man ska ha den som duk istället för handduk? (sambon kanske inte blir lika glad över den idén dock?)
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Efter att ha bytt bottenplatta på urverket slutade det med att jag satte in ett helt annat urverk till slut... Ett bättre begagnat 2414 tickar nu på här, dock med servicebehov.

Vostok Partner eller om det är Century time.
20220116_131027.jpg


Passade på o beställa 5st 2414 till (begagnade) samt några andra urverk o tre klockor. Inser att det är 2414 som går åt mest här hemma.
 

Utvisaren

Patek
Där utgår jag ifrån att stämningen präglas av den ständiga ultimata skräcken att man skall ha blivit lurad att betala 100+ kkr för någonting som visar sig vara en billig kina-kopia. Men, vad vet jag... 🤔
Jo jag har ju antingen köpt en prototyp eller något skumt Kinamög? Hur fnyken skall jag veta skillnaden på något som inte tagits i produktion? Looks good. Smells good. JAG KÖÖÖPER!!!
🤣🤣
 

Utvisaren

Patek
Efter att ha bytt bottenplatta på urverket slutade det med att jag satte in ett helt annat urverk till slut... Ett bättre begagnat 2414 tickar nu på här, dock med servicebehov.

Vostok Partner eller om det är Century time.
20220116_131027.jpg


Passade på o beställa 5st 2414 till (begagnade) samt några andra urverk o tre klockor. Inser att det är 2414 som går åt mest här hemma.
Ser ut som en falsk radioroom... 🤔🤔😁🙄
 

Vostok

Audemars
Ok locket av och då började den att gå. Skit i moderförgasaren? 🤔
Men skall man verkligen kunna rucka den så långt som spaken är? Ser ju abnormt ut och med så mycket plus skriker det ju service?

20220116_131439.jpg

Spaken står ju exakt mitt i centrum??

1642336568045.png


Felet kanske berodde på det där knappcellsbatteriet som du plockat ur? ;) 😂
 
Senast ändrad:

Delgada

Patek
Godmiddag!
Klocka med seglarvibbar idag eftersom det blåser halv storm ute.

Justera gången på klockor känns angeläget att göra (nej egentligen kanske inte men det vore roligt) och jag sitter och funderar på vad man ska använda för prylar till detta - weishi 1000 (stavning?) verkar ju vara ganska standard och hyfsat överkomlig men har även hört lite blandade bud om olika appar - är det någon som har något gott att säga om någon av apparna eller bör man stryka det och gå direkt på hårdvara?

Jag testade att reglera genom att mäta mot telefonklockan över tid för ett tag sedan men insåg att det krävde mer tålamod och minne än jag förfogade över 😅

FC25162D-0F93-4233-AB8E-1D93B8713376.jpeg
Vad gäller övriga verktyg för att justera gången tror jag kamrat @hepanter brukar använda rörtång och järnspett. Men det är nog bäst att han själv instruerar. 😄
 

Utvisaren

Patek
I reservdelar/kassa ur ligger denna. Han som säljer verkar inte veta vad det är och undrar nog varför en kass klocka drar iväg.

K.M. märkningen är alltså tyska Kriegsmarine...


1642336862022.png
 

Delgada

Patek
I reservdelar/kassa ur ligger denna. Han som säljer verkar inte veta vad det är och undrar nog varför en kass klocka drar iväg.

K.M. märkningen är alltså tyska Kriegsmarine...


1642336862022.png
Ok. Berätta för mig som inte heller vet.😯
 

Utvisaren

Patek
Ok. Berätta för mig som inte heller vet.😯
Andra världskriget klocka. Jag har Knirims bibel på området. Armens ur är stämplade D serienummer H för Dienstuhr heer. Enbart D är Lufwaffe. Flottan gjorde på eget vis och ordnade tavlor med K.M. Tyskarna sätt att sätta Bismarck på urtavlan kan vi säga. Ihoplappad och servad kan du nog få upp till 4k för den. Trots skicket.
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Godmiddag!
Klocka med seglarvibbar idag eftersom det blåser halv storm ute.

Justera gången på klockor känns angeläget att göra (nej egentligen kanske inte men det vore roligt) och jag sitter och funderar på vad man ska använda för prylar till detta - weishi 1000 (stavning?) verkar ju vara ganska standard och hyfsat överkomlig men har även hört lite blandade bud om olika appar - är det någon som har något gott att säga om någon av apparna eller bör man stryka det och gå direkt på hårdvara?

Jag testade att reglera genom att mäta mot telefonklockan över tid för ett tag sedan men insåg att det krävde mer tålamod och minne än jag förfogade över 😅

FC25162D-0F93-4233-AB8E-1D93B8713376.jpeg
Det kan bli för roligt också för att citera farmor😁
Vad gäller övriga verktyg för att justera gången tror jag kamrat @hepanter brukar använda rörtång och järnspett. Men det är nog bäst att han själv instruerar. 😄
Ja precis, 32 nyckel, rörtång och spett, skicka PM om du vill ha en mer närmare instruktion hur man ska gå tillväga
 

Vostok

Audemars
Helt rätt. Lägger jag lite tryck mot verket går sekenden emot och så stannar det.

Medalj? Medalj!

För livräddande insatser.
Awarded to citizens for rescuing people during natural disasters, on water, under ground, in fire-fighting and other circumstances involving a risk to life.

1642341114316.png
Inom en snar framtid kommer vi sitta såhär fullt dekorerade och kröka på något vårdhem och jämföra klockor ;)

1642341434450.png
 
Topp