ittam
Guld
Tickar kanon, men det har uppenbarat sig ett annat problem. Ibland snurrar enbart sekundvisaren och de andra står stillGrattis!glädjer mig att det funka.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tickar kanon, men det har uppenbarat sig ett annat problem. Ibland snurrar enbart sekundvisaren och de andra står stillGrattis!glädjer mig att det funka.![]()
Trist!men 2209/14 har en liten mysko fjäder för att få tryck på minuthjulet om det kan va nått skumt med det?du har ju några extra delar kvarTickar kanon, men det har uppenbarat sig ett annat problem. Ibland snurrar enbart sekundvisaren och de andra står stillMen har hittat några bra filmer på tuben som gett mig svar på problemet, så nerplockning av verk imorgon!!
Troligen är det problem med den långa fjäder. Har märkt att klockan har fått på tok för mycket olja i sig så passar även på att ge den en rengöring när jag ändå tar i sär den. Tur man är halvtidspensionär så man har lite lediga klockmysdagarTrist!men 2209/14 har en liten mysko fjäder för att få tryck på minuthjulet om det kan va nått skumt med det?du har ju några extra delar kvarom inte annat pm'a och fråga så kanske jag har.
![]()
Va härligtTroligen är det problem med den långa fjäder. Har märkt att klockan har fått på tok för mycket olja i sig så passar även på att ge den en rengöring när jag ändå tar i sär den. Tur man är halvtidspensionär så man har lite lediga klockmysdagarSå morgondagens pyssel blir Vostokmys...
Verkar vara lättskruvade, har pillat isär ett av de du skickade och det gick helt utan problem. Och tack än en gång för verken!!Va härligt!lycka till då iaf,jag älskar Vostok uren pga bra prisbild och variationsmöjligheten och fina att skruva med.
Tiden är vidrig just nu, 4 veckor till betalning och väntar än 2+ veckor efter betalning...dock är detta ett par stickade sockor...momsen ansåg dom skulle ligga på 21krFunderar att hämta hem en "matt" 090 från meranom. Vad för merkostnader och -tid får man räkna med tanke på det nya förfarandet med varor som handlas utifrån EU? Klockan listar 76$.
Tycker bandet ser trevligt ut men vart är lume-pricken kl.13 på väg?Testar en Scuba på ett fusktropic från cheapestnatostraps.
![]()
![]()
Haha, har jag inte sett. Har inte använt den här alls på hela året tills jag hittade bandet. Verkar vara lumen kl 12 som lämnat byggnaden. Sånt helvete som det var att få tillbaka bommen på den här när jag väl dragit ut den, typiskt!
Fin klockaOnsdagsryss
Var köper ni era vintageryssar?
![]()
Vad kul att du blev nöjdEn Poljot från @Sebastard har fått en jädrans nöjd ny ägare!
![]()
Någon som har provat denna glas-baksida? (https://www.poljot24.de/en/watchwinder-5/glasbottom-polished-stainless-steel-mounting.html) Kanske till och med på en boett liknande min?
Har just den glasbaksidan från poljot24 på min Juri Levenberg. Bra baksida, inget att klaga på. Kika här för bilder:En Poljot från @Sebastard har fått en jädrans nöjd ny ägare!
![]()
Någon som har provat denna glas-baksida? (https://www.poljot24.de/en/watchwinder-5/glasbottom-polished-stainless-steel-mounting.html) Kanske till och med på en boett liknande min?
Köpt mina (på rekommendation) av asap31 på eBay, funkat klockrent!Onsdagsryss
Var köper ni era vintageryssar?
![]()
Köpt mina (på rekommendation) av asap31 på eBay, funkat klockrent!
Passade på när han hade rea.Kollade på asap31.. fantasipriser much?