• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Sportmocka ikväll när vi chinsar loss till Udo Judas Priest

193ADDB2-7657-430C-BEB9-6C8A1EE29670.jpeg
 

Vostok

Audemars
Tack!

Du kan köpa en egen färdig, iofs förgylld...

Screenshot_20220119-210848_Chrome.jpg
Den där tavlan är original. Titta på skärningen av index och jämför mot din som är nytillverkad så ser du skillnaden!!
Inget fel med en ny tavla alltså men ville bara förklara hur man avgör om den är ny efterproduktion eller original tavla genom att jämföra index fräsningen på typen av dessa tavlor :)
Original fräsningen har nästan helt raka index medan efterproducerade har index som liksom sväller ut på mitten :)

Rak = original
1642623516567.png


Konvex = efterproduktion
1642623582913.png
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Den där tavlan är original. Titta på skärningen av index och jämför mot din som är nytillverkad så ser du skillnaden!!
Inget fel med en ny tavla alltså men ville bara förklara hur man avgör om den är ny efterproduktion eller original tavla genom att jämföra index fräsningen på typen av dessa tavlor :)
Original fräsningen har nästan helt raka index medan efterproducerade har index som liksom sväller ut på mitten :)

Rak = original
1642623516567.png


Konvex = efterproduktion
1642623582913.png

Ah, tack för info!

Misstänkte att det var nytillverkad tavla, så jag kan kalla klockan moddad, men jag gillar den som den är idag, bra dock o veta!
 

Utvisaren

Patek
Testade lite snabbt, hände inget (inte med färgborttagningsmedel heller). Men jag hade fått med lite fler visare och en annan gick på!

20220119_204601.jpg
Ibland ser man den tavlan i klarblått och guld. Inte alls tokig. Oavsett vilken del av klockeriet jag snöat in på återkommer mönstret. Jag återkommer alltid till sent 50 tidigt 60 tal. Kreativa tavlor från 50 talet och det stilsäkra 60 talet.
 

Delgada

Patek
Hjälp mig med min beslutsångest. Vilken bör jag slå till tycker ni?
Tummen upp (👍) för första klockan (scuba dude).
Arg gubbe (😡) för andra klockan.

8FABEE30-85CB-471E-9234-DC81C5319898.png
973DD46A-391D-45FD-8F5B-C660B5F9A4DA.png
Jag föreslår scuba dude.
Den går att kombinera med vilken bezel som helst, du kan ha flera i olika färger att växla mellan.
Nr 2 är också snygg, men svårare med bezelkombinatiner.
Tavlan i sig är lite orolig så en slät bezel kanske blir bra på den.
Men som sagt. Nr 1 är mitt råd.👍
 

Utvisaren

Patek
Hjälp mig med min beslutsångest. Vilken bör jag slå till tycker ni?
Tummen upp (👍) för första klockan (scuba dude).
Arg gubbe (😡) för andra klockan.

8FABEE30-85CB-471E-9234-DC81C5319898.png
973DD46A-391D-45FD-8F5B-C660B5F9A4DA.png
Jag hade tagit en klassisk dude tavla. Det är ju Vostok DNA så det spurtar om den. MEN den andra har sina fördelar i en lite ovanligare tavla samt tycker jag personligen att det armbandet är snyggare. Båda är dock svartvita och kommer vara enkla att ha till det mesta.

Dvs jag tror det blir bra med vilken som, och däri ligger just din beslutsångst. Valet är som jag ser det mellan klassiskt och lite ovanligt inom märket. Men tittar man på dykare generellt över alla märken så är ju en Dude en klart ovanligare design att se än den andra.
 
Topp