• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Saker vi hört hos AD

Detta hör hemma i en annan tråd, låt oss återgå till topic :)
Sorry...du har helt rätt. Då bidrar jag med ytterligare en okunnig säljare. Provade nya Tudor Chrono hos AD. Eftersom jag inte har världens matigaste handleder upplevs den som stor, både bred och kanske främst hög på mig. Pratade med säljaren och sa att jag gärna skulle köpa en kronograf men att det ofta blir såhär med just kronografer, de tenderar att vara ganska tjocka och den enda som jag egentligen testat som suttit bra är Rolex Daytona. Säljaren tittade oförstående på mig och sa sedan att det är ju samma storlek på de klockorna, Daytonan är lika stor som Tudorn och började sedan prata om att Rolex äger Tudor osv... Jag började så smått argumentera kring storleken men säljaren stod på sig. :banghead:

Senast ändrad:
Sorry...du har helt rätt. Då bidrar jag med ytterligare en okunnig säljare. Provade nya Tudor Chrono hos AD. Eftersom jag inte har världens matigaste handleder upplevs den som stor, både bred och kanske främst hög på mig. Pratade med säljaren och sa att jag gärna skulle köpa en kronograf men att det ofta blir såhär med just kronografer, de tenderar att vara ganska tjocka och den enda som jag egentligen testat som suttit bra är Rolex Daytona. Säljaren tittade oförstående på mig och sa sedan att det är ju samma storlek på de klockorna, Daytonan är lika stor som Tudorn och började sedan prata om att Rolex äger Tudor osv... Jag började så smått argumentera kring storleken men säljaren stod på sig. :banghead:
Blev det någon köplats på Daytona’n? ;)

Måste fråga om just Champagnen vid köp, det är alltså orimligt att det finns på tapeten vid försäljning hos AD? Jag vet att det är långt från ovanligt bland exempelvis auktoriserade bilhandlare att kunna lämna en bra flaska druvjuice i bilen vid ett nyköp....
Sålde en MYCKET lyxig Polarvagn, levererade den med tjocka broderade morgonrockar, slipade kristallglas och en pava rött, väldigt uppskattat av kunden! 👍

Häromsistens någon som satt och fettade ner en klocka som enligt säljaren var såld/reserverad till annan kund. Snubben eskalerade från ”är du säker att den är såld?” —> ”helt säker?” —> ”kan du kolla upp det?” —> ”ring chefen är du snäll”.

45min senare gick han hem med klockan.

Häromsistens någon som satt och fettade ner en klocka som enligt säljaren var såld/reserverad till annan kund. Snubben eskalerade från ”är du säker att den är såld?” —> ”helt säker?” —> ”kan du kolla upp det?” —> ”ring chefen är du snäll”.

45min senare gick han hem med klockan.

Verkar vara en vinnande strategi!

''My fiancé wanted to get a watch to memorialize our trip to Italy, but he couldn't find one anywhere. Watches were just gone," Frankel says of her turquoise dial Day-Date. "I said to him in Portofino, 'I have a feeling we're going to find it.'" They did, but the shop said it was already sold. Undeterred, Frankel pressed: "I said, 'you need to triple check and quadruple check.'" Whaddaya know, it wound up going home with them.''

Verkar vara en vinnande strategi!

''My fiancé wanted to get a watch to memorialize our trip to Italy, but he couldn't find one anywhere. Watches were just gone," Frankel says of her turquoise dial Day-Date. "I said to him in Portofino, 'I have a feeling we're going to find it.'" They did, but the shop said it was already sold. Undeterred, Frankel pressed: "I said, 'you need to triple check and quadruple check.'" Whaddaya know, it wound up going home with them.''

Detta var en tvåton-Daytona. Huruvida den verkligen redan var såld går la att spekulera om.

Var inne hos Kent’s i Sundsvall.
samtidigt kliver det in en fin dam och ska titta på en ”Lite finare klocka till min son”
Hör i bakgrunden hur Anna (duktig säljare) tar fram nån Bratte-ich.
När hon presenterar priset vrålar damen:
35 tusen!
Hur i helvete kan en klocka kosta såååå mycket?
När hon lugnat sig frågar hon om hon kan få titta på ”Den där fina Omegan?”
En Speedy…
Anna snabbar sig och säger, vi tittar på en sån här i stället!”
Då säljer hon en Aerospace till damen!

Jag va på en klockbutik/AD för att hämta ut en klocka för något år sedan. Medans jag va i butiken kom det in en man i vad jag skulle uppskatta 40års åldern. Han påminde lite om comic book guy i Simpsons.
Han tittade runt lite och efter ett tag började han stolt visa upp sitt fickur för både säljaren och mig som tydligen hade varit ett riktigt fynd. Det såg lite ut som något man köper i en souvenirbutik på Ayia Napa men men det kanske va något väldigt speciellt. Han hittade i alla fall en klocka i butiken som han blev väldigt förtjust i. Efter ett tag lämnade han butiken för att sedan komma tillbaka. Då pratade han i telefon ganska högljutt. Den fantastiska klockan beskrevs med diverse klyschor för personen i andra änden "Det är inte en klocka utan ett konstverk", "Klockan är mannens enda smycke" osv. Det man tänkte då va att han uppenbarligen försökte motivera att få köpa den för sin partner.
Redan där hade personen i fråga gett både mig och säljaren ett gott skratt men då kom det. Det va inte någon partner han pratade med utan sin mamma som han nästan desperat försökte övertala 🤣
Han skulle fundera några dagar och återkomma. Nästa gång jag är där och träffar samma säljare måste jag fråga om han lyckades övertala sin mamma.
Är det fel ifall jag tycker detta är ändå lite gulligt?

Ad brukar vara bra och snabba att bjuda på främst kaffe men även bubbel i min mening. Hört massa sjuka frågor och grejer hos ad från "kunder". Känns som två av tre som besöker en ad är idioter och inte vet hur situationen ser ut så fattar att ad är trött på "gemene man" och vill sälja till sina storkunder

Ad brukar vara bra och snabba att bjuda på främst kaffe men även bubbel i min mening. Hört massa sjuka frågor och grejer hos ad från "kunder". Känns som två av tre som besöker en ad är idioter och inte vet hur situationen ser ut så fattar att ad är trött på "gemene man" och vill sälja till sina storkunder

Vad menar du, det är ju den genuina AD-upplevelsen!

1. Läsa på Rolexforums om vad man ska säga för att kirra [modell man vill ha] snabbt.

2. Gå till AD och bedyra hur mkt man genuint älskar klockor och aldrig skulle flippa en klocka. Låtsas om att man gillar [modell man vill ha] enkom pga horologiska faktorer och inte alls för att man går plus i equity på att köpa den.

3. Låtsas om att man gillar alla [modeller man inte vill ha] när de paraderas framför en. Misslyckas med att få sitt namn på ”listan” för [modell man vill ha].

4. Gå därifrån tomhänt, logga in på KS och rakt in på hissa/dissa-tråden där betyget avgörs just av hur mkt kaffe/skumpa man fick peta i sig, hur många kataloger man kunde mygla till sig och hur bra AD-säljaren var på att ljuga med ett leende på läpparna.

1. Läsa på Rolexforums om vad man ska säga för att kirra [modell man vill ha] snabbt.

2. Gå till AD och bedyra hur mkt man genuint älskar klockor och aldrig skulle flippa en klocka. Låtsas om att man gillar [modell man vill ha] enkom pga horologiska faktorer och inte alls för att man går plus i equity på att köpa den.

3. Låtsas om att man gillar alla [modeller man inte vill ha] när de paraderas framför en. Misslyckas med att få sitt namn på ”listan” för [modell man vill ha].

4. Gå därifrån tomhänt, logga in på KS och rakt in på hissa/dissa-tråden där betyget avgörs just av hur mkt kaffe/skumpa man fick peta i sig, hur många kataloger man kunde mygla till sig och hur bra AD-säljaren var på att ljuga med ett leende på läpparna.
Nä. Man går in blir erbjuden kaffe eller champagne. Tackar nej. Träffar den man kan kom dit för eller lämnar in sin klocka för sitt ärende och går vidare. Fråga om en eftertraktad klocka utan rejäl köphistorik känns inte ens aktuellt

Säger inte att du har fel men har du ngn rolig anekdot som du hört hos en Ad som kan liva upp det du nämner? ;)

Ta detta i Rolex tråden
För att hålla i sig till ämnet. Rob Engström erbjuder en dj 31 till 12.5% efter att en kvinna prutat. Kvinnan känner inte att det är tillräckligt var på hon vräker ur sig att hon ska gå till Nymans och se om hon kan få 15% på Nymans innan hon bestämmer sig. M på Rob tappar det helt och ber kvinnan gå till Nymans och inte komma tillbaka och begära samma rabatt igen

För att hålla i sig till ämnet. Rob Engström erbjuder en dj 31 till 12.5% efter att en kvinna prutat. Kvinnan känner inte att det är tillräckligt var på hon vräker ur sig att hon ska gå till Nymans och se om hon kan få 15% på Nymans innan hon bestämmer sig. M på Rob tappar det helt och ber kvinnan gå till Nymans och inte komma tillbaka och begära samma rabatt igen
Får mig att fundera på hur många gånger om dagen kunder på Nymans säger att de ”minsann ska gå till Krons” och vice versa. ;)

Senast ändrad:
Får mig att fundera på hur många gånger lm dagen kunder på Nymans säger att de ”minsann ska gå till Krons” och vice versa. ;)

Man får anta att de flesta nog inte vet att de två butikerna har samma ägare. Känns för mig rimligare än att pruta på det sättet än med argument om hur billigt det vore att beställa från C24 och fuska med tull/moms (men champagne och personlig service på Biblioteksgatan förväntas fortfarande, liksom).

Jag var inne på Bergströms i Malmö för att fråga om service på min fars 70-tals daytona och då var det första säljaren i butiken (den skallige herren) sa ”du vet väl att 90% av de klockorna är fejk/replika”. Alltså innan han hälsat på mig eller överhuvudtaget sett den förespråkade klockan hann han antyda att den kanske är fejk. WOW.

Jag var inne på Bergströms i Malmö för att fråga om service på min fars 70-tals daytona och då var det första säljaren i butiken (den skallige herren) sa ”du vet väl att 90% av de klockorna är fejk/replika”. Alltså innan han hälsat på mig eller överhuvudtaget sett den förespråkade klockan hann han antyda att den kanske är fejk. WOW.
Om man har tourrettes ska man nog inte vara i en branch som kräver socialkompentens.

Tillbaka
Topp