• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
DSC_9872.JPG
Klockbyte till admiralskie
DSC_9870.JPG
DSC_9871.JPG
Alltså den urtavlan där... mycket stilig!!!
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Hmmm!förstabilden en insikt om onsdagens baksida?🤪
Ja som ni ser så finns det verkligen baksidor med att vara bonde🥺😲
Alltså den urtavlan där... mycket stilig!!!
Ja riktigt schysst patina🤩 blev grymt bra på perlonbandet
I år blir det åtminstone inköp av 2 st till klockor (förutom dom 7 jag redan beställt i år, samt några från förra året som inte kommit än)!

Minst en Dnepr och en Admiralskie!

Fina klockor!
Grymt, inga köpstopp med andra ord. Ett jämt flöde med ryssklockor är de bästa för att inte få abstinensbesvär
 

Utvisaren

Patek

Utvisaren

Patek

Vostok

Audemars
Hittade en tidigare försäljning av en liknande prototyp boett enbart på independent watchmakers sida. 40k rubels.

Liknande jag har fått fatt i fast med kronan uppåt.

Enhornad tjur? Noshörning? Nej ENHÖRNING så klart! 😁 😁

Står att den är gjord av förkromad mässing.
Va din i rostfritt eller mässing??
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Hittade en tidigare försäljning av en liknande prototyp boett enbart på independent watchmakers sida. 40k rubels.

Liknande jag har fått fatt i fast med kronan uppåt.

Enhornad tjur? Noshörning? Nej ENHÖRNING så klart! 😁 😁

Cool, en liten blinkning till 350-dykarna från 60-talet. Sedan är det en riktigt underhållande utmaning att läsa maskinöversatt ryska! 🤣 😍
 

Utvisaren

Patek
Står att den är gjord av förkromad mässing.
Va din i rostfritt eller mässing??
Förkromat, så rimligen mässing under.

Översättning:
"Amfibisk man i en bubbla, super sällsynt fall, experimentell utgåva, detta fall gick aldrig i produktion. 1990s. Fabriken ville göra den i titan, men det var för komplicerat, och tillverkade prototyper i ett förkromat hölje. Urtavlan var utan fot, eftersom urtavlorna inte tillverkades, utan endast lådorna. Såvitt jag vet finns det inte mer än 20 av dessa. Även service av en hantverkare."

Frågan är när hantverkaren kommer. Och om det är tvättmaskinen eller fjärrvärmen han skall kolla? 🤔
 
  • Like
Reactions: Beo
Topp