• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Jo sant men det blir liksom bara lumen som kommer synas :)
Jo, du har en bra poäng där
Samtidigt funderar jag på om det skulle kunna bidra till att lätta upp intrycket lite - paddlarna är ju ganska klossiga i sig så att visuellt hyvla bort konturerna kanske skulle.. äh jag märker att jag bara säger emot nu när jag faktiskt får råden jag bett om 😂 sorry, men de uppskattas verkligen ska påpekas 🙏
 

Patrik72

Cartier
Ja rysk är den nog men urtavlan är efterproduktion och troligen från samma ställe som den andra urtavlan du hade på fickursbygget.
Öppna och kika hur urverket ser ut så får vi se om det är 2602 verk i den :)

Något är det i den iaf. Jäkligt imponerad av er kunskap och skicklighet. :)

IMG_3750.JPG
 

Vostok

Audemars
Jo, du har en bra poäng där
Samtidigt funderar jag på om det skulle kunna bidra till att lätta upp intrycket lite - paddlarna är ju ganska klossiga i sig så att visuellt hyvla bort konturerna kanske skulle.. äh jag märker att jag bara säger emot nu när jag faktiskt får råden jag bett om 😂 sorry, men de uppskattas verkligen ska påpekas 🙏
Man ska ju göra som man själv vill för du bygger ju åt dig själv :)
Jag gjorde ett bygge på den där tavlan för längesedan men använde en annan modell av paddel och jag freakade ur och körde med röda smala paddlar och en hårnålssekundvisare i silver :)
 

Vostok

Audemars
Något är det i den iaf. Jäkligt imponerad av er kunskap och skicklighet. :)

IMG_3750.JPG
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Något är det i den iaf. Jäkligt imponerad av er kunskap och skicklighet. :)

IMG_3750.JPG


Råkar ha 8st sådana verk i varierande skick som reserv, sitter kanske något mer i någon reservdelsklocka med...

20220123_200806.jpg
 

Delgada

Patek
Någon som orkar vara smakråd?
Svarta visare (nya paddelvarianten) på denna - pallar man det eller borde man fega och gå på silver istället?

4D19488F-79D2-4DB5-8A89-D9B1DC8442D3.jpeg
Spontant tänkte jag först silver, men sedan....
Jo sant men det blir liksom bara lumen som kommer synas :)
Vilket i sig är riktigt coolt!

Men sedan beror det ju lite på hur du tänker till slut med bezel, och även med band.
Röd timme och minut, blå sekund. Pepsi bezel. Kan ju vara en idé.
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Spontant tänkte jag först silver, men sedan....

Vilket i sig är riktigt coolt!

Men sedan beror det ju lite på hur du tänker till slut med bezel, och även med band.
Röd timme och minut, blå sekund. Pepsi bezel. Kan ju vara en idé.
Ja det låter onekligen riktigt fränt 😃 till denna är tanken att köra slät bezel (fast den storlek jag hade föredragit var slut så jag får köra en något mindre som redan vad på ingång tills vidare och se hur det tar sig ut)
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
jag hade en ide att köra lume i underkant på en glasring med för att få bakgrunds glow runt urtavlan men kom på att det troligen blir svårt att ladda lumen när den sitter i bakkant så har aldrig testat den idén :D
Jäklar vilket kul idé 😃 skulle kunna bli jäkligt häftig effekt inbillar jag mig - men som du säger, knepigt att ladda kanske 🤔
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jo, du har en bra poäng där
Samtidigt funderar jag på om det skulle kunna bidra till att lätta upp intrycket lite - paddlarna är ju ganska klossiga i sig så att visuellt hyvla bort konturerna kanske skulle.. äh jag märker att jag bara säger emot nu när jag faktiskt får råden jag bett om 😂 sorry, men de uppskattas verkligen ska påpekas 🙏
Jag kan ju lite försiktigt reflektera över att valet av paddlar kanske inte känns 100% rätt om det nu råkar förhålla sig så att du tycker att de är lite klossiga... 🤔 Det är väl liksom lite det som är hela poängen med paddlar. 😀 Själv gillar jag verkligen paddlarna. Mot svart tavla skulle välja guldfärgade, som en liten homage till NVCh-30 plus att det IMHO är jädrigt snyggt.
1642966001019.png
 
Topp