• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Beo

Patek
Soool idag!👍😁
image.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Här är det ingen sol men sex st rådjur och snö som faller.. Tyvärr hann jag ej få en bättre bild på rådjuren för dom drog innan jag hann fokusera om kameran :D Men de mörkare prickarna mitt i bilden på åkern är dom :D

IMG_20220410_091636.jpg

Godmorgon!

Visst är det härligt med djur! Här är rådjuren mest på nära håll inne i trådgärden och äter upp tulpaner etc. Men det är ändå kul, det är fina djur!

Då jag är grym på bildbehandling så lyckades jag fokusera och få fram rådjuren i bilden!

Screenshot_20220410-100954_Gallery.jpg
 

Vostok

Audemars
Godmorgon!

Visst är det härligt med djur! Här är rådjuren mest på nära håll inne i trådgärden och äter upp tulpaner etc. Men det är ändå kul, det är fina djur!

Då jag är grym på bildbehandling så lyckades jag fokusera och få fram rådjuren i bilden!

Screenshot_20220410-100954_Gallery.jpg
Hahahaha!! Fantastiskt bra gjort att få fram dom så skarpt 😂 👍
Jo dom brukar vara här i trädgården med och dom har käkat upp mitt lilla äppelträd som jag planterade förra året så det är bara en tandpetare kvar av det 😂
Tre av dem är tillbaks nu vart fall :)

1649579963863.jpeg
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Här är det ingen sol men sex st rådjur och snö som faller.. Tyvärr hann jag ej få en bättre bild på rådjuren för dom drog innan jag hann fokusera om kameran :D Men de mörkare prickarna mitt i bilden på åkern är dom :D

IMG_20220410_091636.jpg
Ingen hade räknat med att solen skulle lysa hos dej. Snarare 15 dm nysnö😂
 

branting

Cartier
9301921C-D624-4260-9CE8-5E49D7AA5205.jpeg

Dagens underhållning. Nästan glömt hur segt halsfluss är, till barnen såg till att jag fick fräscha upp minnet genom att de drog hem det från förskolan 🤒 Härlig blandning mellan engelska och ryska på dessa spel som var avsedda för den engelska marknaden. Antar att det var för jobbigt att ändra även displayen till engelska.
 

Vostok

Audemars
Frugan blir dock mer svårövertygad efter varje ny klocka. Fattar fortfarande inte hur jag lyckades övertyga henne om att jag minsann behövde en zlatoust till drygt tre veckor efter det att jag köpte min första 😳
Jag brukar fråga min dam hur många handväskor, skor och hur mycket olika sminkprodukter hon behöver så är diskussionen över och jag kan köpa vad jag vill 😂
 
I mitt tycke är den mest självklara en "Strela" med Poljots 3133-urverk. Eller varför inte en OKEAH (Okean = hav på ryska) 3133 - fantastik klocka med historia från sovjetiska marinen. Utöver dessa har Sturmanskie, som tillverkas i den fantastiska staden Moskva, flertalet fina klockor.

Kolla efter modeller från Poljot / Aviator / Buran / Sturmanskie. De nyare urverken baseras på 3133 och kan heta 3133, 31679, 31681 - beroende på dess funktioner. Ett mycket bra urverk som kommer hålla i decennier. Välkommen till de ryska klockornas värld, "you can check out any time you like. But you can never leave."
Tack för informationen, urverket 3133 är det automatiskt urverk eller behöver man vrida upp manuellt?
 
Topp