• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Hmmm...

image (3).jpg


Screenshot_20220123-202630_Chrome.jpg


Screenshot_20220123-202639_Chrome.jpg


Och så cerakote i svart på boetten 😃
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Då är jag nog med på hur du tänker. Välj svart. Blir stenhårt!
Vilken boett?
Ja nu får det bli svart 😃 ingen minns en fegis osv +att ett byte om det blir helt på tok inte kostar många pengar

Jag tänkte testa bygga på en 020 - har inte prövat den förut och inte sett så väldigt många byggen på den heller men ett par som dykt upp har sett väldigt trevliga ut så jag blev sugen på att känna lite på den
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Jag kan ju lite försiktigt reflektera över att valet av paddlar kanske inte känns 100% rätt om det nu råkar förhålla sig så att du tycker att de är lite klossiga... 🤔 Det är väl liksom lite det som är hela poängen med paddlar. 😀 Själv gillar jag verkligen paddlarna. Mot svart tavla skulle välja guldfärgade, som en liten homage till NVCh-30 plus att det IMHO är jädrigt snyggt.
1642966001019.png
Haha ja jag förstår hur du menar och jag håller med om att storleken är själva poängen med paddlarna - men givet att de är såpass stora så tänker jag att det inte blir helt åt skogen för smått om det försvinner lite på kanterna av dem 🙂
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Svartvitt är ju klassiskt. Kan bli rätt kaxigt om man går all in. En Tuda här.
Screenshot_20220123-200705_Firefox.jpg

Kör!! Jag har kikat på det där länge men jag tänkte köra med en snowflake tavla istället :D

Haha ganska precis den setupen hade jag i korgen tidigare idag efter att ha sett bilden jag postade - och det kan nog mycket väl bli ett sådant bygge nästa gång 🙂 är inte helt överens med ”tudor”visarna ännu bara så jag fortsätter att känna på tänker ett tag 🙂

Har ett annat bygge jag funderat på först... Men kanske senare någon gång!
 

Utvisaren

Patek
Haha ganska precis den setupen hade jag i korgen tidigare idag efter att ha sett bilden jag postade - och det kan nog mycket väl bli ett sådant bygge nästa gång 🙂 är inte helt överens med ”tudor”visarna ännu bara så jag fortsätter att känna på tänker ett tag 🙂
Nej de visarna... tar tid att vänja sig vid. :hungover: De känns så överdrivet "vi måste hitta vårt eget signum" att de bara andas varumärkesbyggande varje gång man ser dem. Men ibland ser de riktigt bra ut också!
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
God måndagsmorgon på er alla. Kaffemaskinen levererar. Old Ministry håller koll.

Edit: kan erkänna att jag tittade över axeln ett par gånger innan jag knäppte bilderna. Konstigt det där; I en värld är det självklart att ta wrist shots. I en annan är det något jag av något anledning inte direkt skyltar med. :D

20220124_075805.jpg

20220124_075807.jpg
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Bonden hade en Tudor för några år sen, visarna är vackra
771A5B64-6794-42C6-8D41-3CE0AF90C986.jpeg
Alltså, Tudor gör grymma klockor, jämfört med modermärket R*x tom klockor som definitivt skulle kunna vara tänkbara, tex en GMT, men jag måste erkänna att designen på visarna gör mig kluven i skallen. Främst är det "kristallen" (eller vad det nu är) på timvisaren som jag ändå tycker ger ett liiite klumpigt intryck. Med det sagt så är jag nog inte en vän av snowflake-grejen. Konstigt då kanske att jag gillar paddlar, som väl vän av ordning definitivt skulle kunna kalla för just "liiite klumpig". Jag är skeptisk. (inte till paddlarna)
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Alltså, Tudor gör grymma klockor, jämfört med modermärket R*x tom klockor som definitivt skulle kunna vara tänkbara, tex en GMT, men jag måste erkänna att designen på visarna gör mig kluven i skallen. Främst är det "kristallen" (eller vad det nu är) på timvisaren som jag ändå tycker ger ett liiite klumpigt intryck. Med det sagt så är jag nog inte en vän av snowflake-grejen. Konstigt då kanske att jag gillar paddlar, som väl vän av ordning definitivt skulle kunna kalla för just "liiite klumpig". Jag är skeptisk. (inte till paddlarna)
Jag störde mig på texten self winding rotor på tavlan. Så onödigt😀
 

Vostok

Audemars
Morn alla!
Klocka, kaffe och nygräddade bullar.
Jobba hemma är ok på det viset.
Snajpen fick behålla salamin. De andra ringarna såg så små ut.
20220124_083625.jpg
20220124_083529.jpg
Jo jo! herrskapet äter finbröd medans fattighjonen får värma en kopp kaffe att bedöva hungern med, En annan hittade en gammal skorpa som till och med råttorna hade dissat..
 
Topp