• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Hepp! Coolt homagebygge!

1646464586759.png
 
Jag sitter på en svart men den j-la ringen kunde jag inte få på någon av mina. Typ 1/10 mm fel för att kunna trycka dit den. Jag tryckte bokstavligen tills fingrarna blödde. Andra ringar gick på med samma fjäder. Så även om jag har en vill jag faktiskt inte sälja den, eller ens skänka den, för den verkar vara ett riktigt måndagsexemplar.
Hmm ja den törs jag nog inte försöka med, men då verkar det finnas iallafall 😃👍
 

Vostok

Audemars
Och det är alltså morgonkaffe och lite slökollande efter klockor i denna landsänden. En del udda dyker upp. Ihopplock eller vad kan detta tänkas vara? 🤔


1646464111426.png
Boetten heter 583 och den brukar ha ett 2403 verk så det är möjligt att urverk och urtavla kommer från något annat.. Tim och minut visare brukar dock vara den där modellen i dom där boetterna... Kan vara hopplock eller så är det en modell med 2409 verk som jag aldrig har sett förr??
 
  • Love
Reactions: Beo

Utvisaren

Patek
Vad tror ni händer om man lägger in detta på ett ryskt forum?

Ni inser att ryska statens television desinformerar lika mycket som amerikanska Fox news? ENBART propaganda från statliga medier. Fråga dig varför all fri media är borta. Och varför skulle ett land som offrade miljoner människor MOT tyskarna nu skulle vilja vara som dem? Om man tror på den propagandan har man sitt huvud uppkört i sin egen r**.

Det lite jobbiga är ju att man har en mail och sitt telefonnummer för att ha kontot. Kan bli dumt? Men mer än spärrad? Orkar de med att jävlas mer än så? 🤔

Även i klocksammanhang är väl demokrati viktigt? 🤔
 

Utvisaren

Patek
Vad tror ni händer om man lägger in detta på ett ryskt forum?

Ni inser att ryska statens television desinformerar lika mycket som amerikanska Fox news? ENBART propaganda från statliga medier. Fråga dig varför all fri media är borta. Och varför skulle ett land som offrade miljoner människor MOT tyskarna nu skulle vilja vara som dem? Om man tror på den propagandan har man sitt huvud uppkört i sin egen r**.

Det lite jobbiga är ju att man har en mail och sitt telefonnummer för att ha kontot. Kan bli dumt? Men mer än spärrad? Orkar de med att jävlas mer än så? 🤔
Och skall jag censurera mig själv direkt eller kommer admin och hjälper mig? 🤔
 

Vostok

Audemars
Vad tror ni händer om man lägger in detta på ett ryskt forum?

Ni inser att ryska statens television desinformerar lika mycket som amerikanska Fox news? ENBART propaganda från statliga medier. Fråga dig varför all fri media är borta. Och varför skulle ett land som offrade miljoner människor MOT tyskarna nu skulle vilja vara som dem? Om man tror på den propagandan har man sitt huvud uppkört i sin egen r**.

Det lite jobbiga är ju att man har en mail och sitt telefonnummer för att ha kontot. Kan bli dumt? Men mer än spärrad? Orkar de med att jävlas mer än så? 🤔

Även i klocksammanhang är väl demokrati viktigt? 🤔
Jag tror det är lugnt, undvik att dricka polonium te efteråt med okända ryssar bara så går det nog bra ;)
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Och det är alltså morgonkaffe och lite slökollande efter klockor i denna landsänden. En del udda dyker upp. Ihopplock eller vad kan detta tänkas vara? 🤔


1646464111426.png

Boetten heter 583 och den brukar ha ett 2403 verk så det är möjligt att urverk och urtavla kommer från något annat.. Tim och minut visare brukar dock vara den där modellen i dom där boetterna... Kan vara hopplock eller så är det en modell med 2409 verk som jag aldrig har sett förr??

Tror att det kan vara en ok modell, har för mig att jag sett minst en liknane förr.

Finns en moderna Prestige, kanske sneglat på en äldre modell?

Screenshot_20220305-092304_Chrome.jpg
 

Utvisaren

Patek
Hittade en! Låg såklart på min wishlist!

Screenshot_20220305-093754_Chrome.jpg


Sedan finns ju den här med

Screenshot_20220305-093812_Chrome.jpg
Dagens överraskning.... mycket märkligt att den fanns med på din lista... 😁 😁
Haft en lång diskussion med en ryss om Ukraina nu. Mycket givande!
Men de är lite vilsna och menar att det alltid varit Ryskt. Men både greker, romare, mongoler och turkar har ju haft Krim också. Plus att ryssland som jag fattar det avstod ön till Ukraina 1954 och att det bestod även efter fallet av Sovjet. Dvs man har själv gett bort ön man vill ha en bas på.

Ie, nej. Det handlar inte alls om detta...
 

MAz_666

Rolex
Jag sitter på en svart men den j-la ringen kunde jag inte få på någon av mina. Typ 1/10 mm fel för att kunna trycka dit den. Jag tryckte bokstavligen tills fingrarna blödde. Andra ringar gick på med samma fjäder. Så även om jag har en vill jag faktiskt inte sälja den, eller ens skänka den, för den verkar vara ett riktigt måndagsexemplar.
Förstår jag dig rätt så är "den svarta" en bezel som bråkar.
Där är mitt indiantips att först trycka dit den UTAN metalltråden. Då ser du om den passar och/eller är i vägen för kronan.
Passar den då, kan du bland andra leta rätt på den där smala lås-tråden som en del bezeler har.
Det andra alternativet jag lyckats med är att med avbitare klippa av en "vinkel" av ståltråden. Har köpt en Vostok som nog bara hade en tråd som var typ 60-70% av original-storleken/längden. Sitter den hårt, så kommer den lite kortare ändå hålla fast den.
Sedan behövs ibland HÅRDA nypor för att få dit den.
Tyvärr märker jag att IBLAND skall den "tippas dit" med öppningen mellan ståltråden först - men ibland med öppningen sist. Man måste testa sig fram!
 

Vostok

Audemars
Förstår jag dig rätt så är "den svarta" en bezel som bråkar.
Där är mitt indiantips att först trycka dit den UTAN metalltråden. Då ser du om den passar och/eller är i vägen för kronan.
Passar den då, kan du bland andra leta rätt på den där smala lås-tråden som en del bezeler har.
Det andra alternativet jag lyckats med är att med avbitare klippa av en "vinkel" av ståltråden. Har köpt en Vostok som nog bara hade en tråd som var typ 60-70% av original-storleken/längden. Sitter den hårt, så kommer den lite kortare ändå hålla fast den.
Sedan behövs ibland HÅRDA nypor för att få dit den.
Tyvärr märker jag att IBLAND skall den "tippas dit" med öppningen mellan ståltråden först - men ibland med öppningen sist. Man måste testa sig fram!
Vrida och trycka kan även fungera ibland om det är svårt att få dit dem :)
 

Utvisaren

Patek
Förstår jag dig rätt så är "den svarta" en bezel som bråkar.
Där är mitt indiantips att först trycka dit den UTAN metalltråden. Då ser du om den passar och/eller är i vägen för kronan.
Passar den då, kan du bland andra leta rätt på den där smala lås-tråden som en del bezeler har.
Det andra alternativet jag lyckats med är att med avbitare klippa av en "vinkel" av ståltråden. Har köpt en Vostok som nog bara hade en tråd som var typ 60-70% av original-storleken/längden. Sitter den hårt, så kommer den lite kortare ändå hålla fast den.
Sedan behövs ibland HÅRDA nypor för att få dit den.
Tyvärr märker jag att IBLAND skall den "tippas dit" med öppningen mellan ståltråden först - men ibland med öppningen sist. Man måste testa sig fram!
Jo men den där smala tråden är som Jesus för mig. Har hört talas om men aldrig sett. Och tro mig, en man som kan göra vattan till vin hade varit min vän på en sekund om jag träffat honom.
 

Utvisaren

Patek
Någon som har en klocka med FSB på? 🤔

Relaterat, den första frågan jag får från en rysk bekant är om jag är FSB agent. Det har alltså hänt idag. På riktigt. På "söker" kommunikationskanal.

Han har kommit till ungefär samma slutsats som jag.
EU/USA vill reparera allt i Ukraina så inga eftergifter innan ALLA trupper är ute från Ukraina och Krim. Putte kan inte acceptera detta. --> Ny järnridå eller ww3.

Någon som har en ww3 klocka? :depressed::depressed:
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Någon som har en klocka med FSB på? 🤔

Relaterat, den första frågan jag får från en rysk bekant är om jag är FSB agent. Det har alltså hänt idag. På riktigt. På "söker" kommunikationskanal.

Han har kommit till ungefär samma slutsats som jag.
EU/USA vill reparera allt i Ukraina så inga eftergifter innan ALLA trupper är ute från Ukraina och Krim. Putte kan inte acceptera detta. --> Ny järnridå eller ww3.

Någon som har en ww3 klocka? :depressed::depressed:

Alla ryska klockor är väl godkända av FSB, Stalin, Putte, Gulag, KGB, Lenin och björnarna på enhjulingar??
 

Utvisaren

Patek
Annat positivt. Helt oberoende ryss, utan att jag frågat honom, såg en bild på min prototyp i ett annat sammanhang och bekräftade att det verkligen är en prototyp som är sjukt svårt att få tag i. Inte officiellt från Vostok men i alla fall känt i samlarkretsar i ryssland. Alltid något.
 

Utvisaren

Patek
Nytt utkikstorn i Leksand!skoja inte vilken utsikt!!😯
41869E0E-1194-41A7-B5EC-4DFB26038594.jpeg
7BE67931-3E55-401F-BBAE-F50215E390DF.jpeg

Är alltså i Siljansnäs och heter naturum,mycket besöksvänligt!👌
Naturum är väl statens byggerier i reservat och strövområden? Samma namn på det som ligger här nere vi både Kullaberg och Skäralids nationalparker. Kullaberg borde förresten heta Kullakulle. Det är fn inget berg. Möjligen ett danskt berg. 🤔 😁
 

Utvisaren

Patek
Bytte ut min röda bezel mot blå bezel. Blåa var dyrare men ägaren av Klockanett.se bjöd på mellanskillnaden. Tummen upp för Klockanett! Dessutom ska ägaren sluta sälja Vostok. Så passa på att handla det sista som är kvar!

5EB47C86-255C-4F92-BD40-79D38104B0E7.jpeg
Handla billiga ringar på Meshok blir kanske svårt ja... har någon kollat med svenska tullen ifall de har problem med paket? Eller är det bara ryska tullen? 🤔

Esit läs själv...

 

Utvisaren

Patek
Handla billiga ringar på Meshok blir kanske svårt ja... har någon kollat med svenska tullen ifall de har problem med paket? Eller är det bara ryska tullen? 🤔

Esit läs själv...

Hårda restriktioner i tullen!

"överföring av programvara eller teknik med hjälp av elektroniska medier, inklusive telefax"
 
Topp