Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hittade denna bild på omslaget till Hobbex-katalogen 1972-73. Spana in priset på Exacta-kronografen!
![]()
Även om man tar hänsyn till inflationen har värdet utöver det stigit minst 10 gånger för en klocka i NOS-skick.139,50 kr... Jag beställer gärna ett par stycken!
Hittade denna bild på omslaget till Hobbex-katalogen 1972-73. Spana in priset på Exacta-kronografen!
![]()
Min ligger i tryggt förvar i originalaskenOmg! Eller Hmg! (vi lever ju ändå i Svedala).
1106 kr för en helt ny kronograf, jag tackar och tar emot! Någon som har en begagnat i mint skick för 300:-?
![]()
Min ligger i tryggt förvar i originalasken
![]()
Den är oanvänd, ja, men nej, betalade inte riktigt 139,50 kr...Oanvänd?!vihf?
Betalde du 139.50:- för den![]()
Någon som erfarenhet av att köpa klockor från Ryssland?
Hört de är billigare där nämligen
23 kameler!Första & andra klockan i första paketet...
Luch 2209 SU, 23 kameler, med fascetterat glas, fungerar. Med orginalarmband, men saknade spänne, så jag lånade ett ifrån lådan. Dock är sprinten inte hundra, får leta reda på någon bättre.
Innan
![]()
Efter
![]()
![]()
Urverk
![]()
Zaria 2009B Russia, 21 kameler , fungerar, men ett tavelben är nog av, får fixa till det.
Innan, en del dna...
![]()
![]()
Efter
![]()
Urverk
![]()
![]()
23 kameler!
Är den verkligen från Sovjet?
Inte från typ Arabien?
![]()
![]()
Tisdag morgon och jag är med yngsta dottern hos tandläkaren.
![]()
Hoppas dotterns tänder inte var lika rassliga som den där länken?Tisdag morgon och jag är med yngsta dottern hos tandläkaren.
![]()
Det är nog lite rassel i munnen på dottern pga pågående tandreglering, men det kommer att bli jättefibt när det är klart och betydligt snyggare jmf med hur det ser ut i pappans mun, kan jag meddelaHoppas dotterns tänder inte var lika rassliga som den där länken?
![]()
![]()
Det är nog lite rassel i munnen på dottern pga pågående tandreglering, men det kommer att bli jättefibt när det är klart och betydligt snyggare jmf med hur det ser ut i pappans mun, kan jag meddela
Länken är faktiskt en oerhört orasslig sådan, som sitter ovanligt bekvämt på handleden. Köpt NOS från Ukraina för två år sedan. Ja, den var i vanlig ordning för lång för att passa min sparris-handled, men sådant går ju att åtgärda.
![]()
Jag fick en lite kul leverans idag. Jag beställde två NOS boetter till Komandirskie 3133 för ett tag sedan (Komandirskie i kronografutförande). Boetterna är NOS och riktigt fina.
![]()
Tillsammans med dessa fick jag även ett Vostok-urverk, som fö inte har någonting med boetterna att göra. Det är frågan om ett 2414-verk...
![]()
... eller?
![]()
... hmm, någon har satt dit en brygga från ett 2409... Bryggan är tydligt äldre jmf med resten av urverket. (kolla fasningen på kanten)