• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Ser ut som en falsk radioroom... 🤔🤔😁🙄

Haha, ja nästan. Lite svår definierad färg på tavlan, här är ett foto till. Typ, grön-guldaktig.

20220116_150637.jpg



Verk 2. 24...08?
Samma där. Verket går inte,
20220116_141411.jpg
tar av baklocket och så går den. Wtf? 🤔

Jag trodde det var den ryska luften i urverket som var lite unken... Kul att du fått svar på var som var fel!
 

Utvisaren

Patek
Haha, ja nästan. Lite svår definierad färg på tavlan, här är ett foto till. Typ, grön-guldaktig.

20220116_150637.jpg





Jag trodde det var den ryska luften i urverket som var lite unken... Kul att du fått svar på var som var fel!

13 minuter kvar @Utvisaren ! Ligger du högst eller??
Va, nej jag har häcken full som det är. Men är man hemma på AS1130 så satt det ofta ett sådant verk i. Användes ju efter kriget som en kvalietsstämpel. Man kallade det Wehrmachtswerk ie bra nog för militären - bra nog för dig byfåne. Men det var efter kriget. Händer ju ibland att man ser en sådan fara förbi - ww2 watch military style collectible bla bla bla... och inte en siffra rätt. Sådana anmäles direkt... 😁 😁
 
Topp