• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Vostok

Audemars
Jag måste bara få vara Judas en gång till...
Det här är den allra första klockan jag någonsin lagat. Minns när jag hittade den så gick urtavlan ej att se genom glaset. Minns att jag reagerade för den va så stor så därför tog jag reda på den och räddade den från soptippen :) Gillar sekundvisaren med röd pilspets..
Så nu ska jag inte plåga er mer med mitt sentimentala skrotprat 😂
IMG_20220124_205110.jpg
 
Senast ändrad:

hepanter

Patek
2-Faktor
Jag måste bara få vara Judas en gång till...
Det här är den allra första klockan jag någonsin lagat. Minns när jag hittade den så gick urtavlan ej att se genom glaset. Minns att jag reagerade för sen va så stor så därför tog jag reda på den och räddade den från soptippen :)
IMG_20220124_205110.jpg
Härligt sånt sätter sina spår. Härligt med lite historia. Searocken fick jag ärva från min frus morfar, lämnade in den på rengöring och service. Att få något så fint känns speciellt
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Ah men titta fler bilder nu. Har du plockat ihop den själv?
Ja, någorlunda i vart fall 🙂 köpte verk tavla och visare (plus en massa extra skruvar jag inte behövde) och plockade ihop hemma vid köksbordet och satte en ny bezel på en boett jag hade sedan tidigare. Ett jäkla pill men skoj när det var klart 😅

Får ta någon fler bild när hon lämnar från sig den 😄

EF49F407-8537-40B5-A7B6-F75DBC5790EE.jpeg
8A2FFD26-65A1-4AD3-B13B-A8FB1820DCEB.jpeg
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Juste! Blev bra!

Blev sugen på en annan mod nu... Inte exakt den här, men med samma case (antar att det är 420) och denna här

Screenshot_20220124-220328_Chrome.jpg


Och någon slags tavla... Får fundera o sätta upp på listan 😃
Tack 🙂🙏 ja jag får erkänna att jag blev riktigt nöjd själv med hur det blev - inte fullt lika spretigt som det jag pulat ihop tidigare.

Oh! Den där ringen är snygg 😃 satt och kikade på den idag men kände att det var lite väl att bara skicka efter den därifrån 😄 blir riktigt nyfiken på att se det bygget! 😃

Edith - precis, det är en 420
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Säger godnatt med dubbla klockor
Ja, någorlunda i vart fall 🙂 köpte verk tavla och visare (plus en massa extra skruvar jag inte behövde) och plockade ihop hemma vid köksbordet och satte en ny bezel på en boett jag hade sedan tidigare. Ett jäkla pill men skoj när det var klart 😅

Får ta någon fler bild när hon lämnar från sig den 😄

EF49F407-8537-40B5-A7B6-F75DBC5790EE.jpeg
8A2FFD26-65A1-4AD3-B13B-A8FB1820DCEB.jpeg
Så himla frän den blev! Grymt jobbat. Trådens första 420548 nudå?🤩
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Tack 🙂🙏 ja jag får erkänna att jag blev riktigt nöjd själv med hur det blev - inte fullt lika spretigt som det jag pulat ihop tidigare.

Oh! Den där ringen är snygg 😃 satt och kikade på den idag men kände att det var lite väl att bara skicka efter den därifrån 😄 blir riktigt nyfiken på att se det bygget! 😃

Edith - precis, det är en 420

Då får du vänta (iallafall om jag skall bygga), har en annan mod på g, väntar bara på tavla, visare, boett, ev urverk, armband och färg. Självklart allt från olika ställen...
 

Delgada

Patek
Ja, någorlunda i vart fall 🙂 köpte verk tavla och visare (plus en massa extra skruvar jag inte behövde) och plockade ihop hemma vid köksbordet och satte en ny bezel på en boett jag hade sedan tidigare. Ett jäkla pill men skoj när det var klart 😅

Får ta någon fler bild när hon lämnar från sig den 😄

EF49F407-8537-40B5-A7B6-F75DBC5790EE.jpeg
8A2FFD26-65A1-4AD3-B13B-A8FB1820DCEB.jpeg
Oj vad snygg den blev!
Sambon borde uppskatta den.
Men nåt mockaband fick hon inte. Näe, det måste finnas gränser för vad man kan få...
 
  • Like
Reactions: Beo

Utvisaren

Patek
Jag måste bara få vara Judas en gång till...
Det här är den allra första klockan jag någonsin lagat. Minns när jag hittade den så gick urtavlan ej att se genom glaset. Minns att jag reagerade för den va så stor så därför tog jag reda på den och räddade den från soptippen :) Gillar sekundvisaren med röd pilspets..
Så nu ska jag inte plåga er mer med mitt sentimentala skrotprat 😂
IMG_20220124_205110.jpg
Beroende på definitionen av laga så var nog en Eterna Matic min första reparation. Den saknade stam till kronan men det gick att få tag i delar. Men inte kommit tillstadiet där jag servar en klocka än.
 
Topp