• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

hepanter

Patek
2-Faktor
1642952850543.png
Haha så där ser den ut när den anländer till tomtgränsen👍😀
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
B04E18A7-E241-40DB-B59C-13222D5BAA4D.jpeg

Dagens klocka och min nya favorit. Köpte den i somras och har knappt använt den tidigare.

Har tidigare inte brytt mig om inskriptionerna på klockorna jag köpt. Nästan stört mig lite på dem. Men nu har det blivit en ny hobby att försöka ta reda på vad det står på dem. På den här får jag det till att det står:

Till Nikolai Prokofievich på jubileumsdagen. Från kollegorna”.

Var isf en fin present från Nikolai fick av sina kollegor år 1986. Undrar vad han gjort för att göra sig förtjänt av en sådan fin present? 🤔

Har ni några klockor med spännande inskriptioner?
Gamla 710/Ministry! Det där är definitivt en av mina favorit-Vostoks. Dessutom har din till skillnad från min rätt sekundvisare, dvs inte röd.
Jag gillar inskriptioner. Nedanstående tycker jag är rätt cool på min äldsta Komandirskie:
Komandirskie_1969-1.jpg

Komandirskie_1969-2.jpg

Komandirskie_1969-Inskription.png
 

Vostok

Audemars
Har bara 1 fjäder. Och den går på utan fjäder med lite glapp. Så det var inte uppenbart fel diameter. Eller för tjock fjäder?
Fyra bezels och en fjäder?? Sitter det ingen i dom andra???
Jag har varit med om att fjädern i en eftermarknads bezel va för tjock så den va helt omöjlig att få dit tills jag tog en fjäder ur en original bezel och satte dit då klickade den på plats :)
 

Utvisaren

Patek
Fyra bezels och en fjäder?? Sitter det ingen i dom andra???
Jag har varit med om att fjädern i en eftermarknads bezel va för tjock så den va helt omöjlig att få dit tills jag tog en fjäder ur en original bezel och satte dit då klickade den på plats :)
Ny original som satt på den svarta 420 snajpärn. Följde inte med ring till de andra. Skall gräva efter var den svarta kommer ifrån. Är det meranom så får jag ju tuppjucket. Blir minst 2 veckors bojkott till i så fall. 🤔 😁
 

Vostok

Audemars
Ny original som satt på den svarta 420 snajpärn. Följde inte med ring till de andra. Skall gräva efter var den svarta kommer ifrån. Är det meranom så får jag ju tuppjucket. Blir minst 2 veckors bojkott till i så fall. 🤔 😁
Ja mest troligt så är det för tjock tråd i själva fjädern för då brukar det vara omöjligt att få bezeln på plats :)
 

Vostok

Audemars
Förlåt! Jag vet att det här inte har något med detta forum att göra men det va nog det sjukaste jag läst i tidningen någonsin!! 😂😂😂

Jag måste fan byta kalsonger nu!!! 😂😂😂

1642958723003.png
 

Rikala

Patek
2-Faktor
B04E18A7-E241-40DB-B59C-13222D5BAA4D.jpeg

Dagens klocka och min nya favorit. Köpte den i somras och har knappt använt den tidigare.

Har tidigare inte brytt mig om inskriptionerna på klockorna jag köpt. Nästan stört mig lite på dem. Men nu har det blivit en ny hobby att försöka ta reda på vad det står på dem. På den här får jag det till att det står:

Till Nikolai Prokofievich på jubileumsdagen. Från kollegorna”.

Var isf en fin present från Nikolai fick av sina kollegor år 1986. Undrar vad han gjort för att göra sig förtjänt av en sådan fin present? 🤔

Har ni några klockor med spännande inskriptioner?


Min grodman har typ inskriptionen "Till Oleg på 55års dagen" (eller vad han nu hette).

20220123_182958.jpg

20220123_183011.jpg


Den vänstra klockan har ingen inskriptionen, men väl tryckt på baklocket "Från Ukrainas president L. Kutchma"

20220123_183021.jpg
 

Vostok

Audemars
Någon som orkar vara smakråd?
Svarta visare (nya paddelvarianten) på denna - pallar man det eller borde man fega och gå på silver istället?

4D19488F-79D2-4DB5-8A89-D9B1DC8442D3.jpeg
Jag tror silver blir lättare att läsa av.. Svart mot svart kommer nog göra att dom syns väldigt dåligt..
eller gå bananas och kör med någon annan färg, orange eller vita kanske? :D
 
Senast ändrad:
Topp