Patrik72
Basic
Jag har ingen aning. De var annonserade som Ryska klockor här på forumet.Ser ut som en gammal Zim som fått ett ansiktslyft.. Isf är det ett 2602 verk i den
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har ingen aning. De var annonserade som Ryska klockor här på forumet.Ser ut som en gammal Zim som fått ett ansiktslyft.. Isf är det ett 2602 verk i den
Ja rysk är den nog men urtavlan är efterproduktion och troligen från samma ställe som den andra urtavlan du hade på fickursbygget.Jag har ingen aning. De var annonserade som Ryska klockor här på forumet.![]()
Jo, du har en bra poäng därJo sant men det blir liksom bara lumen som kommer synas![]()
Ja rysk är den nog men urtavlan är efterproduktion och troligen från samma ställe som den andra urtavlan du hade på fickursbygget.
Öppna och kika hur urverket ser ut så får vi se om det är 2602 verk i den![]()
Inte någon dum idéVarken svart eller silver. Skulle nog valt helvita visare eller modiga orange/röd.![]()
Man ska ju göra som man själv vill för du bygger ju åt dig självJo, du har en bra poäng där
Samtidigt funderar jag på om det skulle kunna bidra till att lätta upp intrycket lite - paddlarna är ju ganska klossiga i sig så att visuellt hyvla bort konturerna kanske skulle.. äh jag märker att jag bara säger emot nu när jag faktiskt får råden jag bett omsorry, men de uppskattas verkligen ska påpekas
![]()
Något är det i den iaf. Jäkligt imponerad av er kunskap och skicklighet.
![]()
Oh det låter onekligen riktigt trevligtMan ska ju göra som man själv vill för du bygger ju åt dig själv
Jag gjorde ett bygge på den där tavlan för längesedan men använde en annan modell av paddel och jag freakade ur och körde med röda smala paddlar och en hårnålssekundvisare i silver![]()
Inte någon dum idé
Jag kämpar lite med att gilla en klocka jag har med svart tavla och orangea visare just nu så jag avvaktar nog lite med det för nu men tack för råd![]()
Här har jag satt svarta visare från OneSecondCloser! Blev jag nöjd med!Jo det skulle nog bli lite bättre kontrast - fast samtidigt är det ganska mycket vit lume på visarna också
![]()
![]()
Sorry för kass bild... och smutsig klocka ser jag nuOh det låter onekligen riktigt trevligt![]()
Ska den vara cool eller funktionell?Någon som orkar vara smakråd?
Svarta visare (nya paddelvarianten) på denna - pallar man det eller borde man fega och gå på silver istället?
![]()
Det är nog mer cool jag siktar på om jag ska vara ärligSka den vara cool eller funktionell?![]()
Någon som orkar vara smakråd?
Svarta visare (nya paddelvarianten) på denna - pallar man det eller borde man fega och gå på silver istället?
![]()
Ja det där blev ju riktigt najs!Här har jag satt svarta visare från OneSecondCloser! Blev jag nöjd med!![]()
Jag har faktiskt ett par likadana visare i just guld på ingång men de är tänkta till en 420-pamphibia till sambon - kändes lite trist att gå på guld igen annars hade jag nog gjort det, det var en het kandidat längeGuld!!!
Svartvitt är ju klassiskt. Kan bli rätt kaxigt om man går all in. En Tuda här.Det är nog mer cool jag siktar på om jag ska vara ärlig
Något är det i den iaf. Jäkligt imponerad av er kunskap och skicklighet.
![]()
![]()
17jewels.info - The Movement Archive: ZIM 2602
This movement seems to originate from the 1930ies. It does not use a shock protection, but has got a small decentral second hand, and the shapes of the plates remind of early times. Technically, this movement is not modern at all, except the screw-less glucydur balance. But the hairspring is...17jewels.info
Sorry för kass bild... och smutsig klocka ser jag nu
![]()
Nä det är glasringen som jag målat röd i samma färg som visarnadet där blev ju riktigt läckert! Är det hållarringen till urverket man ser i kanten av tavlan? Blev häftigt när man fick den röda ramen också
Mm riktigt mumsigt!Svartvitt är ju klassiskt. Kan bli rätt kaxigt om man går all in. En Tuda här.
![]()
Riktigt effektfullt! Det har jag inte sett förut, häftig idéNä det är glasringen som jag målat röd i samma färg som visarna![]()
Spontant tänkte jag först silver, men sedan....Någon som orkar vara smakråd?
![]()
Vilket i sig är riktigt coolt!Jo sant men det blir liksom bara lumen som kommer synas![]()
jag hade en ide att köra lume i underkant på en glasring med för att få bakgrunds glow runt urtavlan men kom på att det troligen blir svårt att ladda lumen när den sitter i bakkant så har aldrig testat den idénRiktigt effektfullt! Det har jag inte sett förut, häftig idé![]()
Ja det låter onekligen riktigt fräntSpontant tänkte jag först silver, men sedan....
Vilket i sig är riktigt coolt!
Men sedan beror det ju lite på hur du tänker till slut med bezel, och även med band.
Röd timme och minut, blå sekund. Pepsi bezel. Kan ju vara en idé.
Jäklar vilket kul idéjag hade en ide att köra lume i underkant på en glasring med för att få bakgrunds glow runt urtavlan men kom på att det troligen blir svårt att ladda lumen när den sitter i bakkant så har aldrig testat den idén![]()
Ha ha . Ja hade du haft 9 st hade det ju varit galet många, men 8 st likadana verk liggande...Råkar ha 8st sådana verk i varierande skick som reserv, sitter kanske något mer i någon reservdelsklocka med...
![]()
Då är jag nog med på hur du tänker. Välj svart. Blir stenhårt!Ja det låter onekligen riktigt fränttill denna är tanken att köra slät bezel (fast den storlek jag hade föredragit var slut så jag får köra en något mindre som redan vad på ingång tills vidare och se hur det tar sig ut)
Kanske dax att göra ett test ändåJäklar vilket kul idéskulle kunna bli jäkligt häftig effekt inbillar jag mig - men som du säger, knepigt att ladda kanske
![]()
Jag kan ju lite försiktigt reflektera över att valet av paddlar kanske inte känns 100% rätt om det nu råkar förhålla sig så att du tycker att de är lite klossiga...Jo, du har en bra poäng där
Samtidigt funderar jag på om det skulle kunna bidra till att lätta upp intrycket lite - paddlarna är ju ganska klossiga i sig så att visuellt hyvla bort konturerna kanske skulle.. äh jag märker att jag bara säger emot nu när jag faktiskt får råden jag bett omsorry, men de uppskattas verkligen ska påpekas
![]()