• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
God morgon!
Idag blev det en gammal Vostok på armen.

1665638005698.jpeg

Jag har förstått att Invicta är ett märke som alla älskar att hata.
Men jag undrar egentligen varför.
Är de så dåliga, eller fula, eller för mycket kopierade av dyra märken?
Nån som kan handleda mig i verkligheten?
Skulle annars nästan vara coolt att köpa en Invicta bara för att...
Jag har faktisk en invicta och den kom med seiko nh35a verk dock va den trasig när jag fick den (bom som gått av mm). så det blev en rejäl modifiering av den med ned-filning av invicta text och logotyper samt annan urtavla och visare mm. Jag tycker den fungerar riktigt bra men det är ju ett skapligt urverk i från början så det kanske finns värre modeller av dem??

Jag har förstått att Invicta är ett märke som alla älskar att hata.
Men jag undrar egentligen varför.
Är de så dåliga, eller fula, eller för mycket kopierade av dyra märken?
Nån som kan handleda mig i verkligheten?
Skulle annars nästan vara coolt att köpa en Invicta bara för att...

Det har väl o göra med främst två saker, de kan vara rätt vulgära jämnfört med traditionella klockor samt att deras prissättning har varit rätt knäpp (varierar stort för samma objekt). Sedan har de ju iofs lite mer vanliga modeller med...

Klart man är sugen? 🤣

Det har väl o göra med främst två saker, de kan vara rätt vulgära jämnfört med traditionella klockor samt att deras prissättning har varit rätt knäpp (varierar stort för samma objekt). Sedan har de ju iofs lite mer vanliga modeller med...

Klart man är sugen? 🤣

Dubbelraggare! :D "Invicta Reserve" - är det en årgångsklocka? Lagrad?

Klart man är sugen? 🤣
Vad är det där? Hur kom dom fram till den där designen?? LSD??? :eek:😂😂😂

Först och främst, fan vad tråkigt att den mysigaste tråden har tappat mycket av aktiviteten, älskar att lurka här.

Jag har en moddad grön Vostok med en 150 boett jag verkligen gillar, men den upplevs som ganska stor pga boetten så den ligger mest i lådan. Är det någon som är sugen på att byta mot en annan grön Vostok med annan boett? Eller är det någon som har förslag på vart jag kan köpa en? Sneglat på denna https://online.vostokinc.com/katalog-tovarov/amfibija-2416-960896 men gissar att det är svårt att få hem pga sanktionerna..

EDIT: Bjussar på bilder också!
9E2E5675-C926-4145-BED5-C1FAAED16626.jpeg

57274A99-AE28-4A83-A1E9-5C430AC95A62.jpeg

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp