• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Äta bör man...
20220118_181536.jpg
 

Utvisaren

Patek
2416b, laddar den bara på ena hållet? Öppnade en och som vanligt börjar urverket gå som smort direkt...
Men rotorn går helst bara åt ett håll, ytterst ovilligt åt andra... rätt eller fel? Nej jag har ingen service manual men tänkte prova den på watchuseek 🤔
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
2416b, laddar den bara på ena hållet? Öppnade en och som vanligt börjar urverket gå som smort direkt...
Men rotorn går helst bara åt ett håll, ytterst ovilligt åt andra... rätt eller fel? Nej jag har ingen service manual men tänkte prova den på watchuseek 🤔
Nope, skall vara bidirectional:

"The selfwinding mechanism is pretty elaborate with two change wheels and three transmission wheels of which one acts as clutch. This allows a bidirectional winding."

Ovan från sajten https://17jewels.info

Framförallt skall rotorn kunna röra sig obehindrat i båda riktningarna.
 
Senast ändrad:

Beo

Patek
2-Faktor
2416b, laddar den bara på ena hållet? Öppnade en och som vanligt börjar urverket gå som smort direkt...
Men rotorn går helst bara åt ett håll, ytterst ovilligt åt andra... rätt eller fel? Nej jag har ingen service manual men tänkte prova den på watchuseek 🤔
Det beror på kassa spärr hjul i auto uppdraget,kolla vilka för jag har.😊
 
Topp