• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Jag störde mig på texten self winding rotor på tavlan. Så onödigt😀
Jo jag tänker att man brukar kunna hitta någonting som sticker lite i ögonen oavsett var man tittar? Håller nog med dig om att det är en lite konstig text att trycka, samtidigt upplever jag att det ändå ser bättre ut än den där modellen där de klämt in fyra eller om det är fem rader text 😵

Jag gillar Tudor. Överger jag någonsin min regel om att bara äga ”billiga” klockor vill jag nog prova en bb36. 🙂
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Jodu och tak över huvudet och frun har alla tänder kvar så man ska inte klaga (det är hon som får tugga skorpan åt mig) ;) 😂
1643013135068.png
..pittoreskt sommarresidens min herre håller sig med, verkligen genuint 😗👌
 

Utvisaren

Patek
Jo jag tänker att man brukar kunna hitta någonting som sticker lite i ögonen oavsett var man tittar? Håller nog med dig om att det är en lite konstig text att trycka, samtidigt upplever jag att det ändå ser bättre ut än den där modellen där de klämt in fyra eller om det är fem rader text 😵

Jag gillar Tudor. Överger jag någonsin min regel om att bara äga ”billiga” klockor vill jag nog prova en bb36. 🙂
Ja den är helt ok. Kan öven tänka mig att gå till en Grand Seiko med spring drive.
 

Utvisaren

Patek
Den som är 37 kontra den nya med 40mm? Bra storlek med 37. Köpte faktiskt en sådan för ett par år sedan men säljaren var allt annat än kosher och det slutade utan affär. Lurade ett tag på att åka till Hamburg och köpa en. De nya, om man vill ha den med dubbla quartzverk, är typ 3000 kr billigare där än i Malmö så då kan man ju få en liten semester för pengarna med.

Den är lite av en optimal kontorsklocka för mig om man skall ha datum. Eller även för finare tillfällen om man kan leva med att den har datum... 😂 😂
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Den som är 37 kontra den nya med 40mm? Bra storlek med 37. Köpte faktiskt en sådan för ett par år sedan men säljaren var allt annat än kosher och det slutade utan affär. Lurade ett tag på att åka till Hamburg och köpa en. De nya, om man vill ha den med dubbla quartzverk, är typ 3000 kr billigare där än i Malmö så då kan man ju få en liten semester för pengarna med.

Den är lite av en optimal kontorsklocka för mig om man skall ha datum. Eller även för finare tillfällen om man kan leva med att den har datum... 😂 😂
Nej menade mer modellen i skarven där GS blev ett eget varumärke . Denna är 40mm men har båda loggorna på tavlan. Men jäklar va offtopic vi hamna nu en tunna på det😀
DSC_0045.JPG
 

Utvisaren

Patek
Nej menade mer modellen i skarven där GS blev ett eget varumärke . Denna är 40mm men har båda loggorna på tavlan. Men jäklar va offtopic vi hamna nu en tunna på det😀
DSC_0045.JPG
Så off var det väl inte? Japan ligger ju granne med Ryssland. Långt österut också med vårt perspektiv. Nära Vladivistok. Sjukt mycket Vostok skulle jag säga. 😁 😁
 

Utvisaren

Patek
Nä nu j-lar. Vad är det för fasoner att svartlista folk som bara fråga om varor?

Nåja samma mynt tillbaka. Anmält säljarens alla 12 annonser med armband då antalet tillgångliga modeller överskrider den tillgängliga volymen band hela tiden.
Du kan inte sälja band med 3 olika bredder och bara ha 1 tillgängligt... Då får du vacker skriva ut att du bara har 1 bredd tillgänlig. Tydligt brott mot regel nummer 2 på meshok. Lövhatt! :mad: 😂 🤔
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Nä nu j-lar. Vad är det för fasoner att svartlista folk som bara fråga om varor?

Nåja samma mynt tillbaka. Anmält säljarens alla 12 annonser med armband då antalet tillgångliga modeller överskrider den tillgängliga volymen band hela tiden.
Du kan inte sälja band med 3 olika bredder och bara ha 1 tillgängligt... Då får du vacker skriva ut att du bara har 1 bredd tillgänlig. Tydligt brott mot regel nummer 2 på meshok. Lövhatt! :mad: 😂 🤔

Det kan ju bero på hur man frågar? 😉

Привет, русский ублюдок! У тебя есть группа для меня, сука?
 

Utvisaren

Patek
Hör ser man ett axplock sent 50-tal. Typisk boett för tiden. Citizen med randig lite kreativ urtavla. Poljot finns med snarlik. Takano har en mer sober tavla, ie går mer mot 60-talet, båda dessa har dock kvar 40 talets design av visare. Vympeln har ju samma drag men tavlan är ju helt off för tiden. Bauhaus stil på tavlan är ju eg 30-tal. Har även sådana här modeller som också gradvis går över mot 60-talet, med renare tavlor och dauphine visare. Lite roligt är ju att både Poljot och Citzens klocka vid den här tiden heter De luxe... men det är ju som att alla idag skall kalla en del av sina produkter för Premium. Lite kuriosa.
20220124_121120.jpg
 
Senast ändrad:
Topp