Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Valde faktiskt mellan en rolex submariner och invictan. Det enda som avgjorde det hela var ett par 0: or på sparkontot.Jo. Hade nog Oris top of mind just nu. Ligger mer i mitt prisläge än en sub.![]()
Efter att ha jobbat i diverse serviceyrken vid norska gränsen i min ungdom, så går mitt blodtryck upp bara jag hör norrmän eller ser en norskregistrerad bil. Ordet hänsyn finns inte i det norska språket. Vi borde löpt linan ut år 1905… skål från DanmarkBorta bra men hemma fest.
Norrmän köper dyra bilar men har inte råd att köra dem. Ny porsche som ligger i 112 och kör om de som kör 110... Sällan har jag väl funnit ett folk så analt i trafiken.
Hänsyn både mot de framför och bakom? Nej... inte i Norge. Hänsyn mot sig själv och hävda sin rätt in absurdum. Lövhattal!
![]()
Kunde inte hålla mig till endast ett bandbyte så fick bli en ny bezel också!
![]()
Fjälljäger? Vad vem hur vart varför? Utöver att du köpte den i maj då.Det blev en ryss ikväll, byte från svenskt till sovjetisk quartz i delad boett.
![]()
I mina kvarter ju!Efter att ha jobbat i diverse serviceyrken vid norska gränsen i min ungdom, så går mitt blodtryck upp bara jag hör norrmän eller ser en norskregistrerad bil. Ordet hänsyn finns inte i det norska språket. Vi borde löpt linan ut år 1905… skål från Danmark![]()
Ja, vi får dra ihop något sådant när vi är i Danmark nästa gångI mina kvarter ju!
Nu drar jag dessvärre till Kalmar imorgon men annars hade det varit bra läge för smörrebröd och snaps. Mest snaps. Kanske kolla på någon klocka också.![]()
Det är nästan obeskrivligt vackert med en snygg klocka i sitt rätta elementfridyk idag som omväxling
![]()
![]()
fridyk idag som omväxling
![]()
![]()
God morgon på er! @Rikala lade upp en bild på en Raketa-dykare med sånt där qöwuartsch eller vad det nu heter urverk. I ett sådant läge kan jag ju bara inte sitta stilla overksam, utan måste agera och plockar därför fram den mekaniska varianten från 80-talet.
![]()
Fjälljäger? Vad vem hur vart varför? Utöver att du köpte den i maj då.![]()
Fick fatt i stålvarianten med fast minutvisaren är nog fel.Lite damm, spår av användning, men på det hela en trevlig klocka. Förstoringen är väl ditsatt senare, men den behövs verkligen om man vill se att fel datum visas.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ouhf! Tokdiggar argonaut. Men den andra vill jag se mer av!Argonaut eller Vodzilla?
Tja, det blir en Vodzilla idag.
![]()
När jag tränar så brukar djupdyk längs lina ligga på mellan 10-20 m och distans i pool mellan 50-100 m. Men syftet med träningen är att kunna snorkla och göra sköna naturdyk (skindiving?) på västkusten och där ligger man vanligtvis på maxdjup mellan 4-8m.Hur djupt dyker du fridyk?
Själv var jag nere på 13-14 meter i min ungdom, men då utan viktbälte och utan någon speciell träning. Nu vågar jag mig max ner på 5 meter och flyter dom en kork (för mycket kork innanför skinnet).
När jag tränar så brukar djupdyk längs lina ligga på mellan 10-20 m och distans i pool mellan 50-100 m. Men syftet med träningen är att kunna snorkla och göra sköna naturdyk (skindiving?) på västkusten och där ligger man vanligtvis på maxdjup mellan 4-8m.
Jag grejade 50m i pool när jag var en liten grabb (2 längder). Efter covid klarar jag typ 10 sekunder max50m-100m, wow! Glad om jag kommer 25m i pool...
Den verkar ha förstoring från fabrikLite damm, spår av användning, men på det hela en trevlig klocka. Förstoringen är väl ditsatt senare, men den behövs verkligen om man vill se att fel datum visas.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack, ja, den är ganska häftig och med en alldeles egen formgivning. Måste vara världens mest accentuerade sekundvisare, varför man nu skulle vilja ha det på ett dykarur...Den där e ju för himla snygg, dessutom med den snyggare loggan!!! Har för mig att denna finns som q-arts, har vart nära men aldrig tryckt på köp...