• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Tack så mycket för den matnyttiga förklaringen 😃🙏
80k lät lite mer än vad som skulle vara försvarbart för någon som mig, som mest vill pilla för att det är roligt att just pilla 😅 men en weishi tror jag att det kanske får bli vid tillfälle. Jag har inga som helst (ens nästan) seriösa ambitioner med mitt tänkta reglerande utan det är bara för nöjes skull. När själva pillandet inte känns så väldigt avancerat vill man ju gärna testa att doppa tårna lite i det s a s. Vore kul att se hur pass exakt man som total amatör kan lyckas få ett 24xx att gå, eller hur långt från ursprungsläget man lyckas schabbla bort sig.. 😅

Jag har en Weishi 1900, känns inte som jag skulle klara mig utan en riktigt timegrapher (pillar ju en hel del med klockor så). 1900:an har färmskärm som är större än 1000. Inte så mycket annat som skiljer tror jag.

Finns även proffs som använder Weishi, så den är tillräckligt kompetent!

3000 har möjlighet att koppla skrivare till, så man kan skriva ut resultatet.
 

Utvisaren

Patek
Någon aspirant på ett trendigt ryskt bund? 🤔
1642410793207.png
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Tack så mycket för den matnyttiga förklaringen 😃🙏
80k lät lite mer än vad som skulle vara försvarbart för någon som mig, som mest vill pilla för att det är roligt att just pilla 😅 men en weishi tror jag att det kanske får bli vid tillfälle. Jag har inga som helst (ens nästan) seriösa ambitioner med mitt tänkta reglerande utan det är bara för nöjes skull. När själva pillandet inte känns så väldigt avancerat vill man ju gärna testa att doppa tårna lite i det s a s. Vore kul att se hur pass exakt man som total amatör kan lyckas få ett 24xx att gå, eller hur långt från ursprungsläget man lyckas schabbla bort sig.. 😅
Jag började med att justera mina klockor med app-varianten och bara där lärde jag mig en hel del. Jag lärde mig även efter att tag att det nog var så att behövde en riktigt timegrapher. Så, testa gärna först med app så märker du både hur stort behov du har och även vilka ev begränsningar som appen medför. I princip skiljer det inte så mycket mellan de båda uppläggen. Både app och "riktig" timegrapher bygger på att ljud fångas upp av en mikrofon och att någon form av mjukvara analyserar det som mikrofonen registrerar. Varken raketforskning eller magi mao.
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Jag har en Weishi 1900, känns inte som jag skulle klara mig utan en riktigt timegrapher (pillar ju en hel del med klockor så). 1900:an har färmskärm som är större än 1000. Inte så mycket annat som skiljer tror jag.

Finns även proffs som använder Weishi, så den är tillräckligt kompetent!

3000 har möjlighet att koppla skrivare till, så man kan skriva ut resultatet.
Tack så mycket 😃 all input kring det här är väldigt uppskattad. Har inte tänkt i banorna att en 1000 inte skulle räcka åt mig och mitt tänkta nöjespulande utan kanske mer i andra riktningen - att det skulle kunna vara lite overkill för en sådan som mig med en sådan om det är något som en vanlig klåpare lika gärna kan göra med en app eller liknande 😅 Men det känns som att det får bli en vid tillfälle 😃
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Jag började med att justera mina klockor med app-varianten och bara där lärde jag mig en hel del. Jag lärde mig även efter att tag att det nog var så att behövde en riktigt timegrapher. Så, testa gärna först med app så märker du både hur stort behov du har och även vilka ev begränsningar som appen medför. I princip skiljer det inte så mycket mellan de båda uppläggen. Både app och "riktig" timegrapher bygger på att ljud fångas upp av en mikrofon och att någon form av mjukvara analyserar det som mikrofonen registrerar. Varken raketforskning eller magi mao.
Så får det bli! 😃 om inte annat så för att en app kan jag få direkt och en TG måste beställas och väntas på (otålig much? 😂)
Då återstår bara att klura ut vad man ska ladda ner för något 🤔 så jag har någonting att grunna på under dagen
 

Utvisaren

Patek
Tack så mycket 😃 all input kring det här är väldigt uppskattad. Har inte tänkt i banorna att en 1000 inte skulle räcka åt mig och mitt tänkta nöjespulande utan kanske mer i andra riktningen - att det skulle kunna vara lite overkill för en sådan som mig med en sådan om det är något som en vanlig klåpare lika gärna kan göra med en app eller liknande 😅 Men det känns som att det får bli en vid tillfälle 😃
Klart du skall ha en 1900. Så inser du efter 2 månader att det var overkill, och då kan jag köpa den för nån 500-lapp eller så. Deal? 🤔 😁
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Just gratisappar verkar det inte vara så många till 🍎 men det är ju inte hela världen att betala heller 🙂
Till Äpple har jag köpt "Watch Tuner Timegrapher", men även om den funkar rätt bra så är jag inte 100% nöjd:
1. Mycket känslig för ljud i omgivningen. Känsligheten går att ställa ner, men det kan vara lite meckigt.
2. Kan ha problem med att mäta vissa urverk. Ex ett av mina Raketa Goroda (men inte alla...) som av ngn anledning är nästan omöjligt att läsa av. Samma klocka fungerar omedelbart när jag lägger den på min riktiga TG.
3. Fungerar endast via mikrofonen i trådansluten handsfree (kanske inte en nackdel men bra att veta , ex om kanske bara använder AirPods och knappt ens vet var man har lagt den gamla handsfreen.

Dock mäter den bra när den funkar, vilket den annars oftast gör.

Någon annan kamrat kanske har erfarenhet från ngn annan app till Äpple?
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Till Äpple har jag köpt "Watch Tuner Timegrapher", men även om den funkar rätt bra så är jag inte 100% nöjd:
1. Mycket känslig för ljud i omgivningen. Känsligheten går att ställa ner, men det kan vara lite meckigt.
2. Kan ha problem med att mäta vissa urverk. Ex ett av mina Raketa Goroda (men inte alla...) som av ngn anledning är nästan omöjligt att läsa av. Samma klocka fungerar omedelbart när jag lägger den på min riktiga TG.
3. Fungerar endast via mikrofonen i trådansluten handsfree (kanske inte en nackdel men bra att veta , ex om kanske bara använder AirPods och knappt ens vet var man har lagt den gamla handsfreen.

Dock mäter den bra när den funkar, vilket den annars oftast gör.

Någon annan kamrat kanske har erfarenhet från ngn annan app till Äpple?
Just ja 🤔 headset och framförallt den där adaptern man måste ha också var det ju frågan var man gjort av
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Klockjudas för bonden nudå, första gången på 7 månader de inte sitter en ryss på handleden, men tyckte synd om den gamla skördetröskan, får va med resten av dagen. Vostok länk på iaf 🙈
DSC_9793.JPG
DSC_9803~2.JPG
DSC_9801~2.JPG
Läcker!
Det känns som lite av nackdelen med den här tråden - det är så roligt här att man liksom bygger upp lite tröskel mot att inte köra ryskt ibland 😄 eller det kanske mest är jag..
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Läcker!
Det känns som lite av nackdelen med den här tråden - det är så roligt här att man liksom bygger upp lite tröskel mot att inte köra ryskt ibland 😄 eller det kanske mest är jag..
Ja jag har ju inte ens kört något annat i smyg under denna tiden. Kände ändå att idag så var de dags att lufta 007an. Är ju light moddad med klorinblekt dykaring, första gången jag någonsin provade.
Grejen är att man IAF inte blir utslängd om man går Judas en dag här. Prova lägg upp en Vostok i Rolex tråden o se hur bemötandet blir😂
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Ja jag har ju inte ens kört något annat i smyg under denna tiden. Kände ändå att idag så var de dags att lufta 007an. Är ju light moddad med klorinblekt dykaring, första gången jag någonsin provade.
Grejen är att man IAF inte blir utslängd om man går Judas en dag här. Prova lägg upp en Vostok i Rolex tråden o se hur bemötandet blir😂
Haha 😄 nja jag låter nog bli det, men tanken var rolig.

Blev riktigt skönt stuk på SKXen med det blekta inlägget, du har riktigt bra känsla för det där 😗👌
 

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Ja jag har ju inte ens kört något annat i smyg under denna tiden. Kände ändå att idag så var de dags att lufta 007an. Är ju light moddad med klorinblekt dykaring, första gången jag någonsin provade.
Grejen är att man IAF inte blir utslängd om man går Judas en dag här. Prova lägg upp en Vostok i Rolex tråden o se hur bemötandet blir😂
Hade varit fint med en Olegifierad Rolex!
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Läcker!
Det känns som lite av nackdelen med den här tråden - det är så roligt här att man liksom bygger upp lite tröskel mot att inte köra ryskt ibland 😄 eller det kanske mest är jag..
Du antyder att det tillverkas klockor utanför Ryssland? Jag har ett vagt minne om någonting sådant, men det låter lite skumt, faktiskt. Tro inte på allt du läser på Internet. :D

Faktum är att jag själv kan hamna i sådana tanke-omvägar. Senast igår faktiskt hittade jag den Hamilton-modell som Cooper har i filmen Interstellar. Inte var den så himla dyr heller, men sedan insåg jag att det även finns fler ryska klockor jag också vill ha, så min omväg i märkliga tankar varade bara en liten stund.
1642434630635.png
 
Topp