• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Patrik72

Cartier
Aha, vi kan byta. Du kan få denna skräpklocka rakt av!

155715380-origpic-144ba3.png

Du har inte typ en stridsvagn istället att byta? Denna är lite för svart.....;)
 

Patrik72

Cartier
Skämt åsido, jag har de här. Den vänstra saknar balans och på den högra är balansfjädern kass.

Har ett gäng bättre begagnade urverk på väg in, så hör av dig om en månad så kanske jag har servat dem...

20220123_162825.jpg

Visst inga problem för mig. Kan även skicka med en bonus klocka från Ryska, eller blir det Ukrainska Armeflyget??? Den är bra mycket mindre än monstret jag postade. :)
 

Utvisaren

Patek
Dagens lilla helvete så. Det kostade iofs inga tandpetare, men väl två plåster, ett på var tumme, för att inte tala om allt DNA på klockan.

Jag har alltså suttit och svurit över något så basalt som att byta vridring. Övervägde ett tag att sätta den i glaspressen.

Men när man samlat sig lite och provar några andra ringar, ja då går alla andra på med ett lätt klick. Som de ska.

Då mäter vi innerdiametern på ringarna och finner att de som glider på har diameter. 33,8. 33,85 och korvafn 33,95.

Men den svarta som jag vill ha på är... 33,6 mm. Och precis där går tydligen skiljelinjen mellan glad och arg amatör.

Dagens läxa:
Man kan trycka på gör kung och fosterland, men det hjälper inte om ringen är för trång.

20220123_204208.jpg


Så frågan är ju om det är felleverans eller för generösa toleranser i produktionen? 🤔
 

Vostok

Audemars
Dagens lilla helvete så. Det kostade iofs inga tandpetare, men väl två plåster, ett på var tumme, för att inte tala om allt DNA på klockan.

Jag har alltså suttit och svurit över något så basalt som att byta vridring. Övervägde ett tag att sätta den i glaspressen.

Men när man samlat sig lite och provar några andra ringar, ja då går alla andra på med ett lätt klick. Som de ska.

Då mäter vi innerdiametern på ringarna och finner att de som glider på har diameter. 33,8. 33,85 och korvafn 33,95.

Men den svarta som jag vill ha på är... 33,6 mm. Och precis där går tydligen skiljelinjen mellan glad och arg amatör.

Dagens läxa:
Man kan trycka på gör kung och fosterland, men det hjälper inte om ringen är för trång.

20220123_204208.jpg


Så frågan är ju om det är felleverans eller för generösa toleranser i produktionen? 🤔
Går den på om du plockar ur fjädern? Pröva byt fjäder och ta en från någon av de andra ringarna :)
 
Topp