• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Grispiss eller ej.
Pamphibian är ju riktigt snygg. Man förstår att den är populär.
Det finns tydligen nåt italiensk märke som har gjort en hommage till Pamphibia...
20210830_123640.jpg
Och Ferrari har snott det röda från Ferguson. Det ser ju vem som helst. Jdra italenare på att kopiera!
 
  • Like
Reactions: Beo

Rikala

Patek
2-Faktor
Grispiss eller ej.
Pamphibian är ju riktigt snygg. Man förstår att den är populär.
Det finns tydligen nåt italiensk märke som har gjort en hommage till Pamphibia...
20210830_123640.jpg

Typiskt italienare! 🤣

Verkar ju ändå som det var ett helt annat bolag som låg bakom de första boetterna till detta italienska bolag, för att de skulle kunna bygga dessa ikoniska klockor...

Dvs, dagens fråga, vilket bolag då?
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Verkar ju ändå som det var ett helt annat bolag som låg bakom de första boetterna till detta italienska bolag, för att de skulle kunna bygga dessa ikoniska klockor...

Dvs, dagens fråga, vilket bolag då?
Tycker mig vagt minnas att de första boetterna med det nu berömda skyddet över kronan monterades av en urmakare i Florens, men om det var de som även tillverkade boetterna vet jag inte. Sedan tillverkade ju Panerai klockor under väldigt många år innan kronskyddet kom till. Måste erkänna att de är rätt coola, men lägger betydligt mycket hellre betydligt mycket mindre pengar på en Pamphibia. Oj vilken tur att det både råder köpstopp för mig och lagertorka för leverantörerna! 🤣
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Aha, ja, Ad blue har jag koll på vad det är. Har för mig att det mer eller mindre skall utgöras av grispiss. Sant eller ej, men ett aktivt ämne skall tydligen komma från urin...
Verkar vara en skröna, de består huvudsakligen av urea och joniserat vatten.
Traktorn är ju trevlig på så vis att den är helt luktfri från avgaser
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Jag hade helt glömt av att de nya är 22mm. Beställde en 090 boett igår med ett 18mm sharkmesh till mitt nya bygge.

Sharkmeshet får sitta på någon annan dinka o jag får leta nytt armband (har säkert redan något annat hemma jag kan ta).
Fördelen när man kör Nato är att man lungt kan välja ett smalare band. Mitt gamla Zulu sen 2014 är 20 mm, tycker de ser riktigt bra ut på tunnan
 

MAz_666

Rolex
Snabbvisit i rysstråden.
Jag borde egentligen hänga här jämt. Sjukt mycket roligt ni postar här. 😊

Kvällens ryss (i kasst ljus) låg död i lådan ett par år innan den nyligen väktes till liv av den (nog så nära) allsmäktige Yoda von Floda

20210830_210338.jpg
Finns MYCKET sämre sätt att snubbla in i tråden, än med en klassisk T34 Tank!!!
(Och det är klart att den vaknade. Det är svårt att döda en ryssklocka!)
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Finns MYCKET sämre sätt att snubbla in i tråden, än med en klassisk T34 Tank!!!
(Och det är klart att den vaknade. Det är svårt att döda en ryssklocka!)
Behövdes en hjärttransplantation i detta fallet :)

Det är klart att du skall hänga här, välkommen!
Tack
Ser att jag faktiskt postade första gången i tråden februari 2016 och har lyckats få ihop 26 inlägg sen dess så det finns helt klart potential att öka frekvensen
 
Topp