• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

hepanter

Patek
2-Faktor
"We had a good run" som de säger i staterna. 😁 😁 Det är inte många som klarar sitt löfte genom hela janauri. Men du har ju faktiskt inte brutit det ännu. Men det är roande att diskussionen om det redan är igång.

1. Förnekelse - Så många klockor köper jag faktiskt inte.
2. Ilska - Du har väl inget med att göra hur många klockor jag köper? Det är väl min ensak? Du har ju din stickning!
3. Förhandling - Bara en klocka till. Sen skall jag sälja av några.
4. Depression - Moy Kosken, pelkkä peli...
5. Acceptans - Jag är beroende av klockor. Så är det bara. Och det är sjukt gött.
EDIT
6. Hotet. - det blir ett liv i celibat om du inte slutar
7.åtgärd - beoendeenheten,psykriatiska kliniken
Allt blir bättre bara du erkänner för dig själv. Personligen är jag nog på steg 3. 😁😁😁
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Lite anti-rost på boetten (ja, den rostfria boetten har rostat).
20220117_185054.jpg


Ihopsättning, notera Rodicon på fjädern, smidigt så den hålls på plats när man skall skruva fast den.
20220117_192022.jpg


Ja, så här kan alltså en "rostfri" boett se ut (efter borttagning av rost)...
20220117_201719.jpg


Timegraphern i full färg
20220117_201735.jpg


Lite härliga sprickor i glaset
20220117_202630.jpg


Färdiga resultatet, se jag kör mocka också!!!
20220117_202612.jpg


Edit: Fick nytt fjäderhus samt ny packning bak
Ja nu inser jag ju att min simpla TG, som bara har monokrom display, är i stort sett oanvändbar. Man ser ju tom att den mest bara visar nollor, måste vara något fel! 🤔 ;)
1642491556637.png
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
6. Hotet. - det blir ett liv i celibat om du inte slutar
7.åtgärd - beoendeenheten,psykriatiska kliniken
Men vänta nu, inser just att jag tidigare erkände att jag är beroende av att köpa klockor. Det stämmer ju inte alls, det är bara det att jag gillar att samla på klockor. Hade jag velat sluta hade jag kunnat det, men nu VILL jag ju inte, inte idag iafall, kanske imorgon. Dessutom om "6.", hot, kommer fram så har jag förberett motmedel i form av motsvarande påpekanden rörande ex klädinköp. "7." kommer inte att bli aktuellt eftersom jag ju just har konstaterat att jag inte ÄR beroende, alls, faktiskt.

Snart dags för nästa kopp kaffe och DÄR kan vi verkligen prata om ett beroende! :D

Nu får jag även försöka hålla mig härifrån. Skall sitta i utbildning fram till lunch.
 

Utvisaren

Patek
Det är nog så jag har tänkt. Problemet är att jag på detta sätt redan har intecknad investeringar för 2034... 🤔
Då kan jag rekommendera att du köper dyrare klockor och gärna med ett ställ så att du kan visa upp dem. På så sätt kan du föra in dem i inventarielistan och skriva av kostanden över 10 år, om du köper lite dyrare klockor. De som man köper i icke fungerande skick är ju dessutom att betrakta som reservdelar. För varja sådan du reparerar så genererar du ju en värdeökning vid försäljning. Om du inte vill sälja så kan du ju däremot flitigt göra reklam för det här så att alla vet vilken god reparatör du är. Så kan du skriva upp värdet på dina immatriella tillgångar såsom ditt varumärke. Så egentligen går du säkert plus på klockorna. Helt säkert. 😁 😁
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Du kan ju alltid köpa flera och bokföra dem som interrimsfordran. Dvs kostnaden belastar nästkommande års bokslut, så då anses du ha köpt den 2023. Allt går att lösa med bokföring. 😁 😁 😁

Edit: egentligen funkar det ju inte riktgt så men bra nära. Kan du få räkningen sänd 2023 så är du home safe. Eller ta klockan på avbetalning.
@MAz_666 - du kanske kan köpa en i present till någon? Och fundera ut vem denne någon möjligen skulle kunna tänkas vara när du väl har fått hem den. Sånt behöver man ju inte stressa med.
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Men kolla nu vad du köper. En del är ju mocka rakt igenom. Andra har läder på undersidan.
Jo jag lade märke till det men känner att jag nog saknar erfarenheten för att begripa helt vilken skillnad det blir - fick hem båda varianter från CNS nyligen och då var den i ”helmocka” dubbelvik och limmad eller liknande så den blev lite styvare 🤔
 
Topp