Sportmocka ikväll när vi chinsar loss till Udo Judas Priest
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Wow hur snygg som helst!Tack!
Sure!
![]()
Någr små tunna repor som jag skall polera bort. Borde polera visarna med (gjorde bara rent dom snabbt med lite Rodico).
Det måste de ju ersätt för f..nFrugan fick se detta på Facebook.
PostNord skicka hem, helt perfekt de kanske vi skulle kunna testa när vi skickar klockor också. Vika en lp dubbel är nog ingen klok ide![]()
Wow hur snygg som helst!![]()
Den där tavlan är original. Titta på skärningen av index och jämför mot din som är nytillverkad så ser du skillnaden!!Tack!
Du kan köpa en egen färdig, iofs förgylld...
![]()
Den där tavlan är original. Titta på skärningen av index och jämför mot din som är nytillverkad så ser du skillnaden!!
Inget fel med en ny tavla alltså men ville bara förklara hur man avgör om den är ny efterproduktion eller original tavla genom att jämföra index fräsningen på typen av dessa tavlor
Original fräsningen har nästan helt raka index medan efterproducerade har index som liksom sväller ut på mitten
Rak = original
![]()
Konvex = efterproduktion
![]()
Ibland ser man den tavlan i klarblått och guld. Inte alls tokig. Oavsett vilken del av klockeriet jag snöat in på återkommer mönstret. Jag återkommer alltid till sent 50 tidigt 60 tal. Kreativa tavlor från 50 talet och det stilsäkra 60 talet.Testade lite snabbt, hände inget (inte med färgborttagningsmedel heller). Men jag hade fått med lite fler visare och en annan gick på!
![]()
Smaken är som baken, men en svart ScubaKille är aldrig fel.Hjälp mig med min beslutsångest. Vilken bör jag slå till tycker ni?
Tummen upp () för första klockan (scuba dude).
Arg gubbe () för andra klockan.
![]()
![]()
@Rikala ?Ingen som väntar på paket?
Bild från Aftonbladet...
![]()
Jag föreslår scuba dude.Hjälp mig med min beslutsångest. Vilken bör jag slå till tycker ni?
![]()
![]()
Rent statistiskt borde det ligga minst ett par paket med diverse bakstycken i det där ekipaget.Ingen som väntar på paket?
Bild från Aftonbladet...
![]()
Ja det är ju inte ens möjligt att ett PostNord ekipage bil o släp skulle åka utan minst 2 @Rikala paketRent statistiskt borde det ligga minst ett par paket med diverse bakstycken i det där ekipaget.
Vill man sedan göra det svårare för en själv, kan man börja grotta i "no dates" och "big lume dots" också - det finns så många dykarkillar där ute!!!
@Vostok har många såna dagar utan sol. Kanske därför han kompenserar med kaffet. Han dricker ju minst 2 koppar innan jag ens kommer till bordsEn dag utan kaffe är som en dag utan sol.
![]()
... tex såhär.Vill man sedan göra det svårare för en själv, kan man börja grotta i "no dates" och "big lume dots" också - det finns så många dykarkillar där ute!!!
Jag hade tagit en klassisk dude tavla. Det är ju Vostok DNA så det spurtar om den. MEN den andra har sina fördelar i en lite ovanligare tavla samt tycker jag personligen att det armbandet är snyggare. Båda är dock svartvita och kommer vara enkla att ha till det mesta.Hjälp mig med min beslutsångest. Vilken bör jag slå till tycker ni?
![]()
![]()
Så då kan du skrapa ihop till en klocka till?Vakna till snöstorm![]()
![]()