• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Tickar kanon, men det har uppenbarat sig ett annat problem. Ibland snurrar enbart sekundvisaren och de andra står still:( Men har hittat några bra filmer på tuben som gett mig svar på problemet, så nerplockning av verk imorgon!!
Trist!men 2209/14 har en liten mysko fjäder för att få tryck på minuthjulet om det kan va nått skumt med det?du har ju några extra delar kvar;)om inte annat pm'a och fråga så kanske jag har.:)

Trist!men 2209/14 har en liten mysko fjäder för att få tryck på minuthjulet om det kan va nått skumt med det?du har ju några extra delar kvar;)om inte annat pm'a och fråga så kanske jag har.:)
Troligen är det problem med den långa fjäder. Har märkt att klockan har fått på tok för mycket olja i sig så passar även på att ge den en rengöring när jag ändå tar i sär den. Tur man är halvtidspensionär så man har lite lediga klockmysdagar;) Så morgondagens pyssel blir Vostokmys...

• Like
Reactions: Beo
Troligen är det problem med den långa fjäder. Har märkt att klockan har fått på tok för mycket olja i sig så passar även på att ge den en rengöring när jag ändå tar i sär den. Tur man är halvtidspensionär så man har lite lediga klockmysdagar;) Så morgondagens pyssel blir Vostokmys...
Va härligt:D!lycka till då iaf,jag älskar Vostok uren pga bra prisbild och variationsmöjligheten och fina att skruva med.

Meranom.com har nu Komandirskies i det snygga 020-caset. Dessutom vattentäta till 200m! De här gick jag igång på. Kan man nog bygga en hel del snygga moddar av men jag tycker de är snygga som de är också.

Vilken är snyggast tycker ni? Skulle det passa med en clean bezel på tror ni eller är caset på 41mm för stort för att det ska se bra ut?

https://meranom.com/en/index.php?route=product/category&path=47_174

@Moorflax @Clark Kent
Jag lurar hit er från Sinn-tråden.. Köp Komandirskien med svart tavla och siffror (länken ovanför) så behöver ni inte tänka på varken 104 med siffror eller 556 Isetan.. :D

Senast ändrad:
  • Like
Ryssen har tittat fram igen.
PSX_20180420_202157.jpg

Verkar som att min Vostok Scuba dude försvann någonstans :( Hade köpskydd så ingen skada skedd i alla fall. Får bli att beställa från meranom istället för från Ebay.

• Like
Funderar att hämta hem en "matt" 090 från meranom. Vad för merkostnader och -tid får man räkna med tanke på det nya förfarandet med varor som handlas utifrån EU? Klockan listar 76$.

Funderar att hämta hem en "matt" 090 från meranom. Vad för merkostnader och -tid får man räkna med tanke på det nya förfarandet med varor som handlas utifrån EU? Klockan listar 76$.
Tiden är vidrig just nu, 4 veckor till betalning och väntar än 2+ veckor efter betalning...dock är detta ett par stickade sockor...momsen ansåg dom skulle ligga på 21kr :D:D
Så tull och moms är ju inget på beloppet direkt men det är fån knappt värt tiden tycker jag

Haha, har jag inte sett. Har inte använt den här alls på hela året tills jag hittade bandet. Verkar vara lumen kl 12 som lämnat byggnaden. Sånt helvete som det var att få tillbaka bommen på den här när jag väl dragit ut den, typiskt!

Haha, har jag inte sett. Har inte använt den här alls på hela året tills jag hittade bandet. Verkar vara lumen kl 12 som lämnat byggnaden. Sånt helvete som det var att få tillbaka bommen på den här när jag väl dragit ut den, typiskt!

Fick bort den till sist, hade förträngt hur mycket jag hatar bommen och kronan på de här klockorna.

Min farfars Poljot som han fick av sina ryska medarbetare. De hävdade att klockan inte var till allmän försäljning och att de hade kontakter i fabriken och därför lyckades få tag på den. Enligt dem ska detta vara en likadan klocka som Yeltsin gav till den svenska kungen vid ett statsbesök. Tror inte att något av detta är mer än smicker, men det är lite rolig bakgrund. Min ryska är begränsad, men på urtavlan står det "President", så jag antar att det är modellen, det finns även certifikat och dokument för klockan med stämplar. På baksidan står det, vad jag kan utläsa, "Från den ryska presidenten". Är det någon som känner igen modellen och kan berätta mer? :)
Box.jpg
Watch & box.jpg
Face angle.jpg
Back.jpg

Nu är den gamling nr två i hamn från Ukraina. Fint skick som ska bli bättre efter lite omvårdnad i helgen.
Den tredje jag väntar på (tonneu med paddel-visare) och den jag på förhand var mest nöjd med verkar dock ha försvunnit på vägen. J vla klåpare. Så om någon har en sån extra liggande och vill bli av med den till ett bra pris (Ukrainapris) så hör av er.
20180508_211445.jpg

Tillbaka
Topp