• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Vostok

Audemars
OT - On topic...

Har ett 2409 med en liten banjospelare i. En riktigt sådan för han knäpper bara på en och samma sträng...
Låter och ser normalt ut när den är öppen. Skruva igen så är det någon som sitter där inne och knäpper på en sträng låter det som. Går i takt med det vanliga ticket men jag ser liksom inte något som skulle kunna komma nära tex balansen och där inleda banjokurs 1A? Låter inte konstant. Antar att han skall spotta snus ibland?

Några tankar kring vad det kan vara? 🤔🤔
Kladdig eller magnetisk balansfjäder kanske?
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Det är ju en annan sak. Tänk om man liksomhade 10 extra verk liggandes och bara kunde plocka lite delar man behövde! 😂 😂

Som sagt, du kan även köpa en ny nästa gång du beställer annat från t.ex. Vostok-watches24 för ca 80:-

Screenshot_20220126-144105_Chrome.jpg
 

Utvisaren

Patek
Nu fattar jag! Jag hade en kollega på förra jobbet som gång på gång drog denna kommentar. Nu först fattar jag varifrån det kom! Man lär sig mycket i den här tråden. 🤣
Jodå. Här finnes uttryck för intryck, bildning och inbillning för den urbana mannen. Med dessa bevingade ord kan ni initiera en inspirerande konversation och nästom omedelbart bringa ert sällskap i begeistring och förundran.
Mens insani in corpus sani.
Ät först och fråga sen.
Vilken jävla armjävel.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag beställde en boett o lite packningar häromdagen, hade lätt kunnat beställa en balans (tanken var att jag skulle beställa en balans till en automat, men de harde de inte i lager).

Förhoppningsvis löser Utvisaren det utan nya delar!
Det gäller att inte hamna i ett läge där man är ur balans. (OBS dubbel ordvits!) 🤣
 

Utvisaren

Patek
Alltså den där jädra glaspressen...
Tror ni att "pressardynorna" är tillräckligt djupa för att kunna hantera välvda glas? Så klart inte. När man har lagom storlek som matchar ringen så ligger glaset dikt an mot botten. Ålahuen!!! :mad:
Men det spelar ju inte så stor roll när allt kommer omkring. För när man har pressat ner armen max så kan man likväl flytta runt hela glaset och ringen utan att det finns en tillstymmelse till tryck mot glaset. Lövhatt!!!:mad:

Så då är ju frågan, har jag fått ett måndagsexemplar? Har jag otur när jag tänker? Eller är marknaden översvämmad med billiga glaspressar som inte kan göra jobbet?

:grumpy::grumpy::grumpy:
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Jag beställde en boett o lite packningar häromdagen, hade lätt kunnat beställa en balans (tanken var att jag skulle beställa en balans till en automat, men de harde de inte i lager).

Förhoppningsvis löser Utvisaren det utan nya delar!
Jag är övertygad om att han löser det 🙂 letade mest efter en ursäkt att handla grejer själv men sälja in det som något slags diffus ”god gärning” 😄
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Alltså den där jädra glaspressen...
Tror ni att "pressardynorna" är tillräckligt djupa för att kunna hantera välvda glas? Så klart inte. När man har lagom storlek som matchar ringen så ligger glaset dikt an mot botten. Ålahuen!!! :mad:
Men det spelar ju inte så stor roll när allt kommer omkring. För när man har pressat ner armen max så kan man likväl flytta runt hela glaset och ringen utan att det finns en tillstymmelse till tryck mot glaset. Lövhatt!!!:mad:

Så då är ju frågan, har jag fått ett måndagsexemplar? Har jag otur när jag tänker? Eller är marknaden översvämmad med billiga glaspressar som inte kan göra jobbet?

:grumpy::grumpy::grumpy:
Hmm, måste kolla om min är lika bra... 🤔
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Alltså den där jädra glaspressen...
Tror ni att "pressardynorna" är tillräckligt djupa för att kunna hantera välvda glas? Så klart inte. När man har lagom storlek som matchar ringen så ligger glaset dikt an mot botten. Ålahuen!!! :mad:
Men det spelar ju inte så stor roll när allt kommer omkring. För när man har pressat ner armen max så kan man likväl flytta runt hela glaset och ringen utan att det finns en tillstymmelse till tryck mot glaset. Lövhatt!!!:mad:

Så då är ju frågan, har jag fått ett måndagsexemplar? Har jag otur när jag tänker? Eller är marknaden översvämmad med billiga glaspressar som inte kan göra jobbet?

:grumpy::grumpy::grumpy:
Lövhatt?
30C939DA-3FAF-43F2-93AA-7FC7D8E90B37.jpeg
 

Vostok

Audemars
Alltså den där jädra glaspressen...
Tror ni att "pressardynorna" är tillräckligt djupa för att kunna hantera välvda glas? Så klart inte. När man har lagom storlek som matchar ringen så ligger glaset dikt an mot botten. Ålahuen!!! :mad:
Men det spelar ju inte så stor roll när allt kommer omkring. För när man har pressat ner armen max så kan man likväl flytta runt hela glaset och ringen utan att det finns en tillstymmelse till tryck mot glaset. Lövhatt!!!:mad:

Så då är ju frågan, har jag fått ett måndagsexemplar? Har jag otur när jag tänker? Eller är marknaden översvämmad med billiga glaspressar som inte kan göra jobbet?

:grumpy::grumpy::grumpy:
Är det en amphiba boett du ska pressa ur? Jag brukar vända på bezel och använda den som mellanlägg när det blir för kort för pressen :)
 

Utvisaren

Patek
Är det en amphiba boett du ska pressa ur? Jag brukar vända på bezel och använda den som mellanlägg när det blir för kort för pressen :)
Det var ju ett bra tips. Men eeh... Jag är arg.

Så nu skall jag leta upp alla som säljer pressen och meddela vad det är för mög de saluför.

#hallårättshaverist 😁 😁

En 70-tals citizen som jag tänkte sälja men som nu kanske hamnar i soptunnan.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Det var ju ett bra tips. Men eeh... Jag är arg.

Så nu skall jag leta upp alla som säljer pressen och meddela vad det är för mög de saluför.

#hallårättshaverist 😁 😁

En 70-tals citizen som jag tänkte sälja men som nu kanske hamnar i soptunnan.

Äh, jag brukar köra en med en rulle eltejp, lagom stor för ett Vostokglas iallafall. Efter ett par gånger fungerar den dåligt och man får ta en annan rulle.

Funderar på om det inte borde finnas något smartare som man kan ställa in storleken på...

20220126_163815.jpg
 
Topp