• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Då är äntligen dykandet igång igen efter vintern. Knäppte ett par porrbilder igår:)
klarisvost.jpg

klarvost.jpg

klartjarm.jpg

Hur är det med Meranom nu, fastnar allt hos posten numera? Och finns det något alternativ inom EU för delar annars?

Mitt facit den senaste tiden:
Paket från Kina: avgift
Paket från USA: Ingen avgift
Paket från Israel: Ingen avgift
Paket från Ryssland: Avgift.

Avgiften verkar helt bero på om det är en stressad postnisse eller ej som handlägger paketet, han/hon tänker "skitsamma" och bara låter allt passera för att det är varmt på lagret eller är bakfull typ. Ett inkonsekvent idiotsystem.

Var på jakt efter ett 420-case att använda mitt canvasband på 18mm till för att göra någon typ av sommarklocka. Jag fick köpa en av @Beo med ett 2409 och en stilren vit tavla. Tanken var att flytta över min oranga scuba dude vilket jag också gjorde. Planen var hela tiden att ha en clean bezel på den oranga, men nu vet jag inte hur såld jag är på det, får låta det smälta eftersom det var 10 minuter sen som ni ser :) Stoppade i det manuella verket i det case som blev över.

Ni som läst mina klagomål om bommen får en liten update här. Efter 15 minuters jämrande och en del tårar så tänkte jag att jag testar vad jag läst, att ta en pincett och trycka in den sista biten då det verkar som den wobbliga kronan gör att den inte går hela vägen in innan jag börjar skruva i kronan. Det kan väl inte göra någon skillnad tänkte jag. Sen satt 2 bommar på plats på 3 försök så det kanske kan hjälpa någon, om det nu finns någon lika stor klåpare som mig.

Så slutligen, tack @Beo !

IMG_20180514_203543.jpg
IMG_20180514_203549.jpg
IMG_20180514_203829.jpg

Mitt facit den senaste tiden:
Paket från Kina: avgift
Paket från USA: Ingen avgift
Paket från Israel: Ingen avgift
Paket från Ryssland: Avgift.

Avgiften verkar helt bero på om det är en stressad postnisse eller ej som handlägger paketet, han/hon tänker "skitsamma" och bara låter allt passera för att det är varmt på lagret eller är bakfull typ. Ett inkonsekvent idiotsystem.
Jag har fått tre olika paket från USA. Jag har fått betala tull och hanteringskostnad för alla tre.

Var på jakt efter ett 420-case att använda mitt canvasband på 18mm till för att göra någon typ av sommarklocka. Jag fick köpa en av @Beo med ett 2409 och en stilren vit tavla. Tanken var att flytta över min oranga scuba dude vilket jag också gjorde. Planen var hela tiden att ha en clean bezel på den oranga, men nu vet jag inte hur såld jag är på det, får låta det smälta eftersom det var 10 minuter sen som ni ser :) Stoppade i det manuella verket i det case som blev över.

Ni som läst mina klagomål om bommen får en liten update här. Efter 15 minuters jämrande och en del tårar så tänkte jag att jag testar vad jag läst, att ta en pincett och trycka in den sista biten då det verkar som den wobbliga kronan gör att den inte går hela vägen in innan jag börjar skruva i kronan. Det kan väl inte göra någon skillnad tänkte jag. Sen satt 2 bommar på plats på 3 försök så det kanske kan hjälpa någon, om det nu finns någon lika stor klåpare som mig.

Så slutligen, tack @Beo !

IMG_20180514_203543.jpg
IMG_20180514_203549.jpg
IMG_20180514_203829.jpg
Ahhh grattis:D!dom blev ju kalasfina!

Ja precis, gillar de skarpt! Har också ett beige liggandes men har inte kommit fram till vilken klocka som ska få ha det.

• Like
Reactions: Beo
Tillbaka
Topp