• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Blir lite sugen på o skaffa en Big 6!
1000017262.jpg
Den där var bra! Dagarna på kyrilliska skojar man inte bort!

Sett en del kronografer på sistone, så det blev dags att väcka min Poljot Aviator 6773778B till liv.
Detta är den äldre 40mm-modellen (nyare 6775778B är 42mm med tvådelade kronografknappar).
Tillverkades av Volmax ca 2008-2011.
Min kan vara av en upplaga på 999 klockor – min märkt nr 194.

Som pre-dinner drink: en tweakad Last Plane.

God lördag klockonauter!
IMG_6465.jpeg

Oj jädrans vad den där tavlan såg upptagen ut! Många bollar i luften på nått vis. (Jag gillade starkt sekundvisaren med den där klossen!)

Märklig liknelse hära, men jag tänker på hur jag råkat slänga ett getöga nångång (på en ungdom som flyger fram i menyerna på sin klösbräda ”telefon”). Det går satans fort och går som ett klockspel! Zoom Pang swish Poff 💨 hela världen inom räckhåll.

Tänk vad en tavla kan säga utan ett enda ord.
Jag har en Ryss än så länge, men den tavlan jag har på den är fan också lite uppkäftig och händelserik 🥂 den hälsar en fortsatt
trevlig söndag!
IMG_5970.jpeg

Oj jädrans vad den där tavlan såg upptagen ut! Många bollar i luften på nått vis. (Jag gillade starkt sekundvisaren med den där klossen!)

Märklig liknelse hära, men jag tänker på hur jag råkat slänga ett getöga nångång (på en ungdom som flyger fram i menyerna på sin klösbräda ”telefon”). Det går satans fort och går som ett klockspel! Zoom Pang swish Poff 💨 hela världen inom räckhåll.

Tänk vad en tavla kan säga utan ett enda ord.
Jag har en Ryss än så länge, men den tavlan jag har på den är fan också lite uppkäftig och händelserik 🥂 den hälsar en fortsatt
trevlig söndag!
IMG_5970.jpeg
Tackar!det var en kul liknelse så den köper jag😂👍!jag gillar med allt som händer i tavlan men det är tyvärr svårt att fånga på bild.
Snygg big zero och de skojar man inte bort hur som helst heller och min önskar go söndag med.
image.jpg

’ Bada bing bada boom!” 🚀 Raketerna är uppställda och redo för avfärd 🙌 The countdown has BiGin T-minus 6h50m.
Snygg trio!
Kul att du hade samma sovjet som mig!
Det finns ytterligare några läckra BigZ tavlor som hade varit kul att ha hemma. Snart är det Julafton så man kan ju önska sig en kanske 😅👍

Mmm. Finns en del...

Här lite från internet, gammalt blandat med nytt. Den gröna är en stentavla, skall tydligen finnas i röd sten med.

1000017307.jpg
1000017306.jpg

1000017305.jpg
1000017294.jpg
1000017293.jpg
1000017292.jpg
1000017291.jpg
1000017290.jpg
1000017289.jpg

1000017302.jpg
1000017298.jpg
1000017297.jpg
1000017296.png
1000017295.png

En vintage Sturmanskie chronograph håller tiden åt mig idag. Jag har letat länge efter ett bra exemplar av den här kronografen i stål. De är inte speciellt ovanliga men det är svårt att köpa nu när Ryssland är blockerat.
Det här kanske blir min nya "beater"?
1000007533.jpg
De där är riktigt fina. Detta var ju det utförande som Sturmanskien hade fram tills 31659-verket kom ca 1986.

Den fyrkantiga Nefti hade jag faktiskt kunnat tänka mig. Men är det ett bolag eller syftar de på Rosneft? Hittar nada när jag letar.

Ingen aning, men tror inte det är Rosneft, då hade de skrivit ut hela namnet.

IMG_4755.jpeg

IMG_4761.jpeg

Byter band från orange sommargummi på denna, testar med vitt Nato. Känns som det funkar iaf!

Funkar!

Jag har kikat lite på en med svart urtavla och röd sekundvisare på Ebay, varit på väg att klicka hem några gånger…

IMG_4767.jpeg

Det där är nog en hittepå! Tror både boett, tavla och visare är tillverkad i Kina.

Tillbaka
Topp