Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du kan va mäster!Precis. Det är mäster @v0n som har byggt den.![]()
Canvas till den där är på g. Jag ska bara....God söndag vänner!![]()
![]()
Ja det är galet vad tiden slinger iväg. Designen på Vonstok är dock tidlös och den kommer aldrig att lämna samlingen.Du kan va mäster!
Minns den där som igår...fast jäklar va tiden går![]()
Det är ett bund köpt på Ebay från tyskland.Canvas till den där är på g. Jag ska bara....Vad är det för häftigt läder som sitter på nu?
Ja det är galet vad tiden slinger iväg. Designen på Vonstok är dock tidlös och den kommer aldrig att lämna samlingen.![]()
Snyggt jobbat och välkommen ner i kaninhålet!Jag kommer ifrån en familj som verkligen är ryssskeptisk, därför är det väldigt otippat att jag ens skulle testa en rysk klocka.
Det hela började med att jag impulsköpte ett 22 mm läderband i sadelläder här på klocksnack men klockan jag hade tänkt ha den till passade inte riktigt ihop. I min ”skrotlåda” hade jag dock en Vostok som var riktigt risig. Man har ju hört att Vostoks urverk är lite som en Kalashnikov, häll ur leran och spruta i lite 5-56 och det tickar på i typ 10 år… Tyvärr var hårfjädern av, och jag hittade inte ny balans med hårfjäder utanför Mordor… så istället tänkte jag mig en ghetto-quartz-frankenscubadude. Tyvärr har jag ingen tillgång till lasersvets så det blev en fullösning där man var tvungen att plocka ur urverket för att ställa om klockan. I försöken till att koppla del av orginalbommen till kvartsbommen så måste jag erkänna att jag började bli lite imponerad av Vostoks originalitet.
Hursom så blev jag lite charmad av hela konceptet (dock ej av att behöva plocka isär vid tidsställning). Jag hittade ett helt nytt urverk på Ebay från Polen. Och där började det spåra ur åt andra hållet. Bezeln var typ slipad via asfalt och visarna var ”ruttna”. Istället för att leta orginalbezel och orginalvisare blev det istället eftermarknad…
Jag vågade inte ta ur glaset då jag var tvungen att slipa ner plasten ganska hårt pga djupa repor. Men boetten fick en omgång i blästern.
![]()
Verket gick över förväntan, kanske något svår att rucka.
![]()
Slutresultatet blev väldigt ”Franken” men jag är nöjd.
Om någon är upprörd över att jag moddar så kan jag lugna med att jag typ har fastnat lite för Vostok, har redan köpt en mer Vintage original och risken finns att det blir fler orginal….
![]()
![]()
![]()
![]()
Och denna kaninen skuttar till posten. Har fått paketski!Snyggt jobbat och välkommen ner i kaninhålet!![]()
Klart du ska vara nöjd! Lyxigt med riktiga blästringsprylar, körde själv budget-skaka-krossad-vinflaska-i-en-påse häromveckan...Jag kommer ifrån en familj som verkligen är ryssskeptisk, därför är det väldigt otippat att jag ens skulle testa en rysk klocka.
Det hela började med att jag impulsköpte ett 22 mm läderband i sadelläder här på klocksnack men klockan jag hade tänkt ha den till passade inte riktigt ihop. I min ”skrotlåda” hade jag dock en Vostok som var riktigt risig. Man har ju hört att Vostoks urverk är lite som en Kalashnikov, häll ur leran och spruta i lite 5-56 och det tickar på i typ 10 år… Tyvärr var hårfjädern av, och jag hittade inte ny balans med hårfjäder utanför Mordor… så istället tänkte jag mig en ghetto-quartz-frankenscubadude. Tyvärr har jag ingen tillgång till lasersvets så det blev en fullösning där man var tvungen att plocka ur urverket för att ställa om klockan. I försöken till att koppla del av orginalbommen till kvartsbommen så måste jag erkänna att jag började bli lite imponerad av Vostoks originalitet.
Hursom så blev jag lite charmad av hela konceptet (dock ej av att behöva plocka isär vid tidsställning). Jag hittade ett helt nytt urverk på Ebay från Polen. Och där började det spåra ur åt andra hållet. Bezeln var typ slipad via asfalt och visarna var ”ruttna”. Istället för att leta orginalbezel och orginalvisare blev det istället eftermarknad…
Jag vågade inte ta ur glaset då jag var tvungen att slipa ner plasten ganska hårt pga djupa repor. Men boetten fick en omgång i blästern.
![]()
![]()
Om någon är upprörd över att jag moddar så kan jag lugna med att jag typ har fastnat lite för Vostok, har redan köpt en mer Vintage original och risken finns att det blir fler orginal….
![]()
![]()
![]()
![]()
Vilken häftig kombo! Vart hittade du de visarna?Klart du ska vara nöjd! Lyxigt med riktiga blästringsprylar, körde själv budget-skaka-krossad-vinflaska-i-en-påse häromveckan...
Slutresultatet blev inte så värst lyxigt
![]()
Åh tackar! Äh, det är bara gammalt skrot jag hittade i lådan (moddar inte så mycket längre). Eftermarknadsvisare för sneiko, skelettyp med lumad ram.Vilken häftig kombo! Vart hittade du de visarna?
Om du vill blästrar jag gärna din klocka.
Modda på bara!! Välkommen hit och snyggt jobbat!!Jag kommer ifrån en familj som verkligen är ryssskeptisk, därför är det väldigt otippat att jag ens skulle testa en rysk klocka.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja det där är ju en Amphibia så det ska det väl göra.. Även pilvisare och lumad "lolipopp" sekund hör till Amphibia så det där stämmer nogKompost. Men skall det verkligen sitta vanliga Amfibialock på dessa??
Hm. Får läsa på lite.
![]()
![]()
Blä.Ja fast det locket hörde hemma på en Komandirskie boett och passar ej på en Ampibia boett då det är mindre![]()
Den såg ju att va i väldigt fint skick och ingen "ryss urmakare" som skruvat upp bakboetten med sax eller skjutmått och repat ner ringen eller baklocket..Kompost. Men skall det verkligen sitta vanliga Amfibialock på dessa??
Hm. Får läsa på lite.
![]()
![]()
Lätt att vrida upp, aningen trög att ställa tiden på. Kan inte köra i tajjen och se hur den går för den är... just det - nerpackad. Armbandet hör dock inte till. Sitter fel och får gnaga sig över hörnen på bandhornen. Blir att byta. Men bandet är fint annars. Ostämplat så säkert tjing tjong långkalsong kvalitet.Den såg ju att va i väldigt fint skick och ingen "ryss urmakare" som skruvat upp bakboetten med sax eller skjutmått och repat ner ringen eller baklocket..
Grymt fin!! Stort grattis till det kapet!!![]()
![]()
![]()
Jag tror fanken du är först av oss här inne att få tag på en sån där!Lätt att vrida upp, aningen trög att ställa tiden på. Kan inte köra i tajjen och se hur den går för den är... just det - nerpackad. Armbandet hör dock inte till. Sitter fel och får gnaga sig över hörnen på bandhornen. Blir att byta. Men bandet är fint annars. Ostämplat så säkert tjing tjong långkalsong kvalitet.
Bilderna jag lade upp är ju med förstoring så allt syns ju... utan förstoring ser jag en liten repa på baksidan. Thats it. Den hade kanske kunnat passera som ny om inte datumbladet börjat gulna lite lätt. Med tanke på att jag har ett försvarligt antal rosthögar och ett halvdussin i molekyler (lär aldrig få ihop dem) så känns det ju bra att väga upp lite med en udda och inte långt från mint-ish klocka för en gångs skull. Men det är ju tur det handlar om att hitta denna. Hittade en som hade lite felsatt rubrik så folk hittade den nog inte när de sökte. Den låg liksom ute som "Poljot-Slava-Paketa-Vostok-CCCP-USSR-Raggatorsk". Inte ett ord om W&CM. Och resten av annonstexten var på tyska...Jag tror fanken du är först av oss här inne att få tag på en sån där!
Jag har ju letat ett tag jag med men ej hittat "rätt" om ens någon för dom växer ju inte på träd så att säga![]()
Ja det är klart du hittade den om den låg ute som "Raggatorsk"Bilderna jag lade upp är ju med förstoring så allt syns ju... utan förstoring ser jag en liten repa på baksidan. Thats it. Den hade kanske kunnat passera som ny om inte datumbladet börjat gulna lite lätt. Med tanke på att jag har ett försvarligt antal rosthögar och ett halvdussin i molekyler (lär aldrig få ihop dem) så känns det ju bra att väga upp lite med en udda och inte långt från mint-ish klocka för en gångs skull. Men det är ju tur det handlar om att hitta denna. Hittade en som hade lite felsatt rubrik så folk hittade den nog inte när de sökte. Den låg liksom ute som "Poljot-Slava-Paketa-Vostok-CCCP-USSR-Raggatorsk". Inte ett ord om W&CM. Och resten av annonstexten var på tyska...Samtidigt... man känner sig inte helt frisk när man inser att man likväl nosade rätt på den.
![]()
Nästa kap: Drutten?Ja det är klart du hittade den om den låg ute som "Raggatorsk"![]()
Stoort grattis som sagt!! Snyggt fångat!!![]()
Hahahaha!!Nästa kap: Drutten?
![]()
Nästa kap: Drutten?
![]()
Hahahaha!!
![]()
Мужские часы Umnyashov с объемным рисунком «Гена и Чебурашка» | Цена, фото, характеристики - «Smirs»
⌚ В наличии мужские часы Umnyashov с иллюстрированным циферблатом «Гена и Чебурашка» ✅ Корпус из стали, механизм Восток 2415Б ⛟ Доставка по всей России!smirs.com
Mm... kan behöva en sådan men lurar på en annan militär just nu...Mmmm!me like!!morrn själv föresten!
![]()
![]()