Jimpa
Silver
Den där var bra! Dagarna på kyrilliska skojar man inte bort!Blir lite sugen på o skaffa en Big 6!
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den där var bra! Dagarna på kyrilliska skojar man inte bort!Blir lite sugen på o skaffa en Big 6!
![]()
Kult!Längesedan denna luftades
![]()
Har haft tråkigare klockor
En vintage Sturmanskie chronograph håller tiden åt mig idag. Jag har letat länge efter ett bra exemplar av den här kronografen i stål. De är inte speciellt ovanliga men det är svårt att köpa nu när Ryssland är blockerat.
Det här kanske blir min nya "beater"?![]()
Jädra fin den där!grymt jobbat.Servat denna igår, nu går den som den skall och sackar inte längre!![]()
![]()
![]()
Jädra fin den där!grymt jobbat.![]()
Oj jädrans vad den där tavlan såg upptagen ut! Många bollar i luften på nått vis. (Jag gillade starkt sekundvisaren med den där klossen!)Sadko söndag idag.![]()
Tackar!det var en kul liknelse så den köper jagOj jädrans vad den där tavlan såg upptagen ut! Många bollar i luften på nått vis. (Jag gillade starkt sekundvisaren med den där klossen!)
Märklig liknelse hära, men jag tänker på hur jag råkat slänga ett getöga nångång (på en ungdom som flyger fram i menyerna på sin klösbräda ”telefon”). Det går satans fort och går som ett klockspel! Zoom Pang swish Poffhela världen inom räckhåll.
Tänk vad en tavla kan säga utan ett enda ord.
Jag har en Ryss än så länge, men den tavlan jag har på den är fan också lite uppkäftig och händelserikden hälsar en fortsatt
trevlig söndag!![]()
’ Bada bing bada boom!”Big Zero sa Bill, Big Zero sa Bull.
Dagens trippel
![]()
’ Bada bing bada boom!”Raketerna är uppställda och redo för avfärd
The countdown has BiGin T-minus 6h50m.
Snygg trio!
Kul att du hade samma sovjet som mig!
Det finns ytterligare några läckra BigZ tavlor som hade varit kul att ha hemma. Snart är det Julafton så man kan ju önska sig en kanske![]()
Den fyrkantiga Nefti hade jag faktiskt kunnat tänka mig. Men är det ett bolag eller syftar de på Rosneft? Hittar nada när jag letar.Mmm. Finns en del...
Här lite från internet, gammalt blandat med nytt. Den gröna är en stentavla, skall tydligen finnas i röd sten med.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Riktigt bra![]()
![]()
Byter band från orange sommargummi på denna, testar med vitt Nato. Känns som det funkar iaf!
Jag har kikat lite på en med svart urtavla och röd sekundvisare på Ebay, varit på väg att klicka hem några gånger…Mmm. Finns en del...
Här lite från internet, gammalt blandat med nytt. Den gröna är en stentavla, skall tydligen finnas i röd sten med.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De där är riktigt fina. Detta var ju det utförande som Sturmanskien hade fram tills 31659-verket kom ca 1986.En vintage Sturmanskie chronograph håller tiden åt mig idag. Jag har letat länge efter ett bra exemplar av den här kronografen i stål. De är inte speciellt ovanliga men det är svårt att köpa nu när Ryssland är blockerat.
Det här kanske blir min nya "beater"?![]()
Jag är supernöjd med den här kronografen. Armbandet är inte sådär jätteroligt. Det är orginal men jag kanske letar upp ett Okeah-armband till den senare.De där är riktigt fina. Detta var ju det utförande som Sturmanskien hade fram tills 31659-verket kom ca 1986.
Den fyrkantiga Nefti hade jag faktiskt kunnat tänka mig. Men är det ett bolag eller syftar de på Rosneft? Hittar nada när jag letar.
![]()
![]()
Byter band från orange sommargummi på denna, testar med vitt Nato. Känns som det funkar iaf!
Jag har kikat lite på en med svart urtavla och röd sekundvisare på Ebay, varit på väg att klicka hem några gånger…
![]()
Aha, tack. Ja inte helt förvånad efter att ha kollat runt lite kanske. Hittade även en likadan i guld…Ingen aning, men tror inte det är Rosneft, då hade de skrivit ut hela namnet.
Funkar!
Det där är nog en hittepå! Tror både boett, tavla och visare är tillverkad i Kina.