• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Satan i gatan vilket trevligt mejl jag precis fick!

Hugii

Audemars
Härligt.. som vanligt sprutar du glädje här på forumet.
Grattis....och jag hoppas på måga fina klocklådor som du tillverkar å säljer under studierna för att ha råd med köttbullarna till makaronerna ;) ...
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag instämmer med kören av gratulanter! Härligt att läsa om en människa som sätter den tråkiga men trygga tillvaron på spel för att följa sitt hjärta. Cudos till Dig!
Mvh
John

Tackar! Att gå in i väggen och sedan ha massor av pengar på bankboken gör nog inte heller någon lycklig, då är det nog bättre att gå ner i lön och må bra dom sista åren man har innan man går i pension.
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Stort grattis för nya karriär val,de är aldrig för sent för som du säger så är välmåendet viktigare än pengar.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Grattis min vän, vad glad jag blir för din skull.
Finns en säng som väntar på dig när du kommer till Sundets Pärla. :)

Hey TACKAR, TACKAR Dude ;)! Låter underbart, till sommaren så måste jag ta mig tid att åka ner och hälsa på dig igen, var mycket trevligt sist jag var ned 2014, stort tack kompis :p.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Grattis, instämmer med de som tycker detta är vågat och fränt !
Hoppas du inte behöver sälja av din fina samling, lycka till :)

Tack Å Tack!

Nä så drastiskt kommer det nog inte att behöva gå, får se till att ge fan med oxfilén i matlådan och äta mer nudlar och gröt istället så skall detta nog gå bra, :D!
 

M021

Rolex
2-Faktor
Grymt att du vågar och tar klivet. Det är något man sett när man bott utomlands ett par år, speciellt kontrasterna mot t ex USA. I Sverige pluggar men ekonomi om man inte har något bättre tankarna bara för att man kan. Man blir nästan ifrågasatt om man vill följa sina drömmar. "jag vill bli musiker eller konstnär" är något som nästan är tabu i detta avlånga land. Medan man i andra länder som USA nästan är hjärntvättad åt andra hållet i att jaga drömmar pga av att systemet inte hjälper individer oavsett bakgrund som hemma i Sverige. Så hatten av, tror det är många som lever för att jobba istället för att jobba för att leva. Och vad gäller det ekonomiska så går det ALLTID att anpassa sig. Ställer mig i kö för en klockförvaring, kanske i form av en byrå med ett dolt klockfack, får ta mig en funderare..!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Grymt att du vågar och tar klivet. Det är något man sett när man bott utomlands ett par år, speciellt kontrasterna mot t ex USA. I Sverige pluggar men ekonomi om man inte har något bättre tankarna bara för att man kan. Man blir nästan ifrågasatt om man vill följa sina drömmar. "jag vill bli musiker eller konstnär" är något som nästan är tabu i detta avlånga land. Medan man i andra länder som USA nästan är hjärntvättad åt andra hållet i att jaga drömmar pga av att systemet inte hjälper individer oavsett bakgrund som hemma i Sverige. Så hatten av, tror det är många som lever för att jobba istället för att jobba för att leva. Och vad gäller det ekonomiska så går det ALLTID att anpassa sig. Ställer mig i kö för en klockförvaring, kanske i form av en byrå med ett dolt klockfack, får ta mig en funderare..!


TACKAR!

Kloka ord från en klok man, men du är ju Västeråsare så det är väl inte så konstigt att du resonerar som du gör min gode man, Hehe ;)! Jag är anpassningsbar gäller bara att kunna njuta av livet på rätt sett och inte njuta av livet för att man har massor med pengar, visst är det kul det sticker jag inte under stolen med, men som sagt, pengar är inte allt! Detta med att jag kom in kommer att bli ännu bättre bara GULSVART börjar göra sitt jobb också, många torskar på slutet nu.
 

M021

Rolex
2-Faktor
TACKAR!

Kloka ord från en klok man, men du är ju Västeråsare så det är väl inte så konstigt att du resonerar som du gör min gode man, Hehe ;)! Jag är anpassningsbar gäller bara att kunna njuta av livet på rätt sett och inte njuta av livet för att man har massor med pengar, visst är det kul det sticker jag inte under stolen med, men som sagt, pengar är inte allt! Detta med att jag kom in kommer att bli ännu bättre bara GULSVART börjar göra sitt jobb också, många torskar på slutet nu.
Kommer bli kanon! Och vad gäller gulsvart gör det lite ont i hjärtat men många matcher kvar, så bara gå emot medgångssupportrarna i stan och heja på!
 

Picke79

Cartier
2-Faktor
Grattis, bra val. Jag utbildade mig till elingenjör för en herrans massa år sen. Efter att ha jobbat som elkonstruktör i sex år varav de sista tre var en nedåtgående spiral av att hata måndagar och arbetet så bestämde jag mig för att byta karriär. Nu 7 år senare så är jag fortfarande "nykär" i min nya karriär.
Hoppas att du också hittar rätt! Lycka till i skolan
 

Simpatico

Rolex
Bara att följa drömmen, tuta, kör och slå på stora trumman.
Kan inte sitta på ålderns höst och ångra en massa missade chanser eller val.
Får säga som far min - Prova allt och behåll det bästa.
 

newk15

Cartier
Så jävla rätt. Grattis och hatten av! Många vill göra det, få vågar.
giphy.gif
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag tänker mig att du kan enkelt finansiera din nästa klockresa landet runt typ såhär:
Du kommer och bor hos random KS-are (välkommen!) i typ två veckor och renoverar fönster eller bygger en pall. Under den tiden blir du bjuden på mat, husrum och livets nödtorft (ost, öl och sprit). Sedan får du full tank i Golfen och drar vidare som en vagabond eller pilgrim.
 

Tärnan

Cartier
Stort grattis! Kul att du vågar! Inte många som gör slag i saken. Mycket stort! Hade man kunnat göra om från början hade man kanske blivit urmakare. Verkar lagom nördigt. Men du får väl snida fram den optimala windern i ädelträ nu som gesällprov?
 

Frodda

Omega
GRATTIS!! Hel rätt!
Övertygad om du gör rätt! Fler borde göra likadant!
Tänk positivt, när du öppnat firma..så behöver du kanske tjänstebil..tjänsteklocka? Borde väl vara lagligt göra avdrag för? ;)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag tänker mig att du kan enkelt finansiera din nästa klockresa landet runt typ såhär:
Du kommer och bor hos random KS-are (välkommen!) i typ två veckor och renoverar fönster eller bygger en pall. Under den tiden blir du bjuden på mat, husrum och livets nödtorft (ost, öl och sprit). Sedan får du full tank i Golfen och drar vidare som en vagabond eller pilgrim.

Hhaha...en mycket bra idé du kom med där @Strindberg :D, får börja redan nu att boka upp mig med jobb bland KSare som behöver ha något fixat...
 
Topp