• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Patrik72

Cartier
Har väl något med radioaktiv sanering att göra....:)
IMG_3745.JPG


IMG_3746.JPG
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Från början så har det varit ett fickur som något piffat upp med en ny boett urtavla och visare, så inuti den sitter ett Molnija 3602 urverk.
Ganska ofta brukar dom där säljas från Ukraina så skulle tro att det är någon där som sätter ihop dem.
Synd jag inte valde en 3602 som sitter i en boett som inte väger ett halvt ton då hade man kunnat njuta mer
 
  • Like
Reactions: Beo

Patrik72

Cartier
Från början så har det nog varit ett fickur som något piffat upp med en ny boett urtavla och visare, så inuti den sitter ett Molnija 3602 urverk.
Ganska ofta brukar dom där säljas från Ukraina så skulle tro att det är någon där som sätter ihop dem.

Kul klocka även om den är stor som ett hus och tydligen inte är en Ryss, ännu...;)
 
  • Like
Reactions: Beo

Rikala

Patek
2-Faktor
Har väl något med radioaktiv sanering att göra....:)
IMG_3745.JPG


IMG_3746.JPG

Från början så har det nog varit ett fickur som något piffat upp med en ny boett urtavla och visare, så inuti den sitter ett Molnija 3602 urverk.
Ganska ofta brukar dom där säljas från Ukraina så skulle tro att det är någon där som sätter ihop dem.

Ganska mycket jobb ändå, med fräst baksida i samma tema! Jag gillar dem! Jag har ju byggt min egen variant på en 3602a...

20220119_142736.jpg


Kan dock inte använda den då jag klippte av bommen för kort!
Det är ingen som var en bomförlängare 120 till 120? Köpte såklart fel (110 till 110).
 

Vostok

Audemars
Jag har ett annat Molinja projekt med men det har stått stilla länge då jag ej lyckats med en bra urtavla..
Jag har allt förutom urtavlan och va meningen att den ska bil såhär men håller på att fundera om jag inte ska göra en annan urtavla (den med streck på istället för siffror)
1642949927069.png
 
Topp