• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

MAz_666

Rolex
Plötsligt händer det!

Screenshot_20220208-145725_Chrome.jpg
Men strunta i betalningen då?! 😂 😂 😂
 

Utvisaren

Patek
Ajdå, det där är ett känt fel på just Weishi 1900. Bäst att du skyndsamt byter till dig min Weishi 1000 så skall du se att det löser sig. Under tiden kan du passa på att ge turistklockan en liten service. :D:cool:
Mnja nu är det nog med isärplockade ur. 3 skall ihop innan jag plockar isär något mer tänker jag... vi får väl se hur det går. Eller får jag köpa lite fler glaskupor. 20 spänn på ICA 🤔 😁
 
  • Like
Reactions: Beo

Utvisaren

Patek
Ajdå, det där är ett känt fel på just Weishi 1900. Bäst att du skyndsamt byter till dig min Weishi 1000 så skall du se att det löser sig. Under tiden kan du passa på att ge turistklockan en liten service. :D:cool:
Men en klocka borde väl som regel börja gå sakta om den inte är servad? Undantaget klibb och klabb i balansen? Gammal olja stelnar alltid sa gubben och slängde kärringen i sjön eller hur det nu var... 🤔
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Men en klocka borde väl som regel börja gå sakta om den inte är servad? Undantaget klibb och klabb i balansen? Gammal olja stelnar alltid sa gubben och slängde kärringen i sjön eller hur det nu var... 🤔
Jag tror dock att det är vanligt att det just är balansfjädern som drabbas av den ihopklibbade oljan och då går verket nog oftast snabbare.
 

Utvisaren

Patek
Vänta bara, om en vecka får du besked om att paketet har returnerats eftersom du (din slarver!) har struntat i att betala moms.... 🤔
Det är faktiskt rent tragikomiskt hur verksamheten bedrivs. Får både originalavin och påminnelsen samma dag. Eller som ett annat fall så fick jag ingen avi alls, utan paketet låg på uthämtningsstället i 2 veckor utan att jag visste om det. Och så skickade paketet i retur. Lövhatt.
 

Utvisaren

Patek
Mnja nu är det nog med isärplockade ur. 3 skall ihop innan jag plockar isär något mer tänker jag... vi får väl se hur det går. Eller får jag köpa lite fler glaskupor. 20 spänn på ICA 🤔 😁
Och jag måste verkligen ha kupor över precis allt för kattan skall prompt upp och nosa på allt. Och det är inte så noga om man river ner lite till höger och vänster. Tvärt om det är ju bara roligt... katt!!! 😁 😁
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Det är faktiskt rent tragikomiskt hur verksamheten bedrivs. Får både originalavin och påminnelsen samma dag. Eller som ett annat fall så fick jag ingen avi alls, utan paketet låg på uthämtningsstället i 2 veckor utan att jag visste om det. Och så skickade paketet i retur. Lövhatt.
Mitt förra paket fick jag en påminnelse på 14 dagar efter att jag hämtat ut det.
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Blev väl bra som det är?
Tack, jo den känns inte så dum - möjligen lite blek i färgen; fast allt måste kanske å andra sidan inte se ut som ett fyrverkeri inuti ett cirkustält 🤔

Var cool med den ringen med! Gillade även orginalet!
Tack, jo original var faktiskt inte alls så dum - den satt riktigt fint mot boetten tyckte jag så vi får se vad det blir för slutstation för den.

7CB4827A-C426-4A7F-95B1-056CF7420FE3.jpeg
 
Senast ändrad:

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
I övrigt ser jag absolut inget värde i att gå till 1900 modellen. Grafiken är ju sämre än Donkey kong på fyllan. De används ju bara till att göra olika kulörer på duttarna som markerar varje svängning.
Det känns iofs väldigt rysk. Vi lägger in en färgskärm men den fyller ingen funktion och den är inte heller särskilt cool. Men den visar ju på storheten med det kinesiska folket om inte annat? 😂 😂

Och seriöst, ingen strömbrytare på apparaten utan en vanlig j-dra lampsladd!! 😂 😂 😂
För att vara rättvis mot 1900 så tror jag inte att tusen visar lika höga siffror. Så du får mer för pengarna.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Den här kom idag, dags för moddning!

Före, chromad boett o vanlig ring
20220208_203044.jpg


Efter, titaniumnitridboett och en pobedaring jag hade liggande. Liten sleten så guldfärgen är inte helt hundra.

20220208_205549.jpg


Och på armen! Jag vet att inte alla gillar och modda gamla klockor, men så här tycker jag den här borde sett ut från början!

20220208_205957.jpg
 

Utvisaren

Patek
Tack, jo den känns inte så dum - möjligen lite blek i färgen; fast allt måste kanske å andra sidan inte se ut som ett fyrverkeri inuti ett cirkustält 🤔


Tack, jo original var faktiskt inte alls så dum - den satt riktigt fint mot boetten tyckte jag så vi får se vad det blir för slutstation för den.

7CB4827A-C426-4A7F-95B1-056CF7420FE3.jpeg
Alltså det blev lite villhöver-känsla när man ser den däringa...
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Fick lite tid för moddning ikväll jag med - inte riktigt samma klass på grejerna som @Rikala men nöjd ändå att jag fick ihop’et.

Började lite knepigt när det visade sig att ett av benen till tavlan som byttes ut vad av inne i sitt fäste- men lite gaffatejp löste den biffen efter lite klurande 🙂👍
01A22F43-E628-458A-A635-38930BBA07E6.jpeg


Läsbarheten är väl inte den bästa men tycker ändå att det blev lite effektfullt 🙂
76A63FD6-3281-447C-A852-C17698E6E127.jpeg

5C96246A-CD64-4087-8460-B0338EADA5B4.jpeg
 

Vostok

Audemars
I övrigt ser jag absolut inget värde i att gå till 1900 modellen. Grafiken är ju sämre än Donkey kong på fyllan. De används ju bara till att göra olika kulörer på duttarna som markerar varje svängning.
Det känns iofs väldigt rysk. Vi lägger in en färgskärm men den fyller ingen funktion och den är inte heller särskilt cool. Men den visar ju på storheten med det kinesiska folket om inte annat? 😂 😂

Och seriöst, ingen strömbrytare på apparaten utan en vanlig j-dra lampsladd!! 😂 😂 😂
Menyn där du ställer lift angle mm. är ju färgskärmen behövlig :)
 
Topp