• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Jag har köpt en hel drös Ryska/Sovjetiska klockor från Ukraina efter krigsutbrottet. Det känns som rätt sak att göra plus att jag har haft en hel del intressanta och gripande kommunikation med flera av de som har sålt klockorna.
Sedan har jag även hittat klockor i både Tyskland och Italien till vettiga priser.

Förlorade tre budgivningar igår mot MrOatman på tratten 😅😆
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Glas finns via Cousinsuk.com Måste bara hitta rätt dimensioner. Jag har ett par andra 24-h-Raketor med rätt originalglas, så jag skulle ju kunna ta bort glaset från en av dem och göra lite mätningar. Sedan kunde vi kanske göra en gemensam beställning.
Är det inte 36.2? Vet att en del trycker i både .0 och .4 ibland.

Men vill du ha orginal eller AM?
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Civil 350 2209 Wostok 200m dykare idag. Bytte band på denna igår, får nog ta och köpa något då detta är lite för smalt!
20231013_105315.jpg


Ifall någon utomstående undrar så köper jag nästan alla (sovjetiska/ryska) klockor ifrån Ukraina nu för tiden för att stödja just dem, på samma sätt som flertalet i tråden stödjer Ukraina!

Undrar i min stillhet hur mycket stöd tidigare raljerande trådskrivare ger/har gett stöd till Ukraina?

Avslutar med en bild på min jacka jag bär dagligen för att visa mitt stöd.
20231013_105323.jpg


Eventuella svar ges i pm, inte i tåden!!!... 😇

Ha en bra fredag kamrater och ta hand om er! 🤩

Pga förekommen anledning vill bara förtydliga att jag inte menar ni vanliga som visar era klockor i tråden istf den person som endast kommer in i tråden och uppviglar i någon politisk eller helt egen agenda.

Nämner ingen vid namn då jag inte vill hänga ut någon person, men det kan vara så att användarnamnet börjar på S och slutar på gte.
Screenshot_20231013_161409_Chrome.jpg


Ha en trevlig helg allihop!
Fortfarande samma klocka på mig, men blir kanske ett byte ikväll! 😇
 

Sgte

Omega
Pga förekommen anledning vill bara förtydliga att jag inte menar ni vanliga som visar era klockor i tråden istf den person som endast kommer in i tråden och uppviglar i någon politisk eller helt egen agenda.

Nämner ingen vid namn då jag inte vill hänga ut någon person, men det kan vara så att användarnamnet börjar på S och slutar på gte.
Screenshot_20231013_161409_Chrome.jpg


Ha en trevlig helg allihop!
Fortfarande samma klocka på mig, men blir kanske ett byte ikväll! 😇
Haha, jag uppviglar inte! Det var bara ett fånigt försök till att vara rolig.
Ta det inte så seriöst, om du sett mina tidigare inlägg förstår du att jag inte är emot att samla klockor för att de är ryska.

Lägger in en bild jag med då

P_20231013_164108.jpg
P_20231013_164100.jpg


Tyvärr har den slutat fungera.

edit ser nu en lös skruv på baksidan. Någon som vet om det brukar vara friktionslock eller skruvade lock på dylika? Finns inga "grepp" för att skruva och ser inte något ställe där man kan bända upp. Den var väldigt billig bör tilläggas.
 
Senast ändrad:

Stup

Panerai
2-Faktor
Haha, jag uppviglar inte! Det var bara ett fånigt försök till att vara rolig.
Ta det inte så seriöst, om du sett mina tidigare inlägg förstår du att jag inte är emot att samla klockor för att de är ryska.

Lägger in en bild jag med då

P_20231013_164108.jpg
P_20231013_164100.jpg


Tyvärr har den slutat fungera.

edit ser nu en lös skruv på baksidan. Någon som vet om det brukar vara friktionslock eller skruvade lock på dylika? Finns inga "grepp" för att skruva och ser inte något ställe där man kan bända upp. Den var väldigt billig bör tilläggas.
Fickur brukar ha ett smalt spår där man kan få in ett knivblad eller likande mellan baklocket och boetten. Sen är det bara bända försiktigt
 

Sgte

Omega
Fickur brukar ha ett smalt spår där man kan få in ett knivblad eller likande mellan baklocket och boetten. Sen är det bara bända försiktigt
Ja, jag lyckades få upp den och skruvade åt den lösa skruven men det är något annat fel. Balanshjulet eller vad det heter gungar helt löst så den är nog död.
Om någon vill ha den så skänker jag den mot portokostnad.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Haha, jag uppviglar inte! Det var bara ett fånigt försök till att vara rolig.
Ta det inte så seriöst, om du sett mina tidigare inlägg förstår du att jag inte är emot att samla klockor för att de är ryska.

Lägger in en bild jag med då

P_20231013_164108.jpg
P_20231013_164100.jpg


Tyvärr har den slutat fungera.

edit ser nu en lös skruv på baksidan. Någon som vet om det brukar vara friktionslock eller skruvade lock på dylika? Finns inga "grepp" för att skruva och ser inte något ställe där man kan bända upp. Den var väldigt billig bör tilläggas.

Är det ett glas till baksidan? Kul!

Molnia?
 

Sgte

Omega
Snart dags för liten middagsbjudning hos goda grannar och vänner... oj, är klocka redan så mycket?! 😱
Näjustdet, 24h-verk... 😎
20231013_183545.jpg
Kräver en del tillvänjning för ögat/hjärnan det där! Timvisaren har en komplikation som gör att den går hastigheten x0,5 antar jag?

Den andra kronan styr den yttre ringen? Vad är dess funktion?
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Kräver en del tillvänjning för ögat/hjärnan det där! Timvisaren har en komplikation som gör att den går hastigheten x0,5 antar jag?

Den andra kronan styr den yttre ringen? Vad är dess funktion?
Den med olika färger indikerar arbets-skiften till sjöss eller vid arbete vid polar-stationen vid sydpolen. Den med 24h-bezel ger ju uppenbarligen GMT-funktionalitet.
20231013_185809.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Haha, jag uppviglar inte! Det var bara ett fånigt försök till att vara rolig.
Ta det inte så seriöst, om du sett mina tidigare inlägg förstår du att jag inte är emot att samla klockor för att de är ryska.

Lägger in en bild jag med då

P_20231013_164108.jpg
P_20231013_164100.jpg


Tyvärr har den slutat fungera.

edit ser nu en lös skruv på baksidan. Någon som vet om det brukar vara friktionslock eller skruvade lock på dylika? Finns inga "grepp" för att skruva och ser inte något ställe där man kan bända upp. Den var väldigt billig bör tilläggas.

Har du en bild på andra sidan? Gärna urverket med
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Haha, jag uppviglar inte! Det var bara ett fånigt försök till att vara rolig.
Ta det inte så seriöst, om du sett mina tidigare inlägg förstår du att jag inte är emot att samla klockor för att de är ryska.

Lägger in en bild jag med då

P_20231013_164108.jpg
P_20231013_164100.jpg


Tyvärr har den slutat fungera.

edit ser nu en lös skruv på baksidan. Någon som vet om det brukar vara friktionslock eller skruvade lock på dylika? Finns inga "grepp" för att skruva och ser inte något ställe där man kan bända upp. Den var väldigt billig bör tilläggas.

Föresten skall du inte ta mina inlägg allt för seriöst heller (eller borde man göra det?)! Jag förstog iallafall inte att dina inlägg var ett skämt...

Jag hade kunnat tänka mig hjälpa till med din klocka, antingen hjälp här eller att jag skulle tittat på den. Inte imöjligt att jag skulle kunna ha en balansaxel som passar.

Nej, nu skall jagg snart gå o lägga mig, ser i kors nästan... Undra vad det blir för klocka imorgon?

Tar ett lume-shot på kvällens klocka som sista inlägg ikväll.
20231013_220921.jpg


Sov gott!
 

Sgte

Omega
Föresten skall du inte ta mina inlägg allt för seriöst heller (eller borde man göra det?)! Jag förstog iallafall inte att dina inlägg var ett skämt...

Jag hade kunnat tänka mig hjälpa till med din klocka, antingen hjälp här eller att jag skulle tittat på den. Inte imöjligt att jag skulle kunna ha en balansaxel som passar.

Nej, nu skall jagg snart gå o lägga mig, ser i kors nästan... Undra vad det blir för klocka imorgon?

Tar ett lume-shot på kvällens klocka som sista inlägg ikväll.
20231013_220921.jpg


Sov gott!
Tycker att du kunde ha tagit diskussionen med mig i sådant fall istället för att sitta och bygga upp aggression i tysthet tills du sprack.

Men det är ok - vi är alla olika.
 
Topp