• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Vas? Cest ne pas une pipe? 🤔

Lägger in lunch Dnepr och en liten blomsterkvast. Bara för att mysa till det lite.
20220119_122101.jpg

Ja, den är en blomvas i keramik formad som en pipa 😃

Det har du alldeles rätt i. Nedan ett bättre exemplar som bättre stämmer överens med den ryska förebilden... eller hur det nu var :D
1642597769623.png

Samma krona som brukar sitta på damZvezdorna, så den där går bort! Fel krona! 😉
 

MAz_666

Rolex
LIP "Churchill" T18, ser den bekant ut?

Edit: Det lär vara oklart om Churchill verkligen bar denna modell på handleden. I vilket fall som helst så skall LIP ha tillägnat och skänkt en sådan till premiärministern efter krigsslutet.

1642597222234.png
Citat: ”A LIP watch was given to Winston Churchill by the French government in 1948 in recognition of Great Britain’s services to France during the Second World War.”
Vissa uppgifter säger att denna var en guld-LIP. Lite osäkert. Lika osäkert OM han sedan bar den …
 

Delgada

Patek
Ebay levererar!


1642576846338.png
Wow. Det fanns!
Vad jobbigt det blev. De är ju jättefina. Asfräna!
Det som räddar mig är de inte fanns i 22 mm.
Då blev det lite lättare att avstå.🙄
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Den här har fått hänga på i eftermiddag...

Skall byta tavla senare då jag tycker den är lite tråkig, även om den är helt ok. Luch, med 2209 urverk, måste prova annat än nato för o verkligen få den tunna känslan!

20220119_143403.jpg

20220119_143239.jpg


Tavla + extra Vostok-tavla.

20220119_143332.jpg
En sådan Vostok-tavla har jag också liggandes. Brukar väl hittas i Amphibians. Skall även bli kul att var du landar med Luchen.
 
Senast ändrad:
Topp