• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Skön vårkänsla i Uppsala idag.
Ingen riktig värme ännu, men soligt och fint.
Då åker sol- och badklockan deluxe på!

Suddigt i bakgrunden, men dock, syns domkyrkans torn!

Vostok Amphibians blanka ”nästan new Ministry”#150659 med egenditknåpade Ploprof-visare.

Ha en härlig Kvalborg vänner!
IMG_5193.jpg

På plats på restaurang i Amsterdam. Väntar på att bli serverade. Funderar på en "Rembrant Burger"... 🤔
20250501_120405.jpg
Om du går på Rembrandt-museet skall du inte missa ett av hans första verk.
Finns långt in i en av de sista rummen!
REMBRANDT.png

Idag kör ni väl rött för att helga dagen?
Sålde min röda Komandirskie, så idag får det bli röd tröja, "nästan rött läder" och en klassisk jättelik Zvezda!
IMG_5200.jpg

UPP TILL KAMP!!!

Om du går på Rembrandt-museet skall du inte missa ett av hans första verk.
Finns långt in i en av de sista rummen!
REMBRANDT.png

Idag kör ni väl rött för att helga dagen?
Sålde min röda Komandirskie, så idag får det bli röd tröja, "nästan rött läder" och en klassisk jättelik Zvezda!
IMG_5200.jpg

UPP TILL KAMP!!!
Hmm, missade tyvärr den tavlan, men väldigt intressant att gå omkring i huset där han levde, även om allt är renoverat och återställt.

Najs! Trodde först du byggt dig en riktig man cave! Fin klocka! Inte så ofta jag ser en sån i fint skick.

I wish! Gästrummet hemma har börjat kallas min man cave (inte av mig), men det är för att jag lyckats få ett litet bord till mina klockor och några få tavlor på väggarna som jag tycker är hyfsat rumsrena.
20250502_112610.jpg
20250502_112559.jpg
20250502_112530.jpg

20250502_113846.jpg

Tack! Jo, den är i helt ok skick, lite repor finns, men har ändå lyckats klara sig bra...
🙂

Senast ändrad:
Nytt idag med, fungerar men lär nog behöva service (det var en del extra olja på tavlan, så överoljad gissningsvis).

Min första mekaniska Slava TV, har en quartz med sedan tidigare.
20250502_141012.jpg

Fick fixa till rotorn igår kväll, den att löst pga det lilla blecket som håller rotorn var utslitet. Jag tog fram stansstället och gjorde så det blev ett lite mindre hål. Blev inte supersnyggt men det får duga tills jag hittar ett bättre bleck. Bytte packning med på snabbdatum-pinnen.
20250501_214859.jpg

I wish! Gästrummet hemma har börjat kallas min man cave (inte av mig), men det är för att jag lyckats få ett litet bord till mina klockor och några få tavlor på väggarna som jag tycker är hyfsat rumsrena.
20250502_112610.jpg
20250502_112559.jpg
20250502_112530.jpg

20250502_113846.jpg

Tack! Jo, den är i helt ok skick, lite repor finns, men har ändå lyckats klara sig bra...
🙂
Trevlig verkstad! Mitt tålamod räckte inte riktigt så långt när det kom till skruvandet. Har inget verktyg för fjädrar så man blir ju toksur redan i första momentet när man skall sätta ihop ett verk. :D:D

Tillbaka
Topp