• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Ajajaj, dÄ valde du fel klocka att bli owg med :)
Bifogar vÄrbild pÄ Alpinist med lÀder.
IMG_20171117_100727.jpg

Är med i OWG March sĂ„ SARB017 ligger i lĂ„dan.
 

MasterChief

Rolex
2-Faktor

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Nyfiken frÄga, vad gör den nya gröna till en bÀttre klocka Àn den gamla gröna? Bortse frÄn urverket. :D
Eh, bra frÄga. ;)

Skillnaderna dÄ Àr ju, bandet, lÄset, display caseback och cyklop. Och nÄn mm större. Hm, kanske inte Àr nÄgra direkta förbÀttringar.
 
Jag provade en alpinist idag, jag har alltid varit tveksam till den, men redan nÀr jag sÄg den irl blev jag förvÄnad över hur mycket den tilltalade mig.
1F9F8C94-E411-4B5A-94A4-1B309C164232.jpeg

Otroligt fin i ljuset, och med ett Nato eller annat band kan den absolut vara en het kandidat till nÀstan inköp.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag provade en alpinist idag, jag har alltid varit tveksam till den, men redan nÀr jag sÄg den irl blev jag förvÄnad över hur mycket den tilltalade mig.
1F9F8C94-E411-4B5A-94A4-1B309C164232.jpeg

Otroligt fin i ljuset, och med ett Nato eller annat band kan den absolut vara en het kandidat till nÀstan inköp.
Tavlan Àr vÀldigt lik SARB017. SÄg en review dÀr det sades att Prospexen hade en djupre grön ton i tavlan, men inte ser det ut sÄ?

NÄgon hÀr som sett bÄda och/eller jÀmfört?
 

Ostberg

Omega
Tycker man att priset för de nya varit det som stoppat en sÄ fÄr man 25% Rabatt pÄ klockmagasinets Seiko sortiment om man gÄr med i nyhetsbrevet nu (kod "seiko2520").

Jag bestÀllde hem en grön spb121j1 för ~5700:- kÀndes prisvÀrt nÀr mÄnga SARB017 ligger nÀra 5k begagnat.
De gröna har dock hunnit ta slut nu..
 

Ostberg

Omega
SÄledes Àr nu min första Alpinist bestÀlld och jag hoppas att jag som inte Àr bortskÀmd med en SARB stÄr ut med det vita datumhjulet :D
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
HallÄ i stugan! :) Glad pÄsk!

Idag kom den levererad till dörren med bud. Dyrare Àn mina tidigare, men nu Àr det dyrt med en ny. Tredje gÄngen gillt? Svar: ja!

5732AA32-BE9C-4BCF-9F03-B86254A9B064.jpeg
060EDF33-8A62-469D-96D7-034C56CF69AC.jpeg


Nu fÄr det banne mig vara nog! :)
SÄÄÄÄÄ mycket bÀttre Àn den nya gröna. Förutom urverket, men det Àr skitsamma. :D
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
HÀr fÄr ni nu lite fler bilder. :)

Monterade pĂ„ en ny Oyst...förlĂ„t, Super O’Boyer! lĂ€nk frĂ„n Strapcode/Miltat. Min tredje, det ocksĂ„. ;)

Nu har jag betalat ca 1100 kr mer för Alpinisten, och ca 300 kr mer för lÀnken, Àn jag gjorde sist. SÄ nu Àr jag förhoppningsvis motiverad att behÄlla dem. Keeper!! :)

E20CC426-CEE3-460C-A7E4-3F775536F1A9.jpeg
7B1C5D40-3BA0-420D-B869-3926EE155CBC.jpeg


(Har inte stÀllt tiden Àn, fÄr klÀmma in bÄde paketöppningar och lÀnkförkortningar nÀr 1-Äringen tillÄter. Tar det snart!)
 
Topp