Utvisaren
Diamant
Liten bal välter ofta stort lass.Hellre en bal på åkern än tio i skogen, som vi brukar säga här hemma.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Liten bal välter ofta stort lass.Hellre en bal på åkern än tio i skogen, som vi brukar säga här hemma.
Förkromat, så rimligen mässing under.
Översättning:
"Amfibisk man i en bubbla, super sällsynt fall, experimentell utgåva, detta fall gick aldrig i produktion. 1990s. Fabriken ville göra den i titan, men det var för komplicerat, och tillverkade prototyper i ett förkromat hölje. Urtavlan var utan fot, eftersom urtavlorna inte tillverkades, utan endast lådorna. Såvitt jag vet finns det inte mer än 20 av dessa. Även service av en hantverkare."
Frågan är när hantverkaren kommer. Och om det är tvättmaskinen eller fjärrvärmen han skall kolla?![]()
Att med handen jobba med sin CoC - låter nästan som något denna fys-gigant håller på med ...Så taggad att kunna stänga den rackaren detta året. Bra Tradera fynd
![]()
![]()
När Oleg och hans brorsa inser att snap-on-bakstycket sitter mycket hårdare än man hade trott...
Hellre lyss till balsnöret som brast, än att aldrig lyfta en bal.Liten bal välter ofta stort lass.
Vas? Cest ne pas une pipe?Någon som är sugen på en vas, formad som en kazak?
![]()
![]()
Lägger in en klockbild med för o inte vara för off topic! Tips till @Johanaxe66, sätt en modell brevid så man ser vart klockan suttit
![]()
Vas? Cest ne pas une pipe?
Lägger in lunch Dnepr och en liten blomsterkvast. Bara för att mysa till det lite.
![]()
Pas ça non plusVas? Cest ne pas une pipe?
Lägger in lunch Dnepr och en liten blomsterkvast. Bara för att mysa till det lite.
![]()
Ask not what your pipe can do for you, but what you can do for your pipe!Pas ça non plus
![]()
Byter mocka och klocka för att liva upp dagen lite.
![]()
Är det verkligen hygieniskt?Un pays, un peuple, une pipe!
Hm. När du säger det. Kanske inte. Jag läser nog för mycket ww2 böcker. Modifierar!Är det verkligen hygieniskt?
Edit. Mocka i profil för topic
![]()
Ww2 är jag dåligt hemma på är jag rädd - tänkte mest det lät lite vanskligt att vara så många som delade såhär i smittspridningstider och alltHm. När du säger det. Kanske inte. Jag läser nog för mycket ww2 böcker. Modifierar!
Edit: bättre?
"We shall smoke on the beaches, we shall smoke on the landing grounds, we shall smoke in the fields and in the streets, we shall smoke in the hills, we shall never quit smoking... "Hm. När du säger det. Kanske inte. Jag läser nog för mycket ww2 böcker. Modifierar!
Edit: bättre?
Ingen dum idé och eftersom jag VETNågon som är sugen på en vas, formad som en kazak?
![]()
![]()
Lägger in en klockbild med för o inte vara för off topic! Tips till @Johanaxe66, sätt en modell brevid så man ser vart klockan suttit
![]()
OK, alltså, jag googlade och det visade sig att "d’accord" betyder det, alltså "OK". Ursäkta min franska, som man brukar säga, men, det i sin tur betyder ju egentligen inte att man ursäktar att man är dålig på franska.d’accord
![]()
En av klockvärldens snyggaste profiler, som vi ju nu vet kan vara antingen 170 eller 090. Dessutom är den där kronan väldigt lyckad.Är det verkligen hygieniskt?
Edit. Mocka i profil för topic
![]()
"Churcklocka"?"We shall smoke on the beaches, we shall smoke on the landing grounds, we shall smoke in the fields and in the streets, we shall smoke in the hills, we shall never quit smoking... "
![]()
Någon som vet vad storbolmaren Churchill hade för klocka/or?![]()
![]()
LIP "Churchill" T18, ser den bekant ut?"We shall smoke on the beaches, we shall smoke on the landing grounds, we shall smoke in the fields and in the streets, we shall smoke in the hills, we shall never quit smoking... "
![]()
Någon som vet vad storbolmaren Churchill hade för klocka/or?![]()
![]()
Kan betyda en hel del. Jfr engelskan in accordance, according to etc - det överensstämmer, i likhet med, är sant,, men används också som javisst och givetvis (bien sur). Kul att damma av skolfranskan så här lite otippat en onsdag. Klocka heter alltså montre.OK, alltså, jag googlade och det visade sig att "d’accord" betyder det, alltså "OK". Ursäkta min franska, som man brukar säga, men, det i sin tur betyder ju egentligen inte att man ursäktar att man är dålig på franska.
Varför blir det så himla ofta krångliga sidospår i den här tråden?![]()
Ja men den har fel visare...LIP "Churchill" T18, ser den bekant ut?
![]()
En chronodato, en 2 och en 3 registers Lemania... de enda icke ryska kronograferna man behöver?"Churcklocka"?![]()
![]()
Det har du alldeles rätt i. Nedan ett bättre exemplar som bättre stämmer överens med den ryska förebilden... eller hur det nu varJa men den har fel visare...![]()
![]()
Det är dock fortfarande så att om man skall samla på mekaniska kronografer så är ryska sådana ett väldigt bra alternativ, exempelvis när man kikar lite på prislappen. Minst en nolla på slutet, men oftast flera jmf med "finare" märken. Det var ju bra att du påminde, då får det bli en kronograf även imorgon!NU kom jag på hur jag hamnade i rysslandet. Jag skulle ju ENBART ha tag i ryska kronografer.
Så var det. Så blev det inte.
Ja ja... det här med att begränsa sig var nog en lektion jag sov på.![]()
![]()
Även om jag inte är så väldigt bevandrad i klockvärlden så är jag benägen att hålla med - enkelt, snyggt och funkisEn av klockvärldens snyggaste profiler, som vi ju nu vet kan vara antingen 170 eller 090. Dessutom är den där kronan väldigt lyckad.
![]()
Det är nästan bara originaltunnan 1190 som är ännu mer fulländad:Även om jag inte är så väldigt bevandrad i klockvärlden så är jag benägen att hålla med - enkelt, snyggt och funkis![]()