• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Aha. Det är en sådan dag. Tur att klockan är cool i allafall.
20220120_143054.jpg
 

Utvisaren

Patek
Okej, den här har iallafall orginaltavla!

Dock har jag ju gått ganska hårt åt tavlan.! Nya visare med...

Vostok, соль из рога оленя
20220120_143101.jpg
Just så! Ta en gammal grej och gör något nytt och stiligt med det hela! Tänker man hållbarhet så är det ju renovering man skall göra. Inte smälta ner boetten igen och göra en annan av den osv. Återanvänd tills det inte är möjligt längre. Först då smälter man ner.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Herregud, fler kronografer! Behöver du verligen fler? Jag kan ta dom!!! 😉

Här är ett annat tips på vad du kan göra med Mig-klockan!

Screenshot_20220120-152544_Chrome.jpg
Det var ju en AN-2 som användes när en ryss flydde från Sovjetunionen våren 1987 och lyckades ta sig till Gotland (ja, minus ca tio meter innan bränslet tog slut). Jag minns händelsen väldigt väl eftersom jag gjorde värnplikt i flygvapnet när detta inträffade och det av flera skäl blev en hel del snack om denna lilla incident. Jag har för mig att flygplanet fortfarande finns utställt på något museum på Gotland.
 

Utvisaren

Patek
Det var ju en AN-2 som användes när en ryss flydde från Sovjetunionen våren 1987 och lyckades ta sig till Gotland (ja, minus ca tio meter innan bränslet tog slut). Jag minns händelsen väldigt väl eftersom jag gjorde värnplikt i flygvapnet när detta inträffade och det av flera skäl blev en hel del snack om denna lilla incident. Jag har för mig att flygplanet fortfarande finns utställt på något museum på Gotland.

Har man för många klockor när man glömt att man redan har en av dessa???

20220120_173053.jpg

20220120_173312.jpg
Det är lite som semester. Den har varit lagom om man har glömt sina lösenord.
 
Topp