• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Sitter i traktorn och ska hämta balar
DSC_9857.JPG
Vad harmoniskt det blev mot tunnan när gummit gick lite längre utanför bandstiftet 🙂👍
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Man skulle kunna samla på ryska klockor som firar 300 år av flottan, det vore väl en friskt?

Man kan då lätt köpa fler klockor än gemene man äger, bara på detta tema...

Själv tror jag att jag äger 3 st!














Edit: hade visst 4st själv..
20220118_131739.jpg
Bara 4 st är ju nästan störtlöjligt! 🤣
 

Utvisaren

Patek
Man skulle kunna samla på ryska klockor som firar 300 år av flottan, det vore väl en friskt?

Man kan då lätt köpa fler klockor än gemene man äger, bara på detta tema...

Själv tror jag att jag äger 3 st!














Edit: hade visst 4st själv..
20220118_131739.jpg
Rätt skön Pripps Blå känsla i nedre vänsta! 😁 😁

Blåvitt nato/bund så har du midsommarklockan där!
 

Utvisaren

Patek
Tillägg om 3132... SKULLE ha blivit ett verk för fickur och då ersätta 3017 i fickurskronograferna. Därav inget datum. Ie man gjorde aldrig något armbandsur med 3132 i, utan sitter det en sådan brygga är det Oleg lösning. Man kastar inte bort något dyrt och fungerarande. Allt används.
 

Delgada

Patek
God förmiddag
Dag 2 på resten av mitt nya liv med dykarmocka. Måste utöka garderoben tror jag, såg att något som hette tid&ting hade lite band i hejiga färger - någon som testat om de är bra?

1AC6B8D8-93B9-41C9-850E-53127B0D6C3E.jpeg

Jag har nyttjat Tid&Ting. Bl.a. stretchiga "MN-straps". Vettiga priser. Ok kvalitet. Alltid blivit nöjd!
Var det där så himla bra egentligen..? Att tipsa om ett nytt ställe att hitta coola band.
Jag har redan fått frågan om hur många klockarmband en människa behöver och var gränsen mellan intresse och patologisk mani går.
Frågan var helt och hållet retorisk och inkluderade outtalat svaret att jag passerat den gränsen...
 
  • Like
Reactions: Beo

Utvisaren

Patek
Var det där så himla bra egentligen..? Att tipsa om ett nytt ställe att hitta coola band.
Jag har redan fått frågan om hur många klockarmband en människa behöver och var gränsen mellan intresse och patologisk mani går.
Frågan var helt och hållet retorisk och inkluderade outtalat svaret att jag passerat den gränsen...
Det förefaller insinueras att herrn har det lite "för bra". Det är bara i ett välståndsland som Sverige, som inte behövt byggas upp från ruiner (på länge) och ej heller nyligen legat under diktaturens ok. Fråga en person som kommer från ett sådant land om man överhuvudtaget kan ha det "för bra" så kommer de att skratta sig fördärvade. Vilket är exakt den medicin jag förordar. Gläds åt allt som går så länge det är möjligt. Stort som litet. 🤔😁
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Var det där så himla bra egentligen..? Att tipsa om ett nytt ställe att hitta coola band.
Jag har redan fått frågan om hur många klockarmband en människa behöver och var gränsen mellan intresse och patologisk mani går.
Frågan var helt och hållet retorisk och inkluderade outtalat svaret att jag passerat den gränsen...
Bra och bra.. nja det vet jag väl inte..
- men kul?
 
  • Like
Reactions: Beo

Vostok

Audemars
Så kom den lilla radioklockan idag. Fina blånerade visare och vridring, så det röda strecket kan alltså flyttas. Ser ut att ha varit kablar på baksidan. Har den varit timer eller alarm kanske? Lyxradio! 50kr är den ju värd. Men vad skall jag göra med den? 🤔🤔
20220118_151032.jpg


20220118_151042.jpg
Det är ju ett alarm eller klockradio, funkar som en strömbrytare så när timvisare går över det röda strecket startar radion eller bomben eller vad man nu kopplar till den :)
 
Senast ändrad:
Topp