• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Okej, kanske inte roligaste tavlan med tanke på vad som händer just nu, men....

Tavlan är märkt med Komandirskie (R), notera R i ring efter loggan, det är lite kul iallafall! Inget B-märke för Vostok, trots Vostok boett.

20220228_195157.jpg


Innuti befinner sig ett Poljot 2609.H! Finns en Poljot-logga nere vid balansen på bottenplattan!

20220228_202429.jpg


Efter glasbyte och boettrengörning ser den numera ut såhär. Går dock inte, behöver en service.

20220228_203727.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Kom lite delar idag.

Funderar på vilken tavla jag skall köra i Vostok-boetten, kanske en Troika? Boetten är ju inte helt vanlig.

Enligt baklocket skall det vara ett automatverk. Det har jag inget över så det får bli ett vanligt manuellt istället.

20220301_170029.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Testade slänga i ett 2414 med en Troika tavla.

Tavlan är lite för liten, trots standardstorlek (bommen syns lite), undra just vad för tavlor som satt i en sådan här Vostok?

Blev rätt bra ändå.

20220301_213334.jpg


Tavlan har Vostokloggan (B) relifierad på tavlan, lite coolt!

20220301_213350.jpg
 

MAz_666

Rolex
Testade slänga i ett 2414 med en Troika tavla.

Tavlan är lite för liten, trots standardstorlek (bommen syns lite), undra just vad för tavlor som satt i en sådan här Vostok?

Blev rätt bra ändå.

20220301_213334.jpg


Tavlan har Vostokloggan (B) relifierad på tavlan, lite coolt!

20220301_213350.jpg
Tyckte den där funkade riktigt bra!
Tror bara det är du som ser bommen (och de du berättar det för! 🤔😂😂).
Grym tavla!
 
Äntligen fick jag mina armband, första paketet fick jag tomt innehåll. Troligen någon som har tagit dem från paketet under transporten. Företaget skickade om den här gången via dhl smidigare leverans och tog 5 dagar. Beställde via ebay av polsk företag.
 

Bilagor

  • 7CB16BD9-F668-476F-917E-001E7A4DF908.jpeg
    7CB16BD9-F668-476F-917E-001E7A4DF908.jpeg
    394.1 KB · Visningar: 2

Rikala

Patek
2-Faktor
Äntligen fick jag mina armband, första paketet fick jag tomt innehåll. Troligen någon som har tagit dem från paketet under transporten. Företaget skickade om den här gången via dhl smidigare leverans och tog 5 dagar. Beställde via ebay av polsk företag.

Oj!

Själv fick jag 4 klockor av 6 idag, säljaren hade missat och skicka med 2!
Skall bli intressant och se om dessa två tar längre tid än normalt från Ryssland.
 

Utvisaren

Patek
Krokodilbanden har kommit!

Dock har inte verktygen landat ännu.

Ni som enbart hade beställt band har fått PM och en blodig faktura.

Ni som beställde både band och verktyg, vill man ha banden sända separat så kan ju det ordnas. Lägg mig ett PM i så fall.

Annars förutsätter jag att ni vill vänta till allt har kommit, även verktygen. Så kommer allt i ett paket.

@MAz_666 @nbla @Asharidu

1646245546566.png
 
Krokodilbanden har kommit!

Dock har inte verktygen landat ännu.

Ni som enbart hade beställt band har fått PM och en blodig faktura.

Ni som beställde både band och verktyg, vill man ha banden sända separat så kan ju det ordnas. Lägg mig ett PM i så fall.

Annars förutsätter jag att ni vill vänta till allt har kommit, även verktygen. Så kommer allt i ett paket.

@MAz_666 @nbla @Asharidu

1646245546566.png
lugnt här väntar jag tills verktygen kommer.
Fick lite band levererad idag.
515A8619-FFF7-4647-9E32-E52D09B6BF30.jpeg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Krokodilbanden har kommit!

Dock har inte verktygen landat ännu.

Ni som enbart hade beställt band har fått PM och en blodig faktura.

Ni som beställde både band och verktyg, vill man ha banden sända separat så kan ju det ordnas. Lägg mig ett PM i så fall.

Annars förutsätter jag att ni vill vänta till allt har kommit, även verktygen. Så kommer allt i ett paket.

@MAz_666 @nbla @Asharidu

1646245546566.png

Grymt, stort tack!!! 😇
 
Topp