Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Från början så har det nog varit ett fickur som något piffat upp med en ny boett urtavla och visare, så inuti den sitter ett Molnija 3602 urverk.Har väl något med radioaktiv sanering att göra....
![]()
![]()
Synd jag inte valde en 3602 som sitter i en boett som inte väger ett halvt ton då hade man kunnat njuta merFrån början så har det varit ett fickur som något piffat upp med en ny boett urtavla och visare, så inuti den sitter ett Molnija 3602 urverk.
Ganska ofta brukar dom där säljas från Ukraina så skulle tro att det är någon där som sätter ihop dem.
Du får dra en fransk skruv i någon stolpe ute i ladugården så kan du ha den som väggurSynd jag inte valde en 3602 som sitter i en boett som inte väger ett halvt ton då hade man kunnat njuta mer
Ja precis har tänkt tanken.Du får dra en fransk skruv i någon stolpe ute i ladugården så kan du ha den som väggur![]()
Ja precisDu får dra en fransk skruv i någon stolpe ute i ladugården så kan du ha den som väggur![]()
Din är ju najs den som ser ut som ett pilotur om du vet vilken jag menarJa precis har tänkt tanken.
Från början så har det nog varit ett fickur som något piffat upp med en ny boett urtavla och visare, så inuti den sitter ett Molnija 3602 urverk.
Ganska ofta brukar dom där säljas från Ukraina så skulle tro att det är någon där som sätter ihop dem.
Jo jag vet vilket du menarJa precis
Din är ju najs den som ser ut som ett pilotur om du vet vilken jag menar
Har väl något med radioaktiv sanering att göra....
![]()
![]()
Från början så har det nog varit ett fickur som något piffat upp med en ny boett urtavla och visare, så inuti den sitter ett Molnija 3602 urverk.
Urverket är rysktKul klocka även om den är stor som ett hus och tydligen inte är en Ryss, ännu...![]()
Urverket är ryskt![]()
Jo jag vet vilket du menarJa den blev faktiskt behändig men även det är en "bastard"
Men jag har ju byggt den till mig själv och försöker inte lura någon att det är något annat så det känns ganska ok tycker jag
![]()
Klar!! Jag byggde nog den för över 5år sedanÄr den klar? Har inte sett någon bild!
Han posta den för knappt ett par månader sen, de va då jag hamna i molnijahåletÄr den klar? Har inte sett någon bild!
Klar!! Jag byggde nog den för över 5år sedan![]()
Vi pratar nog inte om samma klocka.. .bild???
Skulle precis posta denna
Urverket är ryskt![]()
Där va rätt urtavla!!Skulle precis posta denna![]()
@Vostok nåt liknande?![]()
Arme/militär/här (för) radiologisk kemisk och biologisk ... sist ordet kan jag inte. Men kanske insatser/sanering etcHar väl något med radioaktiv sanering att göra....
![]()
![]()
3602Vad sitter i din?
Tog fram den och drog upp den
![]()
![]()
Det gamla "svenska" var ju ABC - atom, biologiskt och kemiskt (chemichal).Arme/militär/här (för) radiologisk kemisk och biologisk ... sist ordet kan jag inte. Men kanske insatser/sanering etc
Annekterad Ryskt urverk i en Ukrainsk klocka. Snacka om att någon som visste vad framtiden hade att vänta. Klockan bytes mot vad som helst från ett Nato land.![]()