• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

hepanter

Patek
2-Faktor
Sniperkväll ingen lagårdsklocka
Älskar dessa microjusreringslänkar så smidigt
DSC_9930.JPG
DSC_9928.JPG
 

Utvisaren

Patek
Farmers bureau.. 😂 vart fan får du allt sånt där från? Och den där traktorn till bil på det helt okommenterat - jag skrattade så jag skrämde barnen när jag såg den där posten 😅
Ja du, vissa skruvar är åtdragna, andra är lite lösa och en del saknas helt.
Sedan att man regelbundet skjuter upp en dos 5.56 i nosen för att smörja kanske bidrar på något sätt. Men det är lite oklart. Verka hjälpa mot covid i alla fall.
🤔 😁
 

Utvisaren

Patek
Hur är de med glasbyten? Jag börjar bli tokig på min strela. Jag fullständigt avskyr reflektionerna i glaset. Sitter safir glas på. Är de möjligt att byta till plastglas istället?
DSC_9953.JPG
Med vettiga verktyg är det väl snart gjort. Har aldrig bytt safir men det måste ju gå. Gissar att de värms bort och limmas med sånt där transparent... Hypo cement som blir helt transparent eller liknande goja? Eller UV härdande. Har svårt att tänka mig att safiren skulle vara flexibla som akrylen. Men det är spekulationer. Jag förstör mer än jag lagar i regel... 🤔🤔
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Hur är de med glasbyten? Jag börjar bli tokig på min strela. Jag fullständigt avskyr reflektionerna i glaset. Sitter safir glas på. Är de möjligt att byta till plastglas istället?
DSC_9953.JPG

Kan säkert gå, här finns ett bloginlägg hur man tar bort ett safirglas.


Det har jag aldrig gjort själv, bara plastglas samt mineralglas. Sedan behövs nog en glaspress för att enklast få dit det nya plastglaset.
 

hepanter

Patek
2-Faktor
God morgon
Tack för svaren om glaset.
Tänkte höra med min lokala urmakare, han har hjälpt mig förr. Är de någon som vet iaf en vanlig urmakare enkelt kan få tag på ett Plexi eller ska man försöka själv att fixa fram ett glas. De skulle ju bli så mycket bättre och snyggare. De tidigare versionerna av strela med 3133 körde ju det. Annars får jag höra med poljot 24 där jag köpte den om dom kan hjälpa mig hmm

God morgon i vilket fall
Zlatoust på
DSC_9954.JPG
 

Utvisaren

Patek
God morgon
Tack för svaren om glaset.
Tänkte höra med min lokala urmakare, han har hjälpt mig förr. Är de någon som vet iaf en vanlig urmakare enkelt kan få tag på ett Plexi eller ska man försöka själv att fixa fram ett glas. De skulle ju bli så mycket bättre och snyggare. De tidigare versionerna av strela med 3133 körde ju det. Annars får jag höra med poljot 24 där jag köpte den om dom kan hjälpa mig hmm

God morgon i vilket fall
Zlatoust på
DSC_9954.JPG
Nya glas finns i massor. Man bara mäter och beställer. Inget konstigt för en urmakare.
 

Vostok

Audemars
Va är det Fredag redan? Härligt!! Man blir lite lätt dagvill när man sitter hemma och jobbar hela tiden :) Har knappt varit utanför dörren på hela veckan :eek:😂

Grävde runt lite på Ebay och såg att en sån här låg ute :) Dom ser man inte så ofta :)

1642746785452.png


 
Senast ändrad:

Utvisaren

Patek
Va är det Fredag redan? Härligt!! Man blir lite lätt dagvill när man sitter hemma och jobbar hela tiden :) Har knappt varit utanför dörren på hela veckan :eek:😂

Grävde runt lite på Ebay och såg att en sån här låg ute :) Dom ser man inte så ofta :)

1642746785452.png


Och du köpte den så klart? Eller? 🤔 :banghead:
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Va är det Fredag redan? Härligt!! Man blir lite lätt dagvill när man sitter hemma och jobbar hela tiden :) Har knappt varit utanför dörren på hela veckan :eek:😂

Grävde runt lite på Ebay och såg att en sån här låg ute :) Dom ser man inte så ofta :)

1642746785452.png


Den där var riktigt snygg. Lite Banana-stuk på ngt sätt (men inte lika gul... 🙂 ). Tror inte att jag har sett den tavlan tidigare.
 
Topp