Patrik72
Basic
Aha, vi kan byta. Du kan få denna skräpklocka rakt av!
![]()
Du har inte typ en stridsvagn istället att byta? Denna är lite för svart.....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Aha, vi kan byta. Du kan få denna skräpklocka rakt av!
![]()
Ah, du menar den lille! Mindre än min ju!!!
Uppenbarligen en fakeklocka. Det skall ju stå Speedmasterski. Det vet ju alla.Aha, vi kan byta. Du kan få denna skräpklocka rakt av!
![]()
"Olegд Speedmasterski"Uppenbarligen en fakeklocka. Det skall ju stå Speedmasterski. Det vet ju alla.![]()
![]()
Ja eller speedmasterhiaUppenbarligen en fakeklocka. Det skall ju stå Speedmasterski. Det vet ju alla.![]()
![]()
Going french?Fän slarva bort skruven till bandstaven på molnija damm it
Den har man inte sett röken av förut! Laddad för köp?Hittade en riktig kanonklocka!
![]()
Tänk, att man kan ta step-case ett steg för långt
![]()
Kanonkul!!Den har man inte sett röken av förut! Laddad för köp?
Du har inte typ en stridsvagn istället att byta? Denna är lite för svart.....![]()
”Olega”.."Olegд Speedmasterski"![]()
Kanonkul!!![]()
![]()
Den har man inte sett röken av förut! Laddad för köp?
När byttes olja och filter senast?Har funderat på att göra mig av med denna, kommer till alldeles för lite användning! Kan det va nått?
![]()
Medföljer vinter-band?När byttes olja och filter senast?
Är variatorremmen fräsch?Medföljer vinter-band?
Har funderat på att göra mig av med denna, kommer till alldeles för lite användning! Kan det va nått?
![]()
Du har inte typ en stridsvagn istället att byta? Denna är lite för svart.....![]()
Jag tar den, its a deal!!!![]()
![]()
Skickar du den som Rek eller värde-frakt?![]()
"Tanks alot" borde du svarat!I bubbelpåse![]()
"PostNord skicka hem"Jag tar den, its a deal!!!![]()
Skickar du den som Rek eller värde-frakt?![]()
Skämt åsido, jag har de här. Den vänstra saknar balans och på den högra är balansfjädern kass.
Har ett gäng bättre begagnade urverk på väg in, så hör av dig om en månad så kanske jag har servat dem...
![]()
"PostNord skicka hem"
Ta bara inte en för klen skruv...Du får dra en fransk skruv i någon stolpe ute i ladugården så kan du ha den som väggur![]()
Går den på om du plockar ur fjädern? Pröva byt fjäder och ta en från någon av de andra ringarnaDagens lilla helvete så. Det kostade iofs inga tandpetare, men väl två plåster, ett på var tumme, för att inte tala om allt DNA på klockan.
Jag har alltså suttit och svurit över något så basalt som att byta vridring. Övervägde ett tag att sätta den i glaspressen.
Men när man samlat sig lite och provar några andra ringar, ja då går alla andra på med ett lätt klick. Som de ska.
Då mäter vi innerdiametern på ringarna och finner att de som glider på har diameter. 33,8. 33,85 och korvafn 33,95.
Men den svarta som jag vill ha på är... 33,6 mm. Och precis där går tydligen skiljelinjen mellan glad och arg amatör.
Dagens läxa:
Man kan trycka på gör kung och fosterland, men det hjälper inte om ringen är för trång.
![]()
Så frågan är ju om det är felleverans eller för generösa toleranser i produktionen?![]()
... och sedan blev du trött i armen och fick lägga klockan på bordet?Tog fram den och drog upp den
![]()
![]()
Det är ju trots allt tanken som räknas!Tänk va kul man kan ha ändå med en tank!
Tog fram den och drog upp den
![]()
![]()