• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

NRE

Vacheron
2-Faktor
Vostok idag :cool:
IMG_20180111_093954931.jpg
 

Beo

Patek
20180118_181055.jpg
Se där!äntligen kom min 24 timmars Vostok:D!ganska lååång leveranstid från ryssland 2.5 månad pga feleverans först:banghead:.
20180118_180413.jpg

Kul med en klocka som man bara behöver att sätta på armen och inte serva först;)!
Men var tvungen och prova en annan bezel,vilken är bäst?
Givetvis blev bilderna omkastade,så den undre är orginal.
 

Samlarn

Rolex
24 timmars klocka! Snyggt. Undrar hur det känns att bara se visarna rotera ett varv per dygn? Måste man vänja sig? Jag måste skaffa en egen. :) Det är bara du som kan bestämma vad som är snyggt men jag tycker att den svarta bezeln gör klockan snyggare. Mera "djup" i klockan liksom.
 

Beo

Patek
24 timmars klocka! Snyggt. Undrar hur det känns att bara se visarna rotera ett varv per dygn? Måste man vänja sig? Jag måste skaffa en egen. :) Det är bara du som kan bestämma vad som är snyggt men jag tycker att den svarta bezeln gör klockan snyggare. Mera "djup" i klockan liksom.
Tack för smakrådet!då tyckte vi lika:).
Ja jag tror att det behövs viss tillvänjning för 24 timmar för hjärnan är van 12 timmars visning,men det var fränt iaf:p!
 

Dondon

Cartier
Är det någon mer än jag som haft problem med lumepluppar som släpper på amphibians? Har tappat varsin på två klockor och de är inte direkt välanvända. Otur eller är det vanligt förekommande?
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Är det någon mer än jag som haft problem med lumepluppar som släpper på amphibians? Har tappat varsin på två klockor och de är inte direkt välanvända. Otur eller är det vanligt förekommande?
Jag tappade en på min cirka ett år gamla 710. Tror att kvaliteten på klockorna inte är högre än så dessvärre...
 

Samlarn

Rolex
20180126_Ivlia.jpg

Galären Ivlia
Läste om den här klockan på det här forumet för några månader sedan. Jag tyckte det såg ut som ett vikingaskepp på urtavlan men medlemmar på forumet kom fram till att det var Galären Ivlia ( Julia? ). Ganska snygg. Ovanligt med romerska siffror på Vostok. Det här blir den första Vostok jag har med vit urtavla.
Bezeln var så sliten att mässingen under kromet hade nötts fram. Bytte ut den mot en svart bezel.
 
Senast ändrad:

Beo

Patek
20180126_Ivlia.jpg

Galären Ivlia
Läste om den här klockan på det här forumet för några månader sedan. Jag tyckte det såg ut som ett vikingaskepp på urtavlan men medlemmar på forumet kom fram till att det var Galären Ivlia ( Julia? ). Ganska snygg. Ovanligt med romerska siffror på Vostok. Det här blir den första Vostok jag har med vit urtavla.
Bezeln var så sliten att mässingen under kromet hade nötts fram. Bytte ut den mot en svart bezel.
Den är fin!:)svart bezel bryter kanon!
 

Samlarn

Rolex
Det där är en limited edtion på 300 ex. Snygg, välgjord klocka med den första av de tre generationerna NVCh-30 som förebild. Automatiskt urverk. Vattentät ner till 300 meter.
Lägg ut den här först och hoppas på att den stannar i Sverige.
 

Vostok

Audemars
20180126_Ivlia.jpg

Galären Ivlia
Läste om den här klockan på det här forumet för några månader sedan. Jag tyckte det såg ut som ett vikingaskepp på urtavlan men medlemmar på forumet kom fram till att det var Galären Ivlia ( Julia? ). Ganska snygg. Ovanligt med romerska siffror på Vostok. Det här blir den första Vostok jag har med vit urtavla.
Bezeln var så sliten att mässingen under kromet hade nötts fram. Bytte ut den mot en svart bezel.
Grymt snygg och svart bezel blev hel rätt!! Kul att få se en till då dom är ovanlig!! Bra fiskat och grattis!! :D
 

Samlarn

Rolex
Grymt snygg och svart bezel blev hel rätt!! Kul att få se en till då dom är ovanlig!! Bra fiskat och grattis!! :D
Tack. Själva klockan är inget direkt speciellt men urtavlan är intressant, som du nämner. Klockan har nog använts en hel del eftersom urverket kändes lite "slappt" när jag ställde den. Den håller tiden bra. Känns lite ovant med romerska siffror på en rysk klocka men jag har alltid gillat romerska siffror. Det passar ju till det antika motivet.
 
Senast ändrad:

Dondon

Cartier
Nu har jag samma problem med en krona som vägrar hoppa i igen. Sjukt irriterande. Sist löste det sig med en orginalkrona och fick det inte att funka med meranoms stainless Steel ersättare. Så är det någon som har en orginalkrona liggandes ni kan tänka er att avvara?
 

Beo

Patek
Nu har jag samma problem med en krona som vägrar hoppa i igen. Sjukt irriterande. Sist löste det sig med en orginalkrona och fick det inte att funka med meranoms stainless Steel ersättare. Så är det någon som har en orginalkrona liggandes ni kan tänka er att avvara?
Japp!men Komandirskie eller Amphibian?och 24xx verk?och vilken boett?
 
Senast ändrad:

Dondon

Cartier
Japp!men Komandirskie eller Amphibian?och 24xx verk?
Fick det att funka nu efter att ha läst en tråd på watchuseek. Jag är tvungen att ta ur verket och stoppa i den, då funkar det av någon anledning. Vet inte om det har med vinkeln att göra eller vad. Sen fick k jag på något sätt i den även i boetten, men med tavlan uppåt snarare än nedåt om det är begripligt.
Hoppas inga mer lumepluppar jävlas med mig för det här slipper jag gärna :)
 
  • Like
Reactions: Beo

Beo

Patek
Fick det att funka nu efter att ha läst en tråd på watchuseek. Jag är tvungen att ta ur verket och stoppa i den, då funkar det av någon anledning. Vet inte om det har med vinkeln att göra eller vad. Sen fick k jag på något sätt i den även i boetten, men med tavlan uppåt snarare än nedåt om det är begripligt.
Hoppas inga mer lumepluppar jävlas med mig för det här slipper jag gärna :)
Grattis!snyggt jobbat och va skönt att det löste sig,finns inge mer enerverande än såna där problem.
Håller tummarna att "plupparna" håller sig där dom ska vara:D.
 

kavehc

Breitling
Tänkte höra mig för bland all expertis och se om nån kan berätta något om denna klocka? Budade hem den för strax över en hundring (och är medveten om att den troligtvis inte ens är värd det) men skulle vara kul att få veta lite mer om den.
Googlat runt lite och sett både Exacta-märkta versioner och rena Poljot-versioner. En och annan Sekonda med samma tavla dök också upp. De flesta dock med 29 jewels medan denna förefaller ha 30.
264650504_1c6ea817-10e5-4019-a44a-6a0538573195.jpg
 

Bilagor

  • poljot.jpg
    poljot.jpg
    148.5 KB · Visningar: 4

Samlarn

Rolex
Tänkte höra mig för bland all expertis och se om nån kan berätta något om denna klocka? Budade hem den för strax över en hundring (och är medveten om att den troligtvis inte ens är värd det) men skulle vara kul att få veta lite mer om den.
Googlat runt lite och sett både Exacta-märkta versioner och rena Poljot-versioner. En och annan Sekonda med samma tavla dök också upp. De flesta dock med 29 jewels medan denna förefaller ha 30.
264650504_1c6ea817-10e5-4019-a44a-6a0538573195.jpg
Tjena kavehc!
Jag har inte kollat så mycket på Poljot. Alla mekaniska klockor som fungerar är alltid värda mer än "strax över en hundring". Mycket mera. Din klocka är dessutom ganska snygg och stilren. Du har garanterat gjort ett bra köp.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Tänkte höra mig för bland all expertis och se om nån kan berätta något om denna klocka? Budade hem den för strax över en hundring (och är medveten om att den troligtvis inte ens är värd det) men skulle vara kul att få veta lite mer om den.
Googlat runt lite och sett både Exacta-märkta versioner och rena Poljot-versioner. En och annan Sekonda med samma tavla dök också upp. De flesta dock med 29 jewels medan denna förefaller ha 30.
264650504_1c6ea817-10e5-4019-a44a-6a0538573195.jpg
@kavehc! Din klocka är en sk exportklocka från CCCP. Det bli såklart en importklocka här (se IMP stämpel under index 6):) Den är tillverkad under tidigt 70-tal av första moskva fabriken. Jag tror det sitter ett 30 stenars automat under huven. Det är framförallt Nordeuropa som importerade under märkning Exacta! Ser fin ut i skicket!
 

kavehc

Breitling
@kavehc! Din klocka är en sk exportklocka från CCCP. Det bli såklart en importklocka här (se IMP stämpel under index 6):) Den är tillverkad under tidigt 70-tal av första moskva fabriken. Jag tror det sitter ett 30 stenars automat under huven. Det är framförallt Nordeuropa som importerade under märkning Exacta! Ser fin ut i skicket!

Stort tack för svaret! =D skicket var finare än jag trodde
27711231_10160422394675497_1031292237_o.jpg
poljot.jpg
 
Topp