• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Psykel

Patek
Tycker min Albatross funkar oförskämt bra på perlon!
656B1ED4-489B-47C9-949C-1B0E9AAAE779.jpeg
 

Vostok

Audemars
Är det någon som vet något om denna förutom det uppenbara, Vostok Amphibia etc? Tyckte den var snygg och lite annorlunda.
Screenshot_20180402-210309_eBay.jpg
Vet väldigt lite om dom nya men här är lite info om det kan hjälpa?
Vostok Amphibia Red Sea 040688
Kaliber:2416
Water-resistant to 200 m.
SuperLuminova hands and indexes.
Stainless seel case and bracelet.
Diameter 42 mm, height 14,5 mm
 

Daniel80

Cartier
Vet väldigt lite om dom nya men här är lite info om det kan hjälpa?
Vostok Amphibia Red Sea 040688
Kaliber:2416
Water-resistant to 200 m.
SuperLuminova hands and indexes.
Stainless seel case and bracelet.
Diameter 42 mm, height 14,5 mm
Tack för hjälpen. Har lagt den på önskelistan så får vi se vad jag tycker om nån vecka.

Ropade förresten hem den gamla tunnan med padellvisarna som du rekommenderade några poster ovan. Samt en annan äldre Amphibia. Slänger upp några bilder när de kommer.
 

Daniel80

Cartier
Slänger upp en bild på min scuba dude på Bond-nato (gillar ironin). Har även satt på en annan vridring som jag tyckte passade.

Tittar även på annan scuba dude med 090 boetten (moderna tunnan?). Nån som har någon erfarenhet av den?
20180404_125008.jpg
 

Vostok

Audemars
Slänger upp en bild på min scuba dude på Bond-nato (gillar ironin). Har även satt på en annan vridring som jag tyckte passade.

Tittar även på annan scuba dude med 090 boetten (moderna tunnan?). Nån som har någon erfarenhet av den?
20180404_125008.jpg
Ja jag har väl någon 090 men erfarenheter? Det är en Vostok!! :) Den tål att bli överkörd av en tankbil, den är ganska rejäl och den sticker ut pga sitt lite ovanliga utseende. Lite som att ha en sköldpadda på handleden ;)
Här har du mått på 090 boetten vartfall:
Vostok-090-Case-Size-480x480.png
 

Daniel80

Cartier
Ja jag har väl någon 090 men erfarenheter? Det är en Vostok!! :) Den tål att bli överkörd av en tankbil, den är ganska rejäl och den sticker ut pga sitt lite ovanliga utseende. Lite som att ha en sköldpadda på handleden ;)
Här har du mått på 090 boetten vartfall:
Vostok-090-Case-Size-480x480.png
He he. Jo Vostok är Vostok. Tänkte mest på om den är någorlunda bekväm på armen?
 

CCB

Cartier
2-Faktor
Fick hem en Vostok Amphibia igår med 710-caset. Bytte bezel direkt. Tänkte även drunkningsmodda den till en mildare grad och ha den som beater på jobbet. Vi får se hur det går. Länken är verkligen skräp som många av er redan påpekat, det är nog det rassligaste jag någonsin ägt. Överlag är jag dock nöjd med detta inköp. Skönt att kunna posta i denna tråd också med gott samvete :)

IMG_3921.JPG
 

Daniel80

Cartier
Vilka vridringar passar till den äldre åttkantiga 470 boetten? Finns det någon nuvarande boett som man kan ha som referens när man letar reservdelar? 420 boetten kanske?
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Tydligen ska Postnord vara väldigt sega med posthanteringen för momspliktiga paket. Beställde en Scuba Dude för över en månad sedan och har fortfarande inte sätt röken av den.
Ja, de är sjukt långsamma. Köpte en annan ryss den 13 mars, och fick brev från posten igår att den nu hade hanterats och att de ville ha moms innan den kunde skickas vidare.
 

Vostok

Audemars
Tydligen ska Postnord vara väldigt sega med posthanteringen för momspliktiga paket. Beställde en Scuba Dude för över en månad sedan och har fortfarande inte sätt röken av den.
Jag väntade över en månad bara på momshanteringen så det är verkligen sirap i Postnord-maskineriet nu, dessutom trodde dom att dom tappat bort försändelsen ett tag men hittade tydligen igen den igen..
 

ittam

Audemars
IMG_3167.JPG
Budade hem denna på tratten som ej fungerande, och hoppas det enda felet är den helt förstörda spiralen. Tror chansen är störst här att få hjälp med att hitta en komplett balans med verkplatta, eller enbart balans? Så min fråga är om någon har ett skrotverk med bra balans, eller enbart balansen att sälja?
IMG_3168.JPG
 
  • Like
Reactions: Beo

Beo

Patek
IMG_3167.JPG
Budade hem denna på tratten som ej fungerande, och hoppas det enda felet är den helt förstörda spiralen. Tror chansen är störst här att få hjälp med att hitta en komplett balans med verkplatta, eller enbart balans? Så min fråga är om någon har ett skrotverk med bra balans, eller enbart balansen att sälja?
IMG_3168.JPG
Ja,jag har ett verk med ok balans men som saknar sten ech fjäder om du vill ha?
Pma isåfall:).
Hittade föresten en sten och fjäder som går att montera.
15238067134021229964913.jpg
 
Senast ändrad:

Vostok

Audemars
En Scuba dude - no date - är väldigt ovanliga. Jag letade länge innan jag hittade min - med svart urtavla. :watching: Den där har ju en gul urtavla! :wideyed: Det har jag aldrig sett! Trodde inte att det fanns med gul urtavla. Den måste vara väldigt ovanlig! :) Grattis till det fyndet!
Tack!! Ja den där knep jag direkt när jag såg den.. Det är den där 6 kantiga boetten, den som ser ut som modell 100 men den här här har 18mm lugg medans 100 har 22mm lug :D
Jag är osäker på om den blivit blekt under årens lopp så det är därför den blivit guldgul eller om den varit guldfärgad från början?
Jag har ej sett någon liknande någonstans så jag tror jag gjorde ett klipp med den här faktiskt :D

Det står om den boetten som verkar heta 270 här:
http://forums.watchuseek.com/f10/my...s-lot-like-100-but-has-18mm-lugs-2505754.html
 
Senast ändrad:
Topp