• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljannonser och ansvarstagande

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Fast han kan ju knappast gjort affären i god tro själv då han säger att han köpt en fejk omega från en omega AD. Låter osannolikt och en mer trolig förklaring är att han pga ett sådant påstående varit fullt medveten och med uppsåt sålt en kopia.
Och att han även har tre nya Breitling till försäljning säger ju en del. Rätt hög sannolikhet att även dessa är kopior. Enda som saknas nu är ju ett par stålsubbar och en LV-väska.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kan tillägga i detta ärende att jag ägt flertalet PO och även en GoodPlanet som detta var tidigare.
Klockan var i fint skick och jag fick ett gott intryck av honom både i konversationen och när vi sågs.
5 dagar efter affären lossnade några stift i länken och klockan gick i backen
Stöten gjorde att en del från verket lossnade.
I detta ärende handlar det inte om att klockan gick sönder. Jag hade accepterat kostnadsförslaget och fått OK av mitt försäkringsbolag.
Men då SG/Omega hörde av sig att det var en förfalskning krävde jag återbetalning som säljaren vägrar göra
Tycker faktiskt det är ett solklart bedrägeri även om säljaren själv gjort affären i god tro.

Ansvarig hos Omega hävdar själv att det är en förfalskning modell ”avancerad”

Skulle heller aldrig smutskasta någon utan anledning.
Om nu Omega gett sitt utlåtande om en förfalskning anser jag inte säljaren vara seriös om han inte återbetalar köpeskillingen.
”God tro” har inte funnits på länge. Han har definitivt fullt ansvar.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Kan tillägga i detta ärende att jag ägt flertalet PO och även en GoodPlanet som detta var tidigare.
Klockan var i fint skick och jag fick ett gott intryck av honom både i konversationen och när vi sågs.
5 dagar efter affären lossnade några stift i länken och klockan gick i backen
Stöten gjorde att en del från verket lossnade.
I detta ärende handlar det inte om att klockan gick sönder. Jag hade accepterat kostnadsförslaget och fått OK av mitt försäkringsbolag.
Men då SG/Omega hörde av sig att det var en förfalskning krävde jag återbetalning som säljaren vägrar göra
Tycker faktiskt det är ett solklart bedrägeri även om säljaren själv gjort affären i god tro.

Ansvarig hos Omega hävdar själv att det är en förfalskning modell ”avancerad”

Skulle heller aldrig smutskasta någon utan anledning.
Om nu Omega gett sitt utlåtande om en förfalskning anser jag inte säljaren vara seriös om han inte återbetalar köpeskillingen.
Skriv i hans GG tråd?
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Vad är det som är off på just dom? Genuint nyfiken. Fin nivå på tråden trots ämnet...kul.

Transocean tex, beskrivs som helt ny 2019 men vad jag vet så slutade den att tillverkas 2016. Bandet ser konstigt ut och jag tycker allmänt att proportionerna ser off ut. Även graveringen. Nu är det ju alldeles för dåliga bilder för att säga säkert men jag viker bak öronen i alla fall.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Okej, men dessa borde väl ha tillgång till samma register som tillverkaren? Om inte så är det en förbättringsmöjlighet!
Om det inte har förändrats så tar en registersökning väldigt tar lång tid. Inkubationstiden funkar för handlare men inte för serviceställen. Vissa tillverkare har egna register men de blir ju inte lika omfattande.
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Transocean tex, beskrivs som helt ny 2019 men vad jag vet så slutade den att tillverkas 2016. Bandet ser konstigt ut och jag tycker allmänt att proportionerna ser off ut. Även graveringen. Nu är det ju alldeles för dåliga bilder för att säga säkert men jag viker bak öronen i alla fall.
Att annonsören dessutom lägger in dåliga bilder och skärmdumpar gör ju inte saken bättre. Finns kanske en tanke bakom det.
 
J

Jimmy042

Guest
Om det inte har förändrats så tar en registersökning väldigt tar lång tid. Inkubationstiden funkar för handlare men inte för serviceställen. Vissa tillverkare har egna register men de blir ju inte lika omfattande.
Okej, trodde det var så enkelt som en sökning i en databas där det direkt kom upp om den är flaggad eller ej.
 

Lyfali

Cartier
Transocean tex, beskrivs som helt ny 2019 men vad jag vet så slutade den att tillverkas 2016. Bandet ser konstigt ut och jag tycker allmänt att proportionerna ser off ut. Även graveringen. Nu är det ju alldeles för dåliga bilder för att säga säkert men jag viker bak öronen i alla fall.
Spekulation, nu är det ju 3 år sedan, men har den slutat tillverkas men inte sålts från butiken utan fått lega, så kanske personen menar uttagen 2019, fast skrev från 2019 om (hen inte är klock intresserad) utan bara flippar för pengar.
 
J

Jimmy042

Guest
Det mest sjuka är att det finns en marknad för det
Tycker inte det är särskilt konstigt, enda sättet många människor kan komma i närheten av en "Rolex"
Tror inte de flesta bryr sig ett dugg om själva klockan, däremot uppskattar dom uppmärksamheten den ger. Och då spelar det ingen roll om den är äkta eller falsk.

Samma sak gäller med alla statusprylar, går man en runda på stan så ser man galet många Hugo Boss, Armani, Gucci tröjor, tror knappast de flesta betalt x antal tusen för dessa. Men de får uppmärksamt som om de var äkta. Fel? Ja, men inte särskilt förvånande
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Tycker inte det är särskilt konstigt, enda sättet många människor kan komma i närheten av en "Rolex"
Tror inte de flesta bryr sig ett dugg om själva klockan, däremot uppskattar dom uppmärksamheten den ger. Och då spelar det ingen roll om den är äkta eller falsk.

Samma sak gäller med alla statusprylar, går man en runda på stan så ser man galet många Hugo Boss, Armani, Gucci tröjor, tror knappast de flesta betalt x antal tusen för dessa. Men de får uppmärksamt som om de var äkta. Fel? Ja, men inte särskilt förvånande
Jo men nu pratar vi om falska klockor för 2000 dollar. Går att köpa enklare för billigare peng om man bara är ute efter uppmärksamhet
 

mange99x

Breitling
Exakt. Mitt syfte var inte att landa i en disk om varumärkesintrång och förfalskningar.

Syftet här vara att få Er hjälp och tips på hur jag kan gå tillväga och förhoppningsvis få tillbaka mina pengar.

Och självklart varna Er seriösa entusiaster som finns på detta forum
Ha en härlig dag!!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp