Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja nu får det bli svartDå är jag nog med på hur du tänker. Välj svart. Blir stenhårt!
Vilken boett?
Kör!! Jag har kikat på det där länge men jag tänkte köra med en snowflake tavla iställetHmmm...
![]()
![]()
![]()
Och så cerakote i svart på boetten![]()
Haha ja jag förstår hur du menar och jag håller med om att storleken är själva poängen med paddlarna - men givet att de är såpass stora så tänker jag att det inte blir helt åt skogen för smått om det försvinner lite på kanterna av demJag kan ju lite försiktigt reflektera över att valet av paddlar kanske inte känns 100% rätt om det nu råkar förhålla sig så att du tycker att de är lite klossiga...Det är väl liksom lite det som är hela poängen med paddlar.
Själv gillar jag verkligen paddlarna. Mot svart tavla skulle välja guldfärgade, som en liten homage till NVCh-30 plus att det IMHO är jädrigt snyggt.
![]()
Haha ganska precis den setupen hade jag i korgen tidigare idag efter att ha sett bilden jag postade - och det kan nog mycket väl bli ett sådant bygge nästa gångHmmm...
![]()
![]()
![]()
Och så cerakote i svart på boetten![]()
Svartvitt är ju klassiskt. Kan bli rätt kaxigt om man går all in. En Tuda här.
![]()
Kör!! Jag har kikat på det där länge men jag tänkte köra med en snowflake tavla istället![]()
Haha ganska precis den setupen hade jag i korgen tidigare idag efter att ha sett bilden jag postade - och det kan nog mycket väl bli ett sådant bygge nästa gångär inte helt överens med ”tudor”visarna ännu bara så jag fortsätter att känna på tänker ett tag
![]()
Klart du ska!Har ett annat bygge jag funderat på först... Men kanske senare någon gång!
Bonden hade en Tudor för några år sen, visarna är vackraStort tack för alla goda råd och tankar och inspeldet uppskattas verkligen
![]()
FinBonden hade en Tudor för några år sen, visarna är vackra![]()
Nej de visarna... tar tid att vänja sig vid.Haha ganska precis den setupen hade jag i korgen tidigare idag efter att ha sett bilden jag postade - och det kan nog mycket väl bli ett sådant bygge nästa gångär inte helt överens med ”tudor”visarna ännu bara så jag fortsätter att känna på tänker ett tag
![]()
Jag kände att blodtrycket gick upp nu så är tvungen att posta en finare bild som inte innehåller plastkulorByta till grön bezel?
![]()
Game of Thrones vs Suicide Squad 2 ?Är det någon som har en dragon bezel eller shark bezel över så säg till!
Alltså, Tudor gör grymma klockor, jämfört med modermärket R*x tom klockor som definitivt skulle kunna vara tänkbara, tex en GMT, men jag måste erkänna att designen på visarna gör mig kluven i skallen. Främst är det "kristallen" (eller vad det nu är) på timvisaren som jag ändå tycker ger ett liiite klumpigt intryck. Med det sagt så är jag nog inte en vän av snowflake-grejen. Konstigt då kanske att jag gillar paddlar, som väl vän av ordning definitivt skulle kunna kalla för just "liiite klumpig". Jag är skeptisk. (inte till paddlarna)Bonden hade en Tudor för några år sen, visarna är vackra![]()
Jag störde mig på texten self winding rotor på tavlan. Så onödigtAlltså, Tudor gör grymma klockor, jämfört med modermärket R*x tom klockor som definitivt skulle kunna vara tänkbara, tex en GMT, men jag måste erkänna att designen på visarna gör mig kluven i skallen. Främst är det "kristallen" (eller vad det nu är) på timvisaren som jag ändå tycker ger ett liiite klumpigt intryck. Med det sagt så är jag nog inte en vän av snowflake-grejen. Konstigt då kanske att jag gillar paddlar, som väl vän av ordning definitivt skulle kunna kalla för just "liiite klumpig". Jag är skeptisk. (inte till paddlarna)
Game of Thrones vs Suicide Squad 2 ?![]()
Absolut, men det är ju bra att vi får veta att det inte är en Manually Winding RotorJag störde mig på texten self winding rotor på tavlan. Så onödigt![]()
Jo man kör ju äkta vara hemma med. Stödja bonden med maten och plasten med acrylglas i klockorna.Jag kände att blodtrycket gick upp nu så är tvungen att posta en finare bild som inte innehåller plastkulor![]()
Alltså, ser ut att vara väldigt goda frallor det där...Morn alla!
Klocka, kaffe och nygräddade bullar.
Jobba hemma är ok på det viset.
Snajpen fick behålla salamin. De andra ringarna såg så små ut.
![]()
![]()
Smör är smör och det är aldrig fel. Sedan kan man faktiskt också uppmuntra användning av svensk rapsolja!Jo man kör ju äkta vara hemma med. Stödja bonden med maten och plasten med acrylglas i klockorna.
Jo det är ju det bästa när de är helt nya och smöret bara smälter ner i dem. Bra start på denna måndag!Alltså, ser ut att vara väldigt goda frallor det där...![]()
Jo jo! herrskapet äter finbröd medans fattighjonen får värma en kopp kaffe att bedöva hungern med, En annan hittade en gammal skorpa som till och med råttorna hade dissat..Morn alla!
Klocka, kaffe och nygräddade bullar.
Jobba hemma är ok på det viset.
Snajpen fick behålla salamin. De andra ringarna såg så små ut.
![]()
![]()
Vadfalls! Har hjonet kaffe?! Det är uppenbart att man lagt för mycket till kyrkans kollekt om hjonet har kaffe!Jo jo! herrskapet äter finbröd medans fattighjonen får värma en kopp kaffe att bedöva hungern med, En annan hittade en gammal skorpa som till och med råttorna hade dissat..
Jodu och tak över huvudet och frun har alla tänder kvar så man ska inte klaga (det är hon som får tugga skorpan åt mig)Vadfalls! Har hjonet kaffe?! Det är uppenbart att man lagt för mycket till kyrkans kollekt om hjonet har kaffe!![]()
![]()