• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Nähepp pojkar. Dags för en liten pruttare. Det är ju måndag.
20220207_170458.jpg
Och nä, jag brukar inte måndagskröka... men idag fyller man år, så då får man. För att glömma, eller fira. Na zdrovija! 😁 😁
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Post idag 😃
Röd låda, första gången jag får en sådan 👍
CB234C40-B2EA-4F97-A0A9-683E53B502F2.jpeg


Kommandoran har anlänt, tanken är ju att den ska moddas men någon dag i ursprungsskick förtjänar den väl
C4D9B834-F5CE-4528-AF4D-C9C5CFA2055F.jpeg


Snorklingskapabel och.. är det måsar på baklocket månne?
34C41346-E47C-4E38-89CF-3F9DA2988BB1.jpeg


Lite lys på tavlan till och med, och anpassade ändlänkar.. det skulle inte ingå; pråligt och vulgärt! Nåja, det kompenseras av ett rejält obekvämt fjärilslås på länken så det får väl passera. Trevlig boettform - första intrycket av 020 är klart positivt 🍾
57EFC09E-CDD7-47E6-99A5-ECB5AA26337B.jpeg
 

Utvisaren

Patek
Ot eller inte. Jag tycker det är både intressant och lärorikt med en del ting som rör sig i periferin till klockorna. Även om de skall vara i centrum. Jag diskuterarde med en återförsäljare av diverse klockföremål på meshok och tydligen används en helt platt prisbild från de ryska leverantörer han har. Dvs oavsett om man beställer 10 eller 1000 exemplar från en rysk leverantör så är priset detsamma. Det verkar udda. Är det verkligen så med ting producerade och sålda i Ryssland generellt??? Att man inte jobbar med olika priser till olika kunder?? Har någon erfarenhet av handel med Ryssland? 🤔 🤔
 

Utvisaren

Patek
Post idag 😃
Röd låda, första gången jag får en sådan 👍
CB234C40-B2EA-4F97-A0A9-683E53B502F2.jpeg


Kommandoran har anlänt, tanken är ju att den ska moddas men någon dag i ursprungsskick förtjänar den väl
C4D9B834-F5CE-4528-AF4D-C9C5CFA2055F.jpeg


Snorklingskapabel och.. är det måsar på baklocket månne?
34C41346-E47C-4E38-89CF-3F9DA2988BB1.jpeg


Lite lys på tavlan till och med, och anpassade ändlänkar.. det skulle inte ingå; pråligt och vulgärt! Nåja, det kompenseras av ett rejält obekvämt fjärilslås på länken så det får väl passera. Trevlig boettform - första intrycket av 020 är klart positivt 🍾
57EFC09E-CDD7-47E6-99A5-ECB5AA26337B.jpeg
Det var ingen liten mås på baksidan!!!
 

Utvisaren

Patek
Post idag 😃
Röd låda, första gången jag får en sådan 👍
CB234C40-B2EA-4F97-A0A9-683E53B502F2.jpeg


Kommandoran har anlänt, tanken är ju att den ska moddas men någon dag i ursprungsskick förtjänar den väl
C4D9B834-F5CE-4528-AF4D-C9C5CFA2055F.jpeg


Snorklingskapabel och.. är det måsar på baklocket månne?
34C41346-E47C-4E38-89CF-3F9DA2988BB1.jpeg


Lite lys på tavlan till och med, och anpassade ändlänkar.. det skulle inte ingå; pråligt och vulgärt! Nåja, det kompenseras av ett rejält obekvämt fjärilslås på länken så det får väl passera. Trevlig boettform - första intrycket av 020 är klart positivt 🍾
57EFC09E-CDD7-47E6-99A5-ECB5AA26337B.jpeg
Det caset var ju nästan som en normal klocka. Konstigt... 🤔 Stiligt. Jobbigt att känna att man ligger efter med att testa case. 650 och nu 020 med. Och 710. Hm... hm...
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Det caset var ju nästan som en normal klocka. Konstigt... 🤔 Stiligt. Jobbigt att känna att man ligger efter med att testa case. 650 och nu 020 med. Och 710. Hm... hm...
Ja det får jag nog hålla med om, men i känslan är det dock ingen tvekan om vad man har på sig - undersidan på boetten känns väldigt mycket som 170 såtillvida att jag åkt både skridskor och snowboard på betydligt slöare kanter i mitt liv 😂
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Post idag 😃
Röd låda, första gången jag får en sådan 👍
CB234C40-B2EA-4F97-A0A9-683E53B502F2.jpeg


Kommandoran har anlänt, tanken är ju att den ska moddas men någon dag i ursprungsskick förtjänar den väl
C4D9B834-F5CE-4528-AF4D-C9C5CFA2055F.jpeg


Snorklingskapabel och.. är det måsar på baklocket månne?
34C41346-E47C-4E38-89CF-3F9DA2988BB1.jpeg


Lite lys på tavlan till och med, och anpassade ändlänkar.. det skulle inte ingå; pråligt och vulgärt! Nåja, det kompenseras av ett rejält obekvämt fjärilslås på länken så det får väl passera. Trevlig boettform - första intrycket av 020 är klart positivt 🍾
57EFC09E-CDD7-47E6-99A5-ECB5AA26337B.jpeg
Schysst klocka! Jag tycker kanske att du kunde ha ägnat den röda lådan lite mer utrymme i din recension, eller förresten, när jag tänker efter så fick nog lådan det utrymme som den maximalt förtjänar. Möjligtvis att jag saknar "oerhört billigt, plastigt utförande" ;)
 
  • Like
Reactions: Beo

Brus Lee

Cartier
2-Faktor
God morgon ryssklock-diggare o annat löst folk. En fråga, någon som beställt från Ukraina?

Har hittat en trevlig Slava (en till?!) på Chrono24 men det är fasiken omöjligt att betala för klockan. Min bank (SEB) accepterar inte bankbetalningar till Ukraina. Och då provar jag Moneygram.com men där får jag helt enkelt denied på transaktionen.

Så jag frågade säljare om crypto men det godtogs inte. Frågan är vad mina alternativ är? Tips?
 
God morgon ryssklock-diggare o annat löst folk. En fråga, någon som beställt från Ukraina?

Har hittat en trevlig Slava (en till?!) på Chrono24 men det är fasiken omöjligt att betala för klockan. Min bank (SEB) accepterar inte bankbetalningar till Ukraina. Och då provar jag Moneygram.com men där får jag helt enkelt denied på transaktionen.

Så jag frågade säljare om crypto men det godtogs inte. Frågan är vad mina alternativ är? Tips?
Har säljaren paypal?
 

Rikala

Patek
2-Faktor
God morgon ryssklock-diggare o annat löst folk. En fråga, någon som beställt från Ukraina?

Har hittat en trevlig Slava (en till?!) på Chrono24 men det är fasiken omöjligt att betala för klockan. Min bank (SEB) accepterar inte bankbetalningar till Ukraina. Och då provar jag Moneygram.com men där får jag helt enkelt denied på transaktionen.

Så jag frågade säljare om crypto men det godtogs inte. Frågan är vad mina alternativ är? Tips?

Testa paysend, skicka direkt till mottagarens bankkort.
 

MAz_666

Rolex
God morgon ryssklock-diggare o annat löst folk. En fråga, någon som beställt från Ukraina?

Har hittat en trevlig Slava (en till?!) på Chrono24 men det är fasiken omöjligt att betala för klockan. Min bank (SEB) accepterar inte bankbetalningar till Ukraina. Och då provar jag Moneygram.com men där får jag helt enkelt denied på transaktionen.

Så jag frågade säljare om crypto men det godtogs inte. Frågan är vad mina alternativ är? Tips?
När jag sjönk ner i Meshok-träsket var det Paysend och Western Union som gällde. Just mot Meshok var det skillnad på de två, då ena ville ha alla uppgifter på kyrilliska och den andra tvärtom. Lite utmaning då säljaren bara skickade med det ena, och sättet han vill är det andra ...
Men lätt att starta konto, och när man väl förstått varandra med Google Translate (kör inte SWE-RUS, kör ENG-RUS!) så funkar det bra!
Men gillar köparen Paypal känns det ju ännu enklare. Men de ryssar jag köpt av - där är det lite ovanligt med Paypal.
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Schysst klocka! Jag tycker kanske att du kunde ha ägnat den röda lådan lite mer utrymme i din recension, eller förresten, när jag tänker efter så fick nog lådan det utrymme som den maximalt förtjänar. Möjligtvis att jag saknar "oerhört billigt, plastigt utförande" ;)
Haha jag tänkte att alla redan har hört mer än sin beskärda del av recensioner av just plastlådan redan 😅
 

Brus Lee

Cartier
2-Faktor
När jag sjönk ner i Meshok-träsket var det Paysend och Western Union som gällde. Just mot Meshok var det skillnad på de två, då ena ville ha alla uppgifter på kyrilliska och den andra tvärtom. Lite utmaning då säljaren bara skickade med det ena, och sättet han vill är det andra ...
Men lätt att starta konto, och när man väl förstått varandra med Google Translate (kör inte SWE-RUS, kör ENG-RUS!) så funkar det bra!
Men gillar köparen Paypal känns det ju ännu enklare. Men de ryssar jag köpt av - där är det lite ovanligt med Paypal.
Paypal var tydligen inte ett alternativ., ska se om Paysend fungerar för mig.

Vilket tjorv alltså, världen hade ju varit enklare om de bara hade accepterat kryptovaluta. :D
 
Topp