• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Satan i gatan vilket trevligt mejl jag precis fick!

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Låter härligt att du kommer hänga kvar här på forumet!

Angående din fråga, så bor jag i Stockholm men har förmånen att ha ett jobb som innebär en hel del resande. Har varit en del i LA, NY, London och Sydafrika, men jobbet har också tagit mig till många andra spännande platser med allt från Kina till Sydamerika. Kommer fortsätta lägga ut klockbilder både från hemmaplan och från kommande resor.

Ta hand om dig och se till att fira ordentligt till det härliga mail som du fått, @Af Sjodahl ! :)

Hehe...TACK! För dom mycket vänliga orden Greven, låter som du har ett härligt jobb! Saknar lite den tiden jag var ute och snurrade runt om i världen, var kul att komma till nya platser man aldrig hade varit på. Men allt har sin tid, med åldern så blev det tråkigt att vara borta för länge och för många månader om året.

Jag är glad att jag gjorde det, och jag har kvar alla roliga minnen etc, nu är det skönt att var på hemma plan och inte jobba varken kväll eller helg. Var rädd om dig när du är ute och snurrar mannen.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Kan bara gratulera!:) Känner så väl igen mig i din situation men har än så länge saknat guts för att få tummarna ur......
När man läser sånt här så får man iaf en spark i häcken i rätt riktning och det tackar jag för;)
Lycka till, studenten!

Tack! Gäller bara att våga, i mitt fall så ser jag att jag inte har något att förlora! Och tack, ett lycka till är aldrig fel ;).
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Underbart! Stort grattis till dig för mail och möjlighet att förverkliga din dröm. Skolade själv om mig i (relativt) vuxen ålder, och även om jag ibland saknar livet bakom ratten är det rätt gött att ha kontorstider och flextid :)

TACK!

Hehe...så är det, många trivs med sina jobb och så länge man trivs så är det ju jätte bra! I mitt fall så var detta nog ända utvägen för att jag skulle må bra, jag hoppas att jag har gjort ett rätt val,men det återstår och se.
 

Jonte73

Audemars
Bravo sjödda !
Grattis till platsen och friskt vågat må jag säga .
Du gör det många funderar på men inte vågar av många skäl, jag står också och trampar och undrar vilken riktning man skall styra åt :)
Kör i vind bara !
 

Spincini

Rolex
2-Faktor
Ett stort grattis @Af Sjodahl
Jag brukar säga att all förändring är av godo, kanske inte just nu men om ett halvår.
För din del verkar den komma redan i januari:D
All lycka till dig.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Grattis. Det finns betydligt sämre saker att investera värdet av en förlorad årsinkomst i än en utbildning i något man gillar. Det motsvarar väl netto typ en ny bil som är i det närmaste värdelös efter 10 år. Mycket klokare!
Själv prioriterade jag ett års tjänstledigt före materiell investering (alt att sitta och titta i bankboken) för 10 år sedan. Det har jag inte ångrat en sekund.

Lycka till :)
 

Brogren

Cartier
Gött att du äntligen tog tag i saken! Var ju över ett år sedan vi pratade om det under din roadtrip till Gbg förra sommaren.
Nu måste jag vara lika modig och göra samma sak. Följa ditt utsökta exempel.
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Jag instämmer med kören av gratulanter! Härligt att läsa om en människa som sätter den tråkiga men trygga tillvaron på spel för att följa sitt hjärta. Cudos till Dig!
Mvh
John
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Grattis, instämmer med de som tycker detta är vågat och fränt !
Hoppas du inte behöver sälja av din fina samling, lycka till :)
 

jabla

Sarlacc
Grattis min vän, vad glad jag blir för din skull.
Finns en säng som väntar på dig när du kommer till Sundets Pärla. :)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Grattis! Man måste våga lite för att vinna så kör hårt.
Väntar med spänning på när det går att köpa exklusiva klocklådor made by Af Sjodahl :)
 
Topp