• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Nemen🤩 se där vilken köpte du?
Har du nån mjukboll som du kan värma upp med innan, de är verkligen viktigt👍
Jag mjukstartar lite med en ”S” - hade som ingen riktigt uppfattning om vad som är rimligt med jag tror det blir bra tillvänjning även om det möjligen kändes lite i mjukaste laget. Bättre det än en som inte går att stänga 😅

Ska definitivt rota fram en lämplig boll 🙂👍

Men nu blev jag nyfiken på paketet - vad är det för modd på gång? 😃
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Efter alla Judas-biler försöker jag dra tråden åt rätt riktning med premiär för en av de senast inkomna kronograferna.
Det här tycker jag är en ganska trevlig variant. Rätt lyckat med vit tavla.
20220125_114035.jpg
Jäklar vilken läcker! 🤤
Är det en bomb ovan datumet?
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Jag mjukstartar lite med en ”S” - hade som ingen riktigt uppfattning om vad som är rimligt med jag tror det blir bra tillvänjning även om det möjligen kändes lite i mjukaste laget. Bättre det än en som inte går att stänga 😅

Ska definitivt rota fram en lämplig boll 🙂👍

Men nu blev jag nyfiken på paketet - vad är det för modd på gång? 😃
Smart att börja med S, som sagt väldigt mjuk och lätt. Den är för uppvärmning och har ändå sin plats. Jag börjar alltid med den varje träningspass. Nästa steg är ju T trainern, den är ju bra i början att köra repetioner med för att få upp uthålligheten. Sen kan du ju ha 1:an ett bra tag tills du även högreppar med den😊 tyvärr blir det ju så att man måste ha flera st för att att få en komplett träning. Ska hålla utkik på tradera åt dyker upp titt som tätt. Såldes ett paket med S T och 1 förra veckan för inte så jätte mycket pengar.

Jo nu till modden än så länge i detta utförande
DSC_0109.JPG

DSC_0110~2.JPG

Var ju tänkt med denna men vetifasen alltså☹️
DSC_0106.JPG
DSC_0097.JPG
 
Senast ändrad:

Vostok

Audemars
Sådär nu är de klistrat och klart, bezelerna åker på direkt nuförtiden utan krångel, måste vara vana
DSC_0118.JPG

vS original
DSC_0095.JPG
Nu hade ju jag förväntat mig att du skulle få någon medalj för "första gradens bezel ditsättare" från @Utvisaren
Men han sitter väl och frossar i sig sina lyxmackor så tangentbordet är fullt med smulor så han kan inte skriva så då delar jag ut den istället idag 😂;)

1643121840136.png
 

Utvisaren

Patek
Nu hade ju jag förväntat mig att du skulle få någon medalj för "första gradens bezel ditsättare" från @Utvisaren
Men han sitter väl och frossar i sig sina lyxmackor så tangentbordet är fullt med smulor så han kan inte skriva så då delar jag ut den istället idag 😂;)

1643121840136.png
Undertecknad har legat pall hela dagen tills nu så det har inte varit så mycket aktivitet här. Märkligt nog verkar ju nästan allt vara on topic idag... konstigt... 🤔 😂
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Efter alla Judas-biler försöker jag dra tråden åt rätt riktning med premiär för en av de senast inkomna kronograferna.
Det här tycker jag är en ganska trevlig variant. Rätt lyckat med vit tavla.
20220125_114035.jpg
Den där ser dyr ut, kungligt värre. Sorry de verkar vara jag ännu en gång som dragit tråden åt fel håll.
Om de inte är disco så är de grand Seikos är de inte de så är de minioner, glöm inte captains of chrush de va jag också🤔
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Smart att börja med S, som sagt väldigt mjuk och lätt. Den är för uppvärmning och har ändå sin plats. Jag börjar alltid med den varje träningspass. Nästa steg är ju T trainern, den är ju bra i början att köra repetioner med för att få upp uthålligheten. Sen kan du ju ha 1:an ett bra tag tills du även högreppar med den😊 tyvärr blir det ju så att man måste ha flera st för att att få en komplett träning. Ska hålla utkik på tradera åt dyker upp titt som tätt. Såldes ett paket med S T och 1 förra veckan för inte så jätte mycket pengar.

Jo nu till modden än så länge i detta utförande
DSC_0109.JPG

DSC_0110~2.JPG

Var ju tänkt med denna men vetifasen alltså☹️
DSC_0106.JPG
DSC_0097.JPG
Jo, det kanske får bli en till lite tyngre så man kan växla mellan att ta i ordentligt och att reppa loss 😅 få ta någon i stöten så blir det inte så blodigt för plånboken - har turen att dela sportintresset med damen så skivstänger, KBs etc brukar man kunna slå ut på två men dessa får jag nog finansiera själv misstänker jag 😅

Är det vostoks ”egna” blå Nato? Tror jag har ett likadant som jag gillar skarpt - såg bra ut på klockan 😃👌
 
Topp